Що за птица е Калина Андролова и какво общо има с лявото?

Не познавам добре творчеството на Калина Андролова и не искам да обсъждам нито интелектуалния й потенциал, нито професионалните й качества. Проблемът ми с Андролова е следният:

Наскоро попаднах на откровено расистки неин текст (анти-цигански); трудно ми беше да повярвам, че човек, когото са ми описвали като интелектуалец е способен да напише толкова пошло нещо, но вече не се изненадвам, след като четох някои писания на Петър Волгин напоследък (не расистки, но просто пошли, плитки и грубо пропагандни по моето скромно мнение). ( Текстът тези дни изчезна от сайта на Новинар, но следите остават – можете да прочетете за него в сайта на БХК)

В сайта на Солидарна България попаднах на текст, който споменава Андролова като едно от лицата на модерната левица  у нас, нещо, на което се надяват моите приятели, които се определят като леви. Левица, която авторът описва като:

 –         Социално чувствителна.

–          Културно-либерална.

–          Антинационалистическа.

–          Светска.

–          Солидарна.

–          Антикорпоративистка.

–          Гражданска.

В тази връзка се поинтересувах дали лявото означава расизъм, дали наистина едно от лицата на оформящата се нова левица наистина е Калина Андролова, дали е преживяла катарзис. Отговориха ми, че Калина Андролова не е член на сдружението Солидарна България, въпреки че пише на сайта му. Какво е Солидарна България? Нещо, което стартира като ФБ група преди няколко години – опит за вътрешен коректив на БСП. СБ вече е сдружение и дава заявка за формиране на нова левица, която няма да има нищо общо с БСП.

Забелязвам, че мои приятели членуват в тази група или пък следят сайта; някои изглежда, че преценяват, а други изглежда да се вече ангажирани с каузата.

Аз може да гласувам дясно в последните години, но не изключвам възможността някой ден да променя възгледите си. Като човек, който има право да гласува, аз съм потенциален избирател. Също като ляво мислещите ми приятели. Заради себе си, заради тях, заради плурализма, заради желанието повече хора най-после да бъдат парламентарно представени, аз се надявам в България наистина да се създаде честна и неопетнена левица.

Иво Христов ми отговори, че не би зачертал Андролова заради един текст, но аз смятам, че дори само един текст ни казва много за пишещия. Все пак познавам доста хора, които случайно или не, грешно или не, свързват Андролова с лявото.

Тези мои споделени размисли на стената на журналиста Иво Христов (един от създателите и разпознаваемите лица на Солидарна България) предизвикаха следните отговори от Андролова:

Лидия, защо не си приберете простоватото съзнание в джоба и не спрете да цапате и без това оскъдния мисловен пейзаж. Не се ли усещате, че сте несъстоятелна?! Откога невежеството се носи като значка на ревера, не мога да разбера?!

Разпищолихте се тук, все едно сте на шезлонг. Човек не бива да дразни идиотите, че не могат да мислят, че съществува ясната опасност да се ОПИТАТ! И тогава става фатално. Ще съчинят шедьовър на обединеното невежество. Дето се вика и липсата на плодове в нечии глави поражда ферментация…О, Боже! Прибери ги да не пречат!

После аз попитах: Калина, смятате ли, че тази агресивност е което се харесва? С такава агресивност ли следва да свързваме лявото? На мислите ли, че следва да отговорите на питанията ми?

Вашите питания?! Лидия, вие сте се объркали. Не разговарям с вас, а с проекцията на вашата самозабравила се агресия. Аз нищо не съм написала срещу вас, но виждам вие добре сте се постарали, макар и колкото ви позволява слабоватата интелектуална енергия! Но нали знаете, колкото по-никакъв, толкова по-действен и енергичен! За вас почивка няма. Най-тъжното в живота, Лидия, обърнете внимание, и това е моя отговор към вас, най-тъжното в живота е, че ГЛУПОСТТА не освобождава от мислене! Мислете си.

 За ваше успокоение, не съм част от лявото, нито от Солидарна България. Спете спокойно!

Мисля, че приключихме. Понеже общуването с джуджета деформира гръбнака. Бързам да напусна.

И така, скъпи приятели и съседи, аз отивам да си готвя манджата, а вие помислете над споделената ми кухненска мъдрост и се опитайте да ми обясните какво общо има Андролова с лявото, а ако сте леви, искате ли вашето ново, чисто и неопетнено ляво да има нещо общо с подобни личности.

