От туит та на блог

Преди около месец-два бях дала на група ученици следната задача: да разгледат Туитър и да се опитат да измислят колкото се може повече употреби. Тези, които си направиха труда да хвърлят око на Туитър го намериха за не особено привлекателен и толкова. За разлика от тях, аз намирам Туитър за привлекателен, но ми е трудно да обясня защо, понеже (подобно на тях) все още не ми е дошло времето да го изследвам по-подробно. Иначе го ползвам, макар и рядко, и както може да се очаква, имам няколко акаунта😀

Преди малко прочетох текста, в който Светла ми отговаря в нашия разговор за Туитър (разговор, който водим онлайн, основно извън Туитър😉 ) и нещо ме подтикна да проверя дали някой Туитърец е писал нещо за Джейн Джейкъбс. Първото на което попаднах беше линк към статия, приканваща хората да подготвят своя Джейнска разходка – събитие, което организират все повече хора в различни краища на света през май, за да честват рождения ден на Джейн.

Откъде знам за Джейн? От блога на архитекта Павел Янчев. Случайно попаднах на този му текст, а след като изгледах едно видео онлайн, се разрових, запазих доста линкове в delicious и затърсих онлайн книгите й. Прочетох Dark Age Ahead, последната й книга, написана само две години преди смъртта й, когато Джейн е била на 88 години. И замечтах да прочета първата й книга, а ако може и други.

Споделих откритието си с Хава, предчувствайки, че ще я вдъхновя. Успях🙂 Малко по-късно Хава учи за Джейн Джейкъбс в колежа, а когато ме попита какво да ми донесе като си идва през зимната ваканция, първосигнално поръчах Джейн Джейкъбс. Така се сдобих с цели три книги. От месец чета първата. Не понеже е дълга, а понеже нямам време за четене. Междувременно се оказа, че и друг мой ученик наскоро е учил за Джейн, но в Холандия. Сподели в коментар във Фейсбук🙂

За какво пиша всичко това? За да покажа типичното и същевременно непредсказуемо движение на информацията, с която се срещам, да покажа, че т.нар. социални мрежи могат да се използват и така, да ви подканя да се запитате коя ли е тази Джейн Джейкъбс и да си организирате пролетно събитие🙂  Прави се ето така.

Всъщност  можех да компресирам това съобщение заедно с линковете и да го туитна в 140 символа, ама не го направих😀

6 thoughts on “От туит та на блог

  1. Ти си може би вторият блогър или изобщо журналист, който обръща внимание на Дженй Джейкъбс и пише за нея на български. Има я цитирана тук-там, но нищо по-конкретно. Което е странно, като се има предвид огромното и влияние върху съвременния вид на градовете и стремежът им за обособяване на повече публични пространства.
    Със сигурност трябва да прочетеш ‘Смъртта и живота на великите американски градове’. Аз даже съм мислел да убеждавам издатели да я превеждат и издават в България като се има предвид колко липсва ‘пешеходност’ в градовете ни. Много хора казаха, че няма смисъл. Идеята обаче седи…

  2. Чета я в момента🙂 А за издателите … мисля си, че ако се съберем повечко доброволци и я преведем, можем да я пуснем свободно онлайн🙂 Трябва да видим чии са авторските права – понякога да такива книги държачите на правата се съгласяват книгите да се разпространяват с некомерсиална цел, или поне да се даунлоудват от едно място с такава.

  3. Всъщност не съм много запознат с Дженй Джейкъбс. Просто съм я чувал покрай някоя лекция или когато съм правил проучване по география относто урбанизиране и планиране в Американските градове. Не бях обрущал внимаие, че можеби хората не са я чували. Радвам се че си я открила🙂. Дори не знам дали има нейни книги на български.

  4. Учителят ми по география е активист за „Right to the City“. Интересна е темата. Той прави проучване за това в Полша. Вероятно това има някава връзка защо зная за Дженй Джейкъбс😉

  5. Pingback: От туит та на блог | Bulgarian Blog

  6. Pingback: Смъртта и животът на великите американски градове « полетът на костенурката

Вашият коментар

