Картини от една изложба

Днес най-после успях да посетя изложбата, която видях да подреждат в галерия „Форум” преди няколко дни. Това, което ме теглеше неудържимо към галерията бяха съхнещите чаршафи в един двор, които ми напомняха за любимия ми Димитровград. Оказа се, че повечето картини са от … Димитровград. Ако можех да си позволя, щях да си купя не една от тях и да си ги гледам като през прозорец към един свят, който  би трябвало да е изчезнал вече, за който ми домъчнява, когато си отива поредния любим връстник на татко.

Всъщност повечето от тези места може да не са разпознаваеми за хората, които не са обикаляли по дивите димитровградски места; всъщност някои от тях бяха неразпознаваеми и за мен, но това беше само привидно, понеже усещах духа на Димитровград.

Тази изложба ме върна още по-назад, във времената, в които не познавах Димитровград, а руските художници от албумите, които татко си е купувал през 50те, когато е бил студент в Москва. Тогава обичах Шишкин и Айвазовски, а от тях двамата Шишкин ми беше по-близък, пък и първия, когото харесах.

От години не бях се сещала за руските художници, освен във връзка със спомените ми за пощенските марки от Третяковската галерия, за репродукциите от списание Огонек и диапозитивите от Ермитажа – образи, с които мина детството ми.

Не мога да повярвам, че днес е възможно някой да рисува такива неща, а още по-невероятното е, че въпросният човек е доста по-млад от мен.

Всъщност изложбата не представяше само пейзажи, а и малко портрети и натюрморти. Не бих си купила портрети, въпреки че бяха нарисувани отлично – моделите не ми бяха близки; по-скоро ми бяха далечни. Натюрмортите, обаче, бяха образци на това, което и аз бих нарисувала ако можех😉

Искам, искам да се науча да рисувам така. Може би няма да рисувам реалистични картини, но   ще имам умението и увереността, с които човек би могъл да нарисува всичко🙂

Открих, че художникът Йордан Йорданов има сайт, който не само че не показва почти нищо от това, което видях днес, но и никак не отдава дължимото на картините му …  меко казано. Надявам се да направи хубави снимки на картините си и да предпочете някоя по-добра платформа, за да изложи творчеството си онлайн.

 

4 thoughts on “Картини от една изложба

  1. Хей, Лид, не мога да отворя линка към сайта на Г-н. Йорданов. Май нещо не работи..😦

  2. Разгледах изложбата, и си харесах картини – Пролет I и Пролет II. Осмелих се да попитам цената – по 800лв. едната. Питам се колко ли хора биха си позволили да си ги купят, като средната заплата в Хасково е около 400лв. Това за мен е недостъпно изкуство.

Вашият коментар