34 thoughts on “Що за птица е Калина Андролова и какво общо има с лявото?

  1. Г-це, а защо не споделихте и вашето участие в дискусията? Що ли ми се струва, че инстинктивно усещате, че езикът Ви не е на нивото на заклеймената от Вас личност. Защото тя Ви отговаря определено интелигентно, но Вие какво й писахте? И що така пускате линк не към материала на Андролова от вече далечната 2007, а от критически материал на соросовия БХК, един от клонингите на „Отровено общество“. И да, предпочитам хора като Андролова да стават лица на новото ляво, отколкото стари ченгета да се изживяват като автентични демократи. Много по-гнусно е, повярвайте ми!

  2. Линкът към Новинар вече беше изчезнал. Кой знае защо. А моите реплики не мога да копирам, защото Иво Христов ме е баннал. Посетете профила му ако Ви е приятел и ще разберете. Или някой да копира оттам. Признавам, че не съм на нивото на Андролова и не искам да бъда. В кухнята ми е по-уютно.

  3. Но един текст изразява убеждения на човека, т.е. казва немалко за него. Та можем ли да кажем, че Андролова е преживяла катарзис или новата левица няма проблем едно от лицата й да е с растистки убеждения? Аз не следя изявите на Андролова и слабо се интересувам от нея, но за мен е важно новото ляво да не бъде разочароващо. Може да не гласувам ляво, но имам много приятели, на които държа, които биха искали да гласуват за качествено ново ляво, но от хигиенни съображения може да бъдат отблъснати. Така че не пиша тези коментари като враг, а като човек с наистина добри пожелания за нова левица.
    4 hours ago · Like · 3
    Ivo Hristov Това е въпрос към Калина, не към мен. Познавам я добре и въобще отхвърлям определението „расист“. Относно СБ, тя не е член на сдружението, тук Антоний е сбъркал. Но публикуваме нейни коментари и те никога не са безлични. Камо ли расистки.
    4 hours ago · Edited · Like · 1
    Lydia Staikova Значи Калина няма да е част от въпросната нова левица? Не е задължително да е член на сдружението, за да бъде част и да бъде асоциирана с лявото. Вероятно неслучайно е спомената (нали Иво Христов по принцип не вярва в случайни неща?).
    4 hours ago · Like
    Lydia Staikova Ако наистина е случайно и е грешка, може би е по-добре да се коригира, защото, повярвайте ми, има много леви хора, които биха били отвратени.
    4 hours ago · Like
    Ivo Hristov Аз не нося отговорност за лявото като цяло, все пак. Нито мога да коригирам грешка в авторски текст. Отговорих най-детайлно.
    4 hours ago · Edited · Like · 5
    Lydia Staikova Така, но все повече хората ще гледат към теб и ще задават неудобни въпроси … и ще очакват да носиш отговорност за новата левица.
    3 hours ago · Like
    Ivo Hristov Дано не си права! :)))) Политиката не ми е призвание…
    3 hours ago · Edited · Like
    Lydia Staikova Дори и да не станеш политик в общоприетия смисъл, ти си един вече лице на Солидарна Бълария.
    2 hours ago · Like
    Kalina Androlova Лидия, защо не си приберете простоватото съзнание в джоба и не спрете да цапате и без това оскъдния мисловен пейзаж. Не се ли усещате, че сте несъстоятелна?! Откога невежеството се носи като значка на ревера, не мога да разбера?!
    2 hours ago · Like · 2
    Kalina Androlova Разпищолихте се тук, все едно сте на шезлонг. Човек не бива да дразни идиотите, че не могат да мислят, че съществува ясната опасност да се ОПИТАТ! И тогава става фатално. Ще съчинят шедьовър на обединеното невежество. Дето се вика и липсата на плодове в нечии глави поражда ферментация…О, Боже! Прибери ги да не пречат!
    2 hours ago · Edited · Like · 5
    Lydia Staikova Калина, смятате ли, че тази агресивност е което се харесва? С такава агресивност ли следва да свързваме лявото? На мислите ли, че следва да отговорите на питанията ми?
    2 hours ago · Unlike · 4
    Kalina Androlova Вашите питания?! Лидия, вие сте се объркали. Не разговарям с вас, а с проекцията на вашата самозабравила се агресия. Аз нищо не съм написала срещу вас, но виждам вие добре сте се постарали, макар и колкото ви позволява слабоватата интелектуална енергия! Но нали знаете, колкото по-никакъв, толкова по-действен и енергичен! За вас почивка няма. Най-тъжното в живота, Лидия, обърнете внимание, и това е моя отговор към вас, най-тъжното в живота е, че ГЛУПОСТТА не освобождава от мислене! Мислете си.
    2 hours ago · Edited · Like · 2
    Kalina Androlova За ваше успокоение, не съм част от лявото, нито от Солидарна България. Спете спокойно!
    2 hours ago · Like
    Kalina Androlova Мисля, че приключихме. Понеже общуването с джуджета деформира гръбнака. Бързам да напусна.
    2 hours ago · Edited · Like · 3
    Lydia Staikova Аплодисменти, Андролова!
    2 hours ago · Like · 1
    Plamen Kostov Мисля,че Калина е груба в желанието да бъде „атрактивна“ в изказа си.Това не е само неин проблем.Подобна грубост и безцеремонност са много характерни за хората,които се мъчат да ни поучават от екрана и от всякакви други медии – такива,които наричат себе си журналисти.Не обсъждам нищо друго освен отговора й.
    about an hour ago · Like · 3
    Lydia Staikova А такава атрактивност ли е нещото, което привлича избиратели? Сериозно питам.
    about an hour ago · Like
    Ivo Hristov Лидия, мисля, че получи най-добросъвестните ми отговори. Но профилът ми не е мястото за атаки срещу приятели. Затова ти давам повод да допълниш блога си с още един абзац: „как Иво ме цензурира и нима това е новата левица?!“

