За квотите 3

Основната причина за съществуването на каквито и да е квоти е недостигът.

В контекста на българското средно образование това е ограниченият капацитет на училищата да поемат желаещите да учат по-сериозно английски, математика, информатика и пр. неща, които днес се смятат за насъщни за всеки, който иска да има някакви шансове на пазара на труда в 21 век.

Това го превеждам като липса на достъп до базисни образователни възможности за по-голямата част от децата.

Не, няма какво да ми обяснявате, че хората са различни и че е нормално някои от тях да се провалят. Може и да е така, но в държава, която претендира за цивилизованост не е нормално на малолетни и непълнолетни (огромната част от тях) да не се предлагат никакви шансове.

А ако прибавим в сметката и факта, че по-голямата част  (меко казано) от т. нар. „елитни” гимназии не предлагат кой знае какво, може и да добием някаква бегла представа за настоящата образователна криза и бъдещата кадрова криза в страната.

Мисля, че настоящият спор за квотите в българските „елитни“ гимназии отклонява вниманието от същинския проблем: липсата на (достъп до) качествено училищно образование.

Още за квотите:

За квотите

За квотите 2

За момчетата и мъжете (някои уточнения)

5 thoughts on “За квотите 3

  1. това което предлагат елитните гимназии е най-вече възможността по-умните деца да бъдат заедно няколко години, а не в компанията на масата идиоти. или поне аз така го видях🙂

  2. Без връзка с темата, оранжевото „подчертаване“ е много несполучливо – твърде много се набива на очи, особено в Google Reader. Освен това е безмислено.

    Подчертаването има две употреби – да привлече вниманието върху конкретна дума, или да осигури съкратена версия на статията за бързо преглеждане.

    Ако подчертаеш всяко трето изречение, човек бързо престава да отделя специално внимание на подчертаното.

  3. Честно казано не разбрах как квотите решават проблема с недостига. Ако има недостиг на качествено образование, той важи и за момчета, и за момичета, нали? Тогава защо квоти, след като вече има една въведена цедка – изпит? Нали е еднакъв за всички – това значи еднакъв шанс за всички седмокласници.

  4. Ок, значи… няма смисъл от квотите, защото така гасим пожара на моравата, докато къщата в момента се срутва горяща (да бъдем експресивни). Така ли?

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s