Рано или късно

Тази сутрин за пореден път през последните няколко седмици запазих самообладание при вида на групичка циганчета на видима възраст 12-13 години. Продължих смело напред, бутайки бебешката количка към тунелчето, в което щяхме да се срещнем. Очевидно съм била толкова хладнокръвна, че на майка ми не й е дошло на ум да ми каже да сменим посоката. Не разбрах защо направи някакво сравнение с Лондон и не я и питах, понеже започнахме да говорим за циганчетата от детския дом. Чак тази вечер случайно видях видео в YouTube страницата на Al Jazeera, което показваше пострадали в британските бунтове и разрових да проверя какво се случва. Дали защото тези дни или не се появявам онлайн или е за кратко, не съм разбрала за бунтовете чак до днес ( а те са стартирали в събота). Всъщност имам чувството, че никой от онлайн приятелите ми не е споделил нищо по въпроса. Ей сега проверих „стените“ на няколко от тях. Може би новината е толкова световна, че никой не намира за нужно да я сподели.

Няколко са нещата, които ми минаха през ума:

– Случващото се ми напомня за събитията в Лос Анжелис в началото на 90те, които тогава ми бяха обяснени от един от преподавателите ми американци с икономическото неравенство. За да бъде по-ясен, той ни подтикна да си представим как тълпи гладни хора чупят витрините на шуменските магазини и грабят салами. Тогава, въпреки че бях доста близо до глада, не можах да си го представя. Днес ми е леко притеснено.

– Признавам си, че напоследък се стряскам, когато видя групички циганчета в центъра. Не че досега не съм виждала такива. Някога ми беше забавно да гледам как се къпят в шадравана. Преди няколко месеца ми беше приятно да видя няколко в шатрата на ЕкоПак – тогава си казах, че това е начинът да се промени съдбата на ромската общност – като на децата й се предлагат смислени образователни ресурси, които да работят с естественото любопитство на децата. Сега, да си призная, просто ме жегва страх. Макар и не панически. И въпреки че наскоро си позволих да спася за известно време едно малтретирано от сестра си, съборено на земята ромско момче, съм наясно, че не бих имала никакъв шанс срещу групичка.

– Колкото пъти съм гледала Ал Джазира, съм си казвала, че е чудесна телевизия, a родината й Катар е интересна държава, която си струва да бъде изследвана.  Предполагам, че може да отнесе доста критики, но аз усещам нещо доста симпатично в нея.

7 thoughts on “Рано или късно

  1. Има нещо вярно, но и това не винаги помага. Някои от тях „носят“ доста на „Сали“…

  2. Бедни и гладни англичани ли?? Близо милион източноевропейци могат да работят там всяко лято на къра, а местните не могат. Сигурно защото са изнемощели от глад? Или защото е по-лесно цял живот да карат на социални помощи? И за да осмислят окаяния си живот решават да се изживеят като революционери. Лекенца и боклуци, това е за което става дума.

  3. Различните хора преценяват бунтовете по различен начин. както каза Ивайло Дичев наскоро, ние привестваме бунтовете, когато стават н арабския свят, и се ужасяваме, когато стават в Лондон или Париж. А това са едни и същи процеси. Аз съм съгласен с него.

    Човек трябва да е в доста напреднал стадий на идиотизъм, за да смята, че това са просто криминални действия. Това наистина са бунтове. И това е само НАЧАЛОТО. Европа я чакт все по-лоши и по-лоши времена, все по-тежки кризи (докато наричаното с думата „криза“ не стане постоянното състояние) – и я чакат много сериозни социални, етнически и всякакви други сблъсъци. И няма да са само с палки, сълзотворен газ и коктейли „Молотов“…

  4. Не че искам да подхранвам страховете ти (ама това правя), а и тази тема ми се стори подходяща да (не ми се ровеше за по-подходящата, която беше за страха ти от гражданска война).
    Попаднах на интересен анализ, който на ме накара да си отворя очите за темата десен екстремизъм. Ето линка
    http://sushtina.wordpress.com/2011/07/27/lahaine/

Вашият коментар

