набързо

Жива съм, но нямам време. Не ми стига нито да свърша достатъчно работа, нито да се наспя, нито да чета, камо ли да рисувам. И все пак, бавно и полека прочетох Amusing Ourselves to Death, една от книгите, за които благодаря на Невенчето, че ми подари наскоро. Щеше ми се да пиша отделно ревю за нея, но едва ли ще ми остане време. Накратко книжката изследва въздействието на телевизията. Авторът смята, че технологиите не са точно неутрални и че ни налагат не просто определени форми на общуване, но и задават съдържанието. Сравнява световете на Оруел и Хъксли – нещо, което отдавна не е оригинално, но книжката е отпечатана за първи път през 1985. Чудя се дали ефектът от телевизията е обратим, но по-скоро ми се иска да бъде отколкото да имам сериозни основания да се надявам.

След като приключих с нея, подхванах Благородството на духаможете да прочетете първите 30 страници на български на сайта на издателството. Дотук тя е фокусирана върху Томас Ман и неговото творчество и може би ще си остане така докрая, но това не пречи на автора да споменава куп други имена и заглавия, които си записвам – дори и познатите. Напоследък чета не само с маркер, ами и с молив – за да записвам ключови неща на кориците и последните бели листове в книгите. Съвсем съм съгласна с идеята, че духовният модус е това, което предопределя повечето неща в обществото, включително тези неща, които се смята, че предопределят нещата. Но това не значи, че духовният модус не е предопределен от въпросните неща. Не, не се притеснявайте, книгата не е написана по този досаден начин, по който са написани последните изречения.

Щеще ми се да покажа това, което свързва двете книги, но нямам сили и време. Препоръчвам ви и двете книги.

3 thoughts on “набързо

  1. Душата и Разумът в човека са достатъчно силни за да се справят с опасните за вида предизвикателства. Така е било досега и няма причина да мисля, че няма да бъде и в бъдеще – противодействие на опасните тенденции винаги се заражда. Отначало в индивидите, докато покрие постепенно масата.
    Ако не беше така какво щяхме да представляваме днес ние, хората?

  2. Съгласен съм с Графът.

    Относно телевизията и по принцип медията като общо название (Интернет, книги, музика и т.н.) силно ти препоръчвам http://en.wikipedia.org/wiki/Marshall_McLuhan смята се, че той не е писал обяснения или теории, а чрез изявите си в общо казано медията я е изучавал и книгите му са по скоро въпроси отколкото отговори според мен. Има филм за него и в пиратския залив 😉 http://www.imdb.com/title/tt0391328/ . Има добри неща, но според мен не дава пълна представа.

    Аз за духа много те моля напиши един пост за твоята гледна точка. Аз все още съм съвсем в началото в разбирането си за него, а мисля е напълно пренебрегнат или изопачен в общественото пространство. Знам, че е трудно да се пише за такова нещо. Ако би ти помогнало това, пиши за най-най-важното, което мислиш за духа. Наистина искам да прочета мнението ти, дори и да не е в блога.

  3. Започнах Благородството на духа и от въведението съдя, че е книга за неща, които търся и са изместени от общественото ни внимание не се приказва вече за тях толкова.
    Благодаря за споделянето на инфото за книгата 🙂

Коментари са забранени.