Шишко и Рошко

В едно руско село живеят дядо Мишо, котето Шишко,  кучето Рошко и още домашни животинки и съседи. Рошко и Шишко са сърцати герои, които обичат да помагат и да решават проблеми.

Книжките са малък формат с твърди корици. На всяка страница има големичка многофигурална илюстрация и малко текст под нея. Така ако детето не може да си чете само, а няма кой да му чете, може да си разглежда и само да си разказва по картинките, след като историята му е прочетена; след няколко прочитания, може дори да я запомни наизуст.

След приказката има „развиващи упражнения“ – нещо, на което аз лично не съм фен, понеже обичам просто четенето и всички съвременни хитрини, с които се смята, че можем да образоваме децата си ме отблъскват.  По онзи начин, по който ме отблъскват книжки за оцветяване, на които пише „развиват фината моторика“ … все едно е някак неприлично на човек просто да му е кеф без експлицитно да се образова, но това е друга тема.

Книжките са четири:

Как Шишко и Рошко станаха приятели

Шишко и Рошко ходят на училище

Шишко и Рошко вървят по следата

Мустакатите бавачки

На сайта можете да видите отделни страници.

Тези приказки не са от онези, които много ме впечатляват и бих чела за собствено удоволствие, но на тригодишното ми детенце се харесват и предполагам, че ще се харесат и на по-големи деца – докъм 6-7 годишни. Освен това детенцето се радва, че си има книжки от една поредица и се наслаждава да си ги подрежда така и онака, да си ги брои … нещо като Чичо Скрудж край планините с пари🙂 Пък и смятам, че е хубаво вкъщи да има колкото се може повече отделни книжки – когато ги виждаш всичките, те напомнят за себе си и примамват.

One thought on “Шишко и Рошко

  1. Велико образование! Да пребъде съвремието! Да живеят новостите!Да живеят гениите!Всичко старо– на боклука! Андерсен е пълна скука! Днес роденото е вечно! Станали сме слепи, глухи, безчовечни!Как ме мъчи този грях, че и аз съм между тях!Безкритичен е човек в новия нещастен век!

Вашият коментар

