Може и да ставам досадна

но няма как да спра да мисля за това. Доскоро смело казвах, че може и да не пращам детето не само на ясли и градина, но и на училище. Вече не съм толкова смела – не само заради глобите, които не бих могла да си позволя да платя, но и заради опасността да приемат и Закона за детето – тогава, пък, могат да ни го вземат, понеже не му осигуряваме достъп до задължителното образование. Оказва се, обаче, че дори и послушно да принесем детето в жертва на задължителното образование още на 5 (а след някоя и друга година децата ще стават ученици на 4), опасността да ни го вземат си остава. Анонимен сигнал, че не го храним правилно или пък го въвличаме в религиозна дейност, може да подскаже на компетентен социален работник, че е наложително детето да бъде спасено и дадено на приемни родители. Не ми казвайте, че това няма да се случи, понеже новият проектозакон дава лесна възможност за това, а когато има възможности, има и хора, които се възползват от тях. Мотиви? Добре, де, познавате ли хора, които не използват властта си за да облагодетелстват себе си / свои близки или пък да навредят на някого ако му имат зъб? Колко са?

Ето как се грижат за децата загрижени институции у нас.

Advertisements

23 thoughts on “Може и да ставам досадна

  1. Разбира се, че е досадно.
    Ама досадно е не това, че повтаряш някакви неща – а това, че ги повтаряш без никаква връзка помежду им.
    Само преди няколко месеца четох пак тук как се оплакваш, че децата могат да бъдат опасни, че могат да извършват насилие, включително и над възрастни хора…

    Да ти припомням ли какво си писала:
    „“
    Спомних си как миналата година, на метри от същото място, в напреднала бременност, бях единствената, която се опита да спре подобна групичка, която стреляше с прашки по гълъбите в паркчето, в което седят доста възрастни и играят доста малки дечица.
    „“

    И още:
    „““
    В един момент децата биха могли да усетят надмощието си и тогава … биха могли да убият някого с камъни, да вандалстват в нечий дом или в магазин.
    „““

    А ти сега си много против Закона за детето, опасяваш се, че ще ти вземат детето, и т.н. – ами избери си какво точно искаш.

  2. Васо, успокой топката . Те (Жените) често не знаят какво искат.
    Истината е една – частен лицей. Например в Горна Баня. А след 8 клас – пътят към Лондон.

  3. За жените не знам, но за „Васо“ мога да съм сигурен, че не знае какво иска да постигне с неговите „неща без връзка по между им.“
    Да си припомним какво пише той:

    „Само преди няколко месеца четох пак тук как се оплакваш, че децата могат да бъдат опасни, че могат да извършват насилие, включително и над възрастни хора…“

    И още:

    „А ти сега си много против Закона за детето, опасяваш се, че ще ти вземат детето, и т.н. – ами избери си какво точно искаш.“

    Можем само да спекулираме каква ще да е връзката между опасни деца на улицата и това някой да не иска да му отнемат детето. Единственото, в което можем да сме сигурни, е, че трябва да избираме между опасни деца на улицата и деца иззети от държавата. Прекрасна реторика, няма що.

  4. Той най-вероятно се опитва да проумее ти защо пишеш… А аз не мога да проумея като как така една даскалица има възражения против задължителното образование.

  5. Човек ще рече, че усилено се напъвате да не проумеете…
    Никой не е бил против задължителното образование. Тук говорим за това кога то да започва и дали непременно трябва да е формално и държавно или може да е алтернативно.

  6. „…да принесем детето в жертва на задължителното образование…“ – никой не е против задължителното образование, нали? И аз така си мислех. Тя Лидия просто обича да се изразява хиперболо-метафорично. Хайде холан.
    А виж, за възрастта, в която децата започват да се образоват, безусловно съм съгласен, че чиновниците са се изсилили с подраняването.

  7. Да, никой не е против задължителното образование.
    „тогава, пък, могат да ни го вземат, понеже не му осигуряваме достъп до задължителното образование.“
    В случая думата е използвана в контекста на закона и това, че ще стане Задължително (задължителното) образованието да е само и единствено държавно.
    Реших, че Вашият упрек е, че учител не желаел образованието да е задължително като такова, независимо под каква форма. В противен случай не разбирам, какво има да не доумявате, че учител не подкрепя една или друга форма на образование. Ако ставаше въпрос за образованието въобще- разбирам, но не виждам някой да се е произнесъл по подобен начин.

