Моите демони срещу вампирите

Наскоро купих една хубава книга с неадекватно преведено заглавие. На български се казва „Енергийните вампири” и е с корица, която ми подсказва да не си я купувам. Добре, че Стоян я пожела🙂

Всъщност книгата се казва „Емоционални вампири” и е написана от истински психолог🙂 Описва няколко типа личностни разстройства на съвсем достъпен език с чудесни примери. Обзалагам се, че ще разпознаете в тях някои от своите близки, далечни и роднини.

Още не съм я дочела, но вече си взех поука. И не само си взех поука, ами я и приложих на практика. Ако не беше тази книга, изобщо нямаше да ми дойде на ум да действам извън обичайната парадигма – ако мога, да услужа на всеки, който ми поиска съдействие, дори и ако това е човек, който ми е създал огромни неприятности не защото съм ги заслужила, а защото е егоист, който не се притеснява да прави гадости.

Всъщност услужих на един такъв човек днес, но този път изтъргувах услугата. Всъщност на този етап не получих нищо, а може и да не получа и по-късно ако, както обикновено, не потърся това, което ми се полага. Но му предложих споразумение, а той го прие, защото нямаше по-добър избор. За него беше изненада. И за мен беше , тъй като идеята ми хрумна късно снощи и до последният момент не бях сигурна дали ще се реша да го направя. Освен това, не бях споделила с никого намеренията си, така че щеше да ми е още по-лесно да не променя нищо. Не само че се реших, но и имам нотариална заверка.

Това да защитя собствените си интереси е нещо, което правя рядко и с притеснение. Радвам се, че го направих – за мен беше огромен пробив. Освен това си мисля, че ако го бях направила по-рано, в живота на този човек щеше да има един организиращ фактор и той можеше да не затъне чак толкова. Вече съм убедена, че авторът на книгата е прав: ако не искам нищо от нарцистичните вампири, те ще вземат от мен.

Бих искала да внеса едно допълнение към изложеното в книгата – дали ще си имате работа с вампири, зависи и от самите вас – от вашите собствени демони, с които е хубаво да се справите. Ако го направите, по-вероятно е да не срещнете вампири, когато излезнете навън. Просто няма да има с какво да ги привлечете, пък току виж се окаже, че дори ги отблъсквате🙂

 

8 thoughts on “Моите демони срещу вампирите

  1. Аз тази книга отдавна я виждам в супермаркета (wtf?!) и винаги съм си мислел, че няма да си я купя, но след твоето описание, мисля да я прочета!😛

  2. Интересно. Бях чул за книгата от моята фризьорка, но така и не потърсих книгата. Винаги е добре когато приложиш малко психология на практика, дори и когато не го осезнаваш винаги.

  3. прати ми адреса си на мейла (вижда се от фейсбук значката вдясно). тук нова струва 10 май🙂 така че я получаваш подарък.

  4. На страниците на блога ,Лид, ти се предлагаш
    на читателите и отваряш ватата си за енергиен обмен.
    Повечето искат енергия, занние или конфликт.
    Дори и „добронамереното“ заяждане на почитателите ти,
    е променлив емоционален поток, който ти регулираш.
    Умението ти да превръщаш негативната енергия от пространството в мрежата и живота в позитивни послание
    е завидно. Често те оприличавам с боабабче , което
    фотосинтезита „вампирния двуокис“ от коментарите
    в свеж полъх в зелената блогосфера на страниците ти.

    Добре е да се знае за психологическата защита и манипулация в така наречените „вампирни“ ситуации.
    Особенно в навечерието на Халоуйн!

  5. Аз също съм я виждала много отдавна в Кауфланд и все си мислех, че пише някакви глупости. Не съм знаела, че ще е полезна, ако мога така да се изразя (а и до сега не съм чела психологически книги и не знам какво да очаквам)

Вашият коментар

