Лесни, бързи, вкусни и здравословни тиквички

За да не залепват и за да на злоупотребявате с мазнината, можете да използвате хартия за печене. Изглеждаше ми невероятно, но върши работа – застелете тавата с нея. Аз използвам по-голямо парче, за да обхвана и стените🙂

Не е нужно да отцеждате тиквичките – хем ще стане по-бързо, хем няма да се налага да осолявате. Те така или иначе не горчат като патладжаните и от топлината ще си пуснат водичката, а тя ще се изпари🙂

Ако купите 2 килограма, ще са ви нужни 5 яйца, 1 кофичка кисело мляко и 400 грама сирене.

Обелете и нарежете на кръгчета.

В голяма купа ги поръсете с няколко лъжици брашно и разбъркайте, за да се овалят добре в брашното.

Изсипете в тавата (може да не ползвате никаква мазнина ако ползвате хартия за печене – пак става вкусно). Не е нужна сол, понеже сиренето, което ще добавите после е солено.

Печете известно време във фурната докато омекнат.

Залейте с разбърканите в обща купа разбити яйца, кисело млако и натрошено сирене и печете още малко, докато ви хареса цветът на коричката. Не знам на колко градуса, понеже фурната ми е старовремска. Пускам я на макс, но тя май вече не грее съвсем силно, така че да приемем, че температурата е умерена😉

Манджичката става много лека и можете да изядете повече отколкото предполагате. Вкусна е дори и студена от хладилника ако се случи да ви остане малко🙂

4 thoughts on “Лесни, бързи, вкусни и здравословни тиквички

  1. общо взето каквото и да залееш с яйца и сирене става добре

    веднъж на гости ми дадоха да ям скумрия залята с това. изядох я.

  2. А пък аз вчера сготвих невероятен пангасиус. Пангасиуса е риба, кояте не ме кефи особено, но напоследък пазарът е залят с нея. Както и да е. Какво направи моя милост. Нарязах филетата на по-тънки ивици, след като ги бях размразил. Няколко пъти отнемах от мазнината, защото тази риба е много мазна. Накрая с остатъка от мазнината и малко вода поливах рибата, като по едно време я овалях в някаква смес за панировка, нещо като много ситен корнфлекс, но пропуснах добавката от сирене и яйца, защото ме мързеше и бях гладен.

    Отделно паралелно един етаж над фурната цвърчаха моркови и лук в зехтин и тиган. Поотделно. Първо морковите, тънко нарязани по-дължина. После ситно нарязаната ЛУКОВА ГЛАВА.

    Блюдото оформих с две парчета пангасиус (20 cm x 4 cm x 1 cm), морковените пържени пръчици и лука. Поръсих обилно с двуседмично престоял ИСТИНСКИ градински магданоз. Дискретно в единия край на чинията оформих симпатична купчинка от две чаени лъжички конфитюр от боровинки.

    Отворих си кен Старопрамен, който жена ми ми беше купила. Рядко срещан жест от нейна страна с почти нумизматична стойност.

    Нож, вилица, аз и ТВОРЕНИЕТО!

    Наистина надминах себе си!!!

Вашият коментар

