И костенурката е хора

Преди няколко дни писах, че лактивизмът може да направи нещастни майки, които искат да кърмят. Някои читатели като че решиха, че с този текст обиждам Бу и Василена, които отделят значителна част от времето си за да просвещават по въпроса за кърменето.  Някой ме поправи, че лактивистите не казват еди-какво си, така че текстът ми не се опира на действителността.

След това писах за това, че напоследък все повече хора влагат единствено негативен смисъл в думичките „комерсиален” и „бренд”, а не е задължително тези две неща да са въплътеното зло. В резултат на това някои читатели се впуснаха да ми обясняват колко е невалидна позицията ми и да ми цитират дефиниции и примери.

Приемам въпросните позиции за валидни , тъй като се опират на реален житейски опит на коментиращите, както и да реалните техни вярвания … точно както моите позиции се опират на моя опит и вярвания. Е, как е възможно и моите и техните позиции да са валидни ако са различни? Ето така: понякога една позиция включва в себе си другата, като частен случай или мини-тенденция. Друг път, пък, и двете позиции отразяват мини-тенденции, и т.н.

Ако си даваме сметка за тези неща, ще приемаме всяка позиция и опит за валидни. Така ще научаваме повече за другите хора и за света като цяло, ще разширяваме перспективата си и дори може да започнем да забелязваме съществуването на другите.

Всичко това ме подсети за една симпатична малка книжчица, която си купих преди време, но още не съм прочела докрай, за да си позволя да пиша ревю. Тя е издание на КАПИТАЛ и се казва „Пътеводител 2020”, с автор Мила Минева. Тя описва различни български микротрендове – Интернет пристрастените, неженените с деца, ведрите старчета, щастливите продавачки и т.н. – все явления, които някои от нас могат на бърза ръка да отрекат, в зависимост от собствения си опит с компютърно неграмотните, киселите старчета и продавачки и т.н.

Тази книжка, пък, от своя страна, е вдъхновена от книгата Microtrends на Майкъл Пен, която би било хубаво да прочета и аз.

19 thoughts on “И костенурката е хора

  1. Ако мненията се базират на собствен опит се получава интересен диалог, ако обаче са папагалничене, тогава се превръщат в спам. Според мен, коментарите трябва да изразяват собствено мнение по темата, а не критика към автора (което е доста труднопостижимо в БГ блогосферата) Чета много постове на ден, но коментирам само неколцина, защото смятам, че не можеш да имаш опитност на всички предлагани теми.🙂

  2. Лид, много навътре вземаш несъгласието с твоята позиция… ако ще пишеш само за аплодисменти, просто трябва да пишеш по-общопроети неща, които не предзвикват спорни реакции😉. Ако искаш да изразяваш индивидуална гледна точка, приеми, че ще има и коренно различни позиции.

  3. Всичко което правя, го вземам навътре И приемам, че има коренно различни позиции – това всъщност е темата на този текст.

  4. Относно комерсиален…тъкмо чета един труд на професор от университет в Ерфурт, Германия и неговото разбиране за комерсиализация е следното…

    „Днес глобализацията, индивидуализацията, медиатизацията, и растящата важност на икономиката, която ние наричаме комерсиализация, могат да бъдат видяни като важни метапроцеси, които спомагат демокрацията в едно общество, културата и политиката, както и други процеси от ежедневието ни…“

    …та реших да споделя, че и аз не виждам нищо лошо в това да си комерсиален…да не говорим, че в стремежа си да не са комерсиални, и да бъдат по-различни, много хора попадат в групата на анти-комерсите, което по свой собствен начин пак е доста комерсиално…

    „Комерсиализацията е просто процес при който икономиката заема централна важност в дадена култура и общество…и времето, в което живеем ни я налага“

  5. Ах, че хубавичък блог.
    В груповият сексинтелектопил
    получавам Аз оргазми
    и в синхрон , и в лични спазми.
    Стимулатор и вибратор.
    Дирижиращ лактоструен модератор.
    Хормонални ми тежнения
    и консумативни удевлетворения.
    В калъбалъка на глобалната медитация
    все още се наострям от вашата индивидуализация.
    „Всичко , което правя го вземам навътре…..“ – Тя.
    Не всичко, което е вътре го правя на…Аз.
    Опа-а-а, свърших.
    Sorry, Charlie.
    Ах, че хубавичък …

  6. Само по един въпрос бих искал да заявя несъгласие с теб… Не може ли да намалиш малко американизмите? То ясно, че и „тенденция“ не е българска дума, но поне битува от достатъчно дълго време в речта ни и в речника… пък бил той и на чуждите думи. По-скоро олекваш с тази реч, присъща на неосъзнати юноши и девойки (тийнейджъри, бла).

