Разследваща журналистика?!? Пффф

За да угодя на майка си, гледах и още едно предаване – и двете части  на БТВ РепортеритеВ какво се превръщат мечтите. За да съм предупредена и да не се подлъгвам по разни секти, които искат да ме върнат в първоботно-общинния строй. Имало и смъртен случай.

Ето това видях аз:

Миролюба Бенатова не търси истината, а сензация. Всъщност защо да очакваме, че телевизията е за търсена на истината, а не за сензация? Ако искаше да намери истината,  Бенатова щеше да задава истински въпроси и да слуша, а не да се заяжда с въпроси от типа „Това не е ли бла-бла?“. Имах чувството, че основната й задача е да назидава – дали е хубаво да имаш мобилен телефон и кола и при какви условия, дали е добра идея да правиш повече или по-малко секс, дали да ядеш месо или ябълки. Да, бе, вярно е, че не го правеше директно, ама какво от това?

Миролюба ни показа колко е несъстоятелно да заживееш на село и да се опиташ да се издържаш от селскостопански труд и пр. Само преди година в същото предаване ни показваха „дауншифтърите„, чийто бит не се различава от изобличените тази година последователи на култа към поредицата книги за Анастасия и звънтящите кедри на Русия, но перспективата беше различна. Не е ли някак противоречиво от страна на БТВ репортерите? Но защо ли пък да се задълбочат да разбират мотивите на едните и на другите, да ги сравняват и пр? Важното е, че са си запълнили времето.

Защо да се задълбочават и да се опитват да разберат какво се случва в обществото ни, защо младежите биват привлечени от подобни идеи, какво печелят и какво губят от това и пр? Нали е по-лесно да метнеш няколко клишета като „секта“ и да се поздравиш за добре свършената работа?

 

5 thoughts on “Разследваща журналистика?!? Пффф

  1. Според мен причината младежи (или по-зрели хора) да се привличат от подобни идеи се крие в душевното им състояние. За мен важният въпрос е – как да помогнем на второто поколение.

  2. Бенатова е манипулативен журналист, който очевидно изпълнява поръчки. Нали не сте забравили позицията и за събитията в Катуница? Не случайно срещу нея беше образувана група (или май няколко групи?) във Фейсбук.

    На мен възгледите на поклонниците на Анастасия ми изглеждат малко странни, но като изгледах няколко минути от предаването до такава степен се погнусих от грубите и съвсем очевидни манипулации, течащи от екрана, че превключих канала.

    Проблемът всъщност е, че в интелектуално и духовно отношение България е дълбока провинция с целия присъщ на провинцията просташки еснафлък и селска тъпота. Всяко необичайно за тесногръдото разбиране на „мейнстрийма“ учение, ценностна с-ма, стил на живот и пр. и пр. веднага се заклеймяват, оплюват, обвиняват. Тук си личи и страхът на селянина-туземец от всичко ново и необичайно, от всичко, което излиза извън рамките на тесничкия му и вмирисан (на лук и вкиснато) свят.

  3. На мен най-страшното нещо в репортажа ми се видя едно изречение на директорката на училището. Най-общо г-жата каза:

    Аз отговарям учителят и учениците да влазят в час и да бъдат там 45 минути. Какво и как преподава учителят е работа на други институции.

    Толкова й беше свръх-важно да отхвърли предварително всяка отговорнст от себе си (то си е национален спорт вече на всички публични служители), че даже не се сепна като се чу какво изумително безчовечно и обратно на най-светлия смисъл на педогогиката нещо казва.

    Иначе самата идея на Бентова да завърже „интригуваща връзка“ между учител/училище и трагедията на това момче е както отвратителна, така и типична на нац.електронни медии. Според мен, заради интелектуалния мързел на мнозинството от съвременните журналисти тези им стремления остават нодоосъществени и слава Богу. Но от друга страна, казват ми приятелите песимисти – и гражданството ни изпада в интелектуална немощ и дори тези недоправени „разследвания“ си вършат вече манипулативната роля. Дано аз да съм права, а приятелите ми да грешат.

    ПП. Не харесах никак и представянето учителя по философия. Но като знам (виждала съм в училище) , как се прави репортаж за „скандал“ тъкмо от екипите на БТВ, предполагам, че е бил „изненадващо притиснат“ и съм склонна на снисходителнонст към реакциите му.

  4. Много е куха тази госпожа Бенатова, като лейка е.
    Жалко – за нея, за роднините й, за приятелите и колегите.
    Жалко и за нас.

Вашият коментар

