А се надявахме да е дошъл краят на феодализма …

Веселин Белевски е една от култовите личности в Хасково – потомствен лютиер, който от над тридесет години създава музикални инструменти. Днес той сподели във Фейсбук, че Община Хасково прекратява десетгодишния договор, който е сключен между нея и Белевски преди две години и че преди това му е искан подкуп за да бъде избегнато прекратяването на договора. Копирам статуса му във Фейсбук с малки корекции на печатни грешки. Моля, споделяйте.

От 26 02 2014г съм наемател на терен от 14 дка общинска земя /пасище,мера 5 категория/в центъра на която се намира моя цех за изработване на музикални инструменти и мебели находяща се в покрайнините на град Хасково. Сключих договор №338/18 08 2014г.за срок от 10 години. През м. Декември 2015г. пред дома ми ме чакаше един мъж на възраст около 45 години, среден на ръст, облечен прилично. Той ми съобщи, че ако искам да продължа да ползувам тази земя трябва да му предам сумата от петнадасет хиляди лева. Учудих се и го попитах какво има предвид. Той отговори, че съм сгазил сериозно „лука“ с тази земя и само той може да ме „спаси“, но му трябвали спешно парите за лечение и се налага да ми поиска. Казах му, че ще помисля и после ще реша. Тогава той си тръгна. Не обърнах особено внимание на тази среща и скоро я забравих. През м.Януари същият човек отново ме чакаше една вечер пред дома ми. Попита ме приготвил ли съм парите. Аз му казах, че не съм. Тогава той ми каза, че следващия месец ще ми прекратят договора за наем на земята и после с една кметска заповед по ЗОС ще ме извадят и мен от имота. Възразих му, че това си е моя собствен имот и няма как Общината да ме извади от него. Той ми отговори, че само така си мисля и че много скоро ще разбера как ще стане това. После си тръгна. Аз реших, че това е поредният измамник който се опитва да ме „изработи“. На 19 02 2016г получих Предизвестие изх.№94 В-196-1 от 18 02 2016г., с което Община Хасково ме уведомява, че ми прекратява десетгодишния договор считано от 19 03 2016г.

Получих следния отговор на ФБ страницата на Община Хасково:

Община Хасково Здравейте госпожо Стайкова! Община хасково спазва закона, според който пасище могат да наемат земеделски производители, отглеждащи животни. За определен брой животни се полагат определени площи земя. Промяната е закона е в сила февруари 2015 година, а до 1 февруари 2016 течеше гратисен период, в който наемателите на пасища и мери можеха да закупят животни, които да отглеждат на наетите от тях площи. Г-н Белевски, както всички знаете не е земеделски производител, не отглежда животни. Ако общината не прекрати договора, за наем на общинска земя, в такъв случай, кмета подлежи на персонална санкция до 10 хиляди лева. Към момента предизвестия за прекратяване на договори са изпратени на около 10 наематели на общински мери и пасища, които не отговарят на законовите изисквания за наемане.

И от кмета:

Добри Беливанов Госпожо Стайкова, към момента г-н Белевски не отговаря на условията определени със закон за наемане на общински пасища и мери. За да е наемател на пасище, каквото е терена, на който той е наемател, той трябва да е регистриран като земеделски производител и да отглежда определен брой животни. Г-н Белевски не е земеделски производител и не отглежда животни. Разговарял съм с г-н Белевски още в петък и той е наясно със ситуацията. С предизвестия за прекратяване на договорите са още 10-тина наематели на общински пасища. След като бъдат освободени от тях земите ще бъдат предложени за наемане, каниддатите трябва задължително да са земеделски поризводители отглеждащи животни.

Щеше да е още по-хубаво ако бяха споменали, че ще разследват случая с искания подкуп. Надявам се все пак това да се случи.

5 thoughts on “А се надявахме да е дошъл краят на феодализма …

  1. Pingback: Община Хасково рекетира предприемач | Моето ъгълче

  2. Белевски беше един от защитниците на стария кмет. Не че това трябва да е присъда, но се чудя той как ли е получил такава земя, която не я ползва по предназначение.
    А как се разследва слух или, както е в случая, едностранно твърдение за искане на подкуп, аз не знам. Мисля, че никой няма да се заеме с такова нещо.
    И нещо друго …. Предполагам, че Лидия Стайкова е копирала текста от фейсбук едно към едно, за това приемам правописа като оригинален. Новия кмет видимо е събрал доста образовани хора около себе си.

  3. Слух не може да се разследва, но може да се разследва защо общината е прекратила договора. После някой ще се оплаква, че българските предприемачи не щат да инвестират, да произвеждат и да създават работни места.
    Какъв е смисълът на подмятането за правописа? Може би българските общини не са длъжни да спазват договорните си задължения спрямо хора, чийто правопис не е съвършен?

  4. Подмятането за правописа е съвсем резонно според мен. Отвратително е държавни служители, вероятно водещи се на позиция ПР (или нещо подобно), да са илитерати на ниво второкласник. Щеше да е смешно, ако не беше трагично, че всъщност ежемесечно Вие и аз им плащаме заплатата, „честно“ спечелена с подобни дивотии, публикувани от тях. Не се извинявам за квалификациите, защото ми е писнало от постоянното снижаване на прага на търпимост към подобно невежество, все пак това са базови знания, няма как такива неграмотни хора да са завършили по-горните класове, да са водили нормална кореспонденция, да са прочели някоя и друга книга и т.н.

Вашият коментар

