Връща ли се часовникът назад?

Не смятам някога да издам книга с текстовете от този блог, нито пък ме привлича идеята да си купувам хартиено издание на текстовете на други блогове, но истината е, че си купих блога на Умберто Еко на хартия. Всъщност това не е блог, а статиите, които е писал редовно в продължение на пет години за два италиански вестника. Понеже не знам италиански. А не защото съм някакъв маниак на тема Еко – би било куул да бъда, но признавам, че съм чела само известен брой есета и толкова, а „Името на розата” съм гледала на кино като ученичка в гимназията (наистина ми хареса, за разлика от другия филм по нечетена от мен книга – „Шифърът на Леонардо”).

Другата истина е, че четох книгата прекалено дълго време, и докато отново ми се отвореше възможност да почета, вече бях забравила предните статии, а по принцип паметта ми за книги е къса. Така че си спомням почти нищо.

Тогава за какво пиша това ревю?!?

Защото искам да споделя, че ми беше приятно да знам, че някъде по света умен, ерудиран и ангажиран човек като Еко намира време редовно да пише статии във вестници. Вярно е, че повечето хора предпочитат телевизия, но все пак  е важно, че Еко е още жив, че не са му спретнали някой секс скандал за да го дискредитират, че все пак на статиите му могат случайно да попаднат хора, които да решат да продължат да го четат.

Приятно ми беше да знам, че Умберто Еко разсъждава като мен и ако беше попаднал на блога ми (примерно на хартия, в превод на италиански), щеше да кима одобрително😉

Може и да ми беше някак тъжно да си дам (не за пръв път) сметка, че по-голямата част от хората тъне в невежество и прави глупави избори, без значение дали се намират в първия, втория или третия свят. И все пак ми беше някак странно успокоително да чета Еко – да осъзнавам, че въпреки това някак се отвоюват територии за Истината и Свободата – успокоение, което не получавам за пръв път.

И все пак за какво иде реч? За съвременните войни, за Берлускони в частност и политиката по принцип, за медиите, дори за Дан Браун („Шифърът на Леонардо”). И за много други неща, които не мога да си спомня.

Лека нощ.

Вашият коментар