  4. Pingback: Що за птица е Иво Христов и какво общо има с новата левица | полетът на костенурката

  5. За да са спокойни всички, ето и скрийншот:
    http://tinyurl.com/anTrol

    Не го разбирам тоя начин на общуване. Задаваш въпрос, получаваш изблик на агресия и започваш да се радваш, че все пак от тоя човек те дели цял фейсбук и не разговаряте очи в очи.

  6. Абе прекалено се вживявате…😉 когато определено интелигентни хора започват да си разменят удари и обиди това говори, че нещо в обществото е много сбъркано, че има сериозен проблем. Сигурен съм, че всички участници в караницата ще се държат по друг начин, ако са очи в очи. Интернет създава условия за неприлични сцени…

    Грозни са тези скандали по форумите, но това е положението.

    А относно циганския проблем… той е много сериозен и се превръща във все по-застрашителен. Не може да бъде решен, ако не се говори истината, дори тя да е неприятна за мекеретата от БХК.😉

  7. И аз щях да сложа линк към кешираното копие, но други са го направили. Ако то изчезне, статията услужливо е препечатана тук – http://pcmania.bg/phpbb3/viewtopic.php?f=1&t=51851 Коментарите са особено показателни за понятието „подбуждане към омраза“.

    Прави ми впечатление, че в спора ви Андролова не търси аргументи за оправдание, а само напада. Сигурно ѝ е неприятно, че след толкова години продължават да я идентифицират с този текст. Което не я оправдава…

    Поне за мен, Андролова си е кадър на БСП (за която само наивни хора могат да мислят, че е лява партия) – може да пише покъртителни социално-ангажирани статии против настоящите протести, но когато БСП е на власт, гледай какво става – вместо ляво и солидарно, откровен и подсъден расизъм.

    Изобщо, отвъд БСП, лявото и дясното – аман от хора, които имат сугестивен стил на писане, но нямат вътрешен интегритет!

  8. за такива хора помага само едно лекарство – игнориране. ако не им обръщаме внимание ги боли много повече, отколкото ако спорим с тях.

  9. Аз си мислех тъкмо обратното. Крайно време е обществеността да санкционира подобни публицисти, чиято прехвалена интелигентност в един момент избива в агресия поради несъстоятелността си. Въпросът не е да спорим с тях, защото тези хора явно нямат намерение да водят спор, в който се раждат истини. Нека като потребители на техните писаници да ги възпитаме, че не смятаме волеизявленията им за сериозно четиво и че имат дълбоки пропуски. Още повече: трябва да спрат да си въобразяват, че след като се изявяват в обществеността, нямат никакви задължения към обществото и че не дължат никому обяснение за действията си. Ако госпожата няма претенции за общественост, може да си пише в блог, ако ли публикува в издания, тя вече носи различна отговорност за мнението си и е крайно време тези отговорности да се търсят от всички журналисти…

    Същото важи и за политици. Те нямат право да се крият, да блокират комуникационни канали и да отбягват въпроси. Това не е политическо поведение.
    Колкото до новото ляво: Дано го видим по-скоро, но дано не наследи старата реторика. Прави ми впечатление, че левият интелектуалец е откровено политически необразован и често не подозира левите тенденции на запад. Още се говори в стара терминология…

  10. И аз не мисля, че трябва да игнорираме, защото така сме в позицията на щрауса – те облъчват народа, а никой не ги изобличава. Така те налагат идеи, модели на мислене, та дори откровени лъжи.