  7. Ако говорите за горе-написания коментар…и дума не може да става това да се напише на „чист Български“, г-н/г-жа, защото всички тия „американизирани“ термини са плод на Западна мисъл и философия на Запада и тяхното общество, …може би защото там най-много се занимават с образование и издаване на такива академични журнали… отделно, ако не си забелязал/а…това е цитат преведен директно…въпреки че дори и от Афганистански журнал да четях, това е терминология, която не се променя при превод и последно, ако ми дадеш Българската весия на една от тия социални тенденции/термини/трендове…ще ти кажа едно хубаво Българско „ЕВАЛА !!!“🙂🙂🙂

  8. Ми напишете го тогава направо на „Западен“ език, г-нЕ/г-жО, ние не сме чак пък толкова прости, ще ви разберем.
    Академични журнали…ха! Смях, опа – ROFL, ROFL, ROFL.

  9. Наскоро четох в „Уикипедия“ за Гаус, за Софи Жермен и някои други като тях. Може би под въздействие на прочетеното ме досмеша от определението „академични“, което някой приши на модерните (не модните) социо-алабализми.

    И, ако нямаш нищо против…

    Език свещен на моите деди
    език на мъки, стонове вековни,
    език на тая, дето ни роди
    за радост не – за ядове отровни.

    Език прекрасен, кой те не руга
    и кой те пощади от хули гадки?
    Вслушал ли се е някой досега
    в мелодьята на твойте звуци сладки?

    Разбра ли някой колко хубост, мощ
    се крий в речта ти гъвкава, звънлива –
    от руйни тонове какъв разкош,
    какъв размах и изразитост жива?

    Не, ти падна под общия позор,
    охулен, опетнен със думи кални:
    и чуждите, и нашите, във хор,
    отрекоха те, о, език страдални!

    Не си можал да въплътиш във теб
    създаньята на творческата мисъл!
    И не за песен геният ти слеп –
    за груб брътвеж те само бил орисал!

    Тъй слушам сè, откак съм на света!
    Сè туй ругателство ужасно, модно,
    сè тоя отзив, низка клевета,
    що слетя всичко мило нам и родно.

    Ох, аз ще взема черния ти срам
    и той ще стане мойто вдъхновенье,
    и в светли звукове ще те предам
    на бъдещото бодро поколенье;

    ох, аз ще те обриша от калта
    и в твоя чистий бляск ще те покажа,
    и с удара на твойта красота
    аз хулниците твои ще накажа.

    Пловдив, 1883

    * * *

  10. Pingback: И костенурката е хора

  11. Скъпи анонимен,вместо „Днес глобализацията, индивидуализацията, медиатизацията, и растящата важност на икономиката, която ние наричаме комерсиализация, могат да бъдат видяни като важни метапроцеси, които спомагат демокрацията в едно общество, културата и политиката, както и други процеси от ежедневието “ пиши“Днес в световен план,в личен план,в средствата за масово осведомяване и растящата важност на стопанството,което ние наричаме насочено към получаване на печалба,могат да бъдат видяни като важни промени,
    които подпомагат властта на народа в едно общество,културата и политиката,както и други процеси от всекидневието“!Смях!
    Как ще запазим чистотата на българския език?

  12. Скъпа ани, между редовете писах (очевидно си чела без очила), че е хубаво да се ползват български думички там, където може. Повтарям – там, където може. Не съм толкова глупав да си въобразявам, че можем да минем без чуждици изобщо, но и ти не бъди глупавичка, ани – „е-поща“ вместо „имейл“, „препратка“ или „връзка“ вместо „линк“ – това е просто, лесно и разбираемо. А дядо ни Вазов е бил, е и ще бъде – много след като кокалите ни изгният, той все още ще бъде.

  13. Няма значение вече…просто си позволих да дам дефиниция/определение…за което се извинявам…

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s