  8. Аз предлагам да номинираме Лидия за министър на образованието, за да дадем възможност да развихри таланта си и да приложи на практика безспорно авангардните си идеи.

  9. С удоволствие! Само ме притеснява, че злобните и некомпетентни блогърски пасквили може да ти се отразят негативно на работоспособността и самочувствието.
    Между другото, между Насо и Васо има разлика и ако не си в състояние да я установиш, значи далеч не си толкова „пекана“, колкото се пишеш. От друга страна, ясно е, че ти се иска този, който те критикува тук, да е само един, но не позна. Поне двама сме! Сори.
    Разбира се, аз също мога да обявя, че сама се защитаваш под псевдонима „I.“, но не съм толкова тъп.

  10. Не се пиша „пекана“, а „печена“. А щом сте поне двама, значи си прекарвате добре 🙂

  11. Когато „пекана“ е в кавички, очевидно правописът остава на заден план, за сметка на иронията или някой друг художествен похват 🙂 Чувал съм, че нивото на Шуменския университет е ниско, ама чак пък толкова…

  12. И аз казвам, че е ниско, пък и за собственото си нямам претенции, така че усилията ти с иронията и други художествени похвати не постигат целта ти ако тя е да накараш самочувствието ми да пострада 🙂 А ако ти самият имаш нужда да повишиш собственото си самочувствие като се опитваш да покажеш колко ниско стоя аз – моля, заповядай 🙂

  13. Нищо няма да спечеля, ако докажа, че нивото ти е ниско, така че не виждам причини да се опитвам да го сторя. От друга страна, ти твърдиш, че нямаш претенции, но от тона на умотворенията ти някак лъха точно на претенции, при това – големи. Не ми пречи, че си такава, каквато си. Пречи ми, че тровиш атмосферата, в която живея. Иначе, между нас казано, в личен план те съжалявам.

  14. Насо, оставям личния план настрана. Не мога да разбера по какъв начин тровя атмосферата, в която живееш. Първо, би могъл да не си губиш времето да четеш моите писания (ниско ниво + отрова). Второ, не мисля, че съм чак толкова влиятелна, че пишейки да променя практически живота ти. Може би след като отдели толкова време да пишеш тук, би могъл да се опиташ да обясниш.

  15. Напредък, напредък! Лидия не просто развява простотията си, но се опитва да ползва художествени похвати! 🙂
    Впрочем чу ли, че неотдавна СЗО обяви вегетарианството за психично заболяване? Вярно, СЗО много се изложи, като през 90-те на ХХ век извади хомосексуализма от същия тоя списък. Да се надяваме, че тенденцията е обърната и някой ден толерантността също заеме мястото си сред психичните заболявания. Говоря за картонената толерантнтост, която безполови същества като теб гръмогласно натякват, не за истинската, която не живее по блоговете. Виждаш ли, дори на толерантни хора като мен им писва от простотиите ви.

    ,,,А личния план не го оставяй настрана, драга, ако претендираш да си личност 🙂 Опитай се да запазиш поне капка човещина у себе си.

  16. Нямаше нужда да говориш за мен в множествено число, след като личният план ти е важен 🙂

  17. Лиде, имаш много як фен-клуб … Щом те четат и цитират със задна дата.
    Но да карам по темата. Това за присъствието на държавата в семейните дела нека е предупреждение към всички, дето все искат държавата „да се намеси“ и „да се грижи“. Та ето така се намесва и грижи една държава – назначава чиновници и създава правила. Сами се сетете колко ще са кадърни чиновниците и колко читави ще са правилата.

  18. Прищяло и се на Лидия да говоря за нея в множествено число. Прочети отново какво съм написал, даскалице! Ако пак не вденеш, при следващото си включване ще подскажа.

  19. Лиде … този „Насо“ да не си го тормозила едно време в езиковата ? Спомни си … Сигурно е седял на един чин с „Васко“…

Коментари са забранени.