  11. Ай, ужас! И точно Андролова говори за „простоватост“ и „несъстоятелност“… а освен за това тази нейна словесна агресия не е ли признак и за друг, по – сериозен проблем? Но дори и така да е, пак не би следвало да игнорираме, права си.

  12. Съжалявам, че малко „клюкарски“ може да изглежда коментарът ми, но така или иначе нивото, което демонстрира Андролова, е ужасно ниско. Тя и Карбовски бяха гаджета преди години. За мен този факт сам по себе си е достатъчен да си направя изводите. Него не го понасям отдавна, но явно и тя не пада по-долу по отношение на агресия, вулгарност и липса на каквато и да била аргументация. Кой пък я излъга, че е интелектуалка? Предпочитам „глупостта“ на Лидия пред андроловски претенции без покритие.

  13. Интересно защо щом някой започне да посочва РЕАЛНИТЕ проблеми с циганите и циганската престъпност веднага го накацват за „расизъм“, „подбуждане към омраза“ и пр.😉 Светла Енчева и останалите „правозащитници“ са ярък пример за подобна реакция.

  14. Ти чете ли текста й? Къде пък в него видя обсъждане на реалните проблеми? Аз не си затварям очите пред тях, но никога няма да си позволя да сложа всички под един знаменател и да пиша подобни текстчета. Направих си труда да прочета реакциите на Андролова, за които споменават коментиралите преди мен. Тази жена е толкова далеч от нормите за качествена журналистика, че не знам от къде да започна с критиката си. Съветвам я да започне да следи как общуват с читатели колегите й от признатите световни медии и да си води бележки. Тя си позволява да обижда всеки, който не е съгласен с мнението й, нищо че хората държат благоприличен тон. Това е поведение на безпомощен човек, който няма до какво друго средство да прибегне. Освен това се смята за жалко средство и логическа грешка при водене на спор.

  15. Изпедерастихме се и тва си е!!! Линее нацията, полазват ни правозащитни твари, а китаецът вилнее!!! И на този фон си говорим за правата на циганите, колко е лява няква недоклатена кифла с уклон към ултрахигиенизма и има ли тя място в левия спектър на политическата координатна система.

    Да зема да кажа буквар за всеки ром, ама то май вече и за българите важи същото!

    И така, що тъпата тълпа не земе да протестира затова, че учителската професия се е феминизирала, в резултат на което българските мъже сме путьовци и да иска професия номер едно в България да е УЧИТЕЛ. Това е! Изпразних се в думи!!!

    Да бе, а къде са лидерите на нацията??? А, да на майка си у … тоест още не са се родили …

  16. Калина Андролова вероятно е най-стойностният журналист в момента в България.
    Доказала се е многократно. Пише остро,точно и умно.
    Когато беше главен редактор на L’Europeo, списанието наистина имаше класа.
    В интернет трудно се намират всичките и статии. По-старите, писани за Новинар, например трябва да ги търсиш специално.
    Калина не е стандартен журналист. Може да се е изразявала по-остро в някои свои статии. Но, това което се забелязва – тя пише истини. Понякога грозни, но истини.
    Не ми допада подетата кампания срещу нея. Не очаквах това да стане от вашия сайт.

  17. Ата
    Така злобно да нападаш някого, само защото си е позволил да задава въпроси, ми прави много лошо впечатление! Ние простосмъртните нямаме ли право да се съмняваме в някого или в нещо, да задаваме въпроси? На кого и за какво всъщност служи журналистиката!Такъв ли трябва да е стилът на прехвалените журналисти като Андролова?

  18. @Dora: Най-стойностният журналист в момента в България!? С каруцарски език, расистки уклон и видимо нетърпима към чуждо мнение? Бих си позволил, смирено, да Ви препоръчам да се запознаете със стойностна журналистика, правена на запад от Белград…

  19. Съгласна съм с критиките към Андролова . Не крия , че отначало изявите и в предаването на П .Волгин ми направиха впечатление.Но напоследък нещо стана скоментара , който прави. Изглежда се изчерпа залитна в посока като “ патрона “ си да плюе съвсем открито дясното. Двамата се давят от омраза към Б. Б. Замърсяват ефира безнаказано и щом срещнат друго мнение използват привилегията си да му отнемат думата ! Съвсем не демократично!

  20. Не ви е приятна Андролова защото не ви устройват коментарите и,които са изключително прецизни.Дали е лява или дясна,мен не ме интересува,важното е че казва много верни неща за нашата действителност.Ако на някой не му изнася коментара и,че сме лакеи,които са готови да слугуват на всеки нов господар – да лакеи сме!Факт е,че новото ни лакейство с нищо не е подобрило живота на обикновения българин,а от това са се възползвали само определена група – корумпирани политици,мутри,гейове и разни други мижитурки забогатели по нечестен път,а ние си чешем езиците дали била лява или дясна и бягаме от съществения проблем – защо продължаваме да сме на тоя хал!?

  21. Колкото и да ми се „представяте“ дрънкате си на желязо като „не човек,а желязо!“

  22. Лидийке, благодаря за този пост! Аз едва днес се сблъсках със статии на Андролова, които ми харесаха в по-голямата си част, та реших да видя какво има за нея из нета.. Аха, аха, да изпитам симпатии към нея и тя взе, че се спъна, та ми падна в очите след като прочетох как е коментирала твоите въпроси.. Първо: изобщо (ама изобщо) не изпитвам уважение към подобни негативни „интелектуалци“, които.. хм.. изглежда редовно страдат от дисбаланс на половите хормони. В моето разбиране за интелигентен човек влиза и умението да можеш в даден спор да защитаваш/ изразяваш позицията си без да обиждаш и накърняваш достойнството на човека отсреща (дори и да го намираш за по-тъп). Да започнеш да обиждаш опонента си, когато не си съгласен или си се подразнил на негово изказване по темата на спора или като не можеш да отговориш на въпросите му, показва, че не си способен да се защитиш достойно и че не си достатъчно подготвен и зрял да се изявяваш успешно на словесната арена. Освен това подобно негативно агресивно отношение е по-трудно да породи положителен ефект. Все пак интелектуалците са тези, които чертаят пътя на развитието на едно общество, а това изисква не само да си начетен, но и да имаш малко повече търпимост и уважение, да мислиш (поне от време на време :)), да вдъхновяваш дори и ако си агресивен по характер, то нека поне е положителна агресия. Второ: познавам те от достатъчно време и си ми сред хората, които уважавам и заради интелекта и заради характера. А и не си спомням (слава богу) да си се държала като Андролова с някого. Та ако трябва да влезна в обувките на Андролова, но с моята глава, бих възкликнала: „О, Боже! Прибери я да не пречи!“ Но честно казано нейните обувки са доста дискомфортни – да си ги носи тя, аз си предпочитам моите.

  23. вие циганка ли сте ? Доста сте черна, пък и имате азиатски черти !

  24. Калинка Андролова, защото Калинка и е името, не Калина, както „ентелектуално“ се прекръсти за пред масовата аудитория си е просто един нищо и никакъв дърт курволяк от Кърджали, който мъжът и натири заради безконечни любовни афери, чукалъци и прочие оргии с чужди мъже. Каква жена трябва да си, направете си сами извода, за да присъди съдът родителските права на детето ти на съпруга ти, а не на теб??? Направете си сами извода колко стойностна и морална е госпожица КалинКа Андролова…
    Меркантилно, низко и ограничено същество, което си избира мъжете по признак „може да ми плати супата за обяд и да ми купи панталонче за 200 лева“…

  25. Пропуснал, Лидия поздравления за интелигентния начин по който сте потърсили отговор на въпросите си. Жалко, че отсрещната страна е показала липсата си на всякакъв морал, търпимост и интелигентност всъщност…

  26. Неприятно е да ти се казва истината в очите, когато ти плащат да си ги затваряш. Статията за циганите на Андролова е чудесен пример за открита и пряма авторска и гражданска позиция. Казани са някои неприятни за циганозащитниците истини. Политкуректорастията няма да ги направи по-малко верни. Защо е тоя вой против всеки опит да се каже истината за циганите? Omerzen sum.

Вашият коментар

