По-добре го напишете

Попадна ми рекламна брошура за здравни застраховки в ING. Когато потърсих информация в сайта им, се оказа, че няма; единственият достъп до повече информация е възможен чрез свързване със застрахователен агент.

Наскоро ми се обадиха по телефона от UniCredit, за да ме информират за взъможността за здравна застраховка. Хубаво е, че имах хартия и молив, та успях да си водя записки. Казаха ми, че тази застраховка се сключва по телефона и ме попитаха дали не искам да го направя още сега. Не исках. За допълнителна информаци отново ми дадоха телефон. В сайта – нищо.

Склонна съм да сключа здравна застраховка, но не бих го направила ако не разполагам с цялата интересуваща ме информация в писмен вид. Бих искала да разполагам с време и спокойствие да прегледам и обмисля всичко. Устни отговори бих приела единствено на въпросите къде да открия писмена информация. Предпочитам да подписвам договори , които мога да сваля от сайта на съответните институции или пък да получа по мейла, вместо да се налага да чета и обмислям дребния шрифт в присъствието на застрахователен агент.

Всичко написано дотук се отнася за всички видове сделки и не само. Не мисля, че съм прекалено мнителна и недоверчива. Първо, кой може да ми гарантира, че един човешки ум може безупречно да съхранява каквато и да е информация. Второ, когато информацията се предоставя устно, възприемането й зависи и от емоционални внушения, които имат повече общо с личността на информиращия, отколкото със същността на информацията. Нима никога не сте се чувствали притиснати, например, да платите или да вземете каквото и да е решение тъкмо защото ви е било неудобно да откажете в разговор на живо или по телефона?

Устният формат на информация за здравно застраховане ми напомня на емоционално изнудване. Не съм разглеждала всички останали възможности и се надявам да има и такива, които предлагат пълна писмена информация. Все още недоумявам как е възможно известни международни институции да работят по този начин.

4 thoughts on “По-добре го напишете

  1. Е как не! Който е сключил какъвто и да е договор или споразумение на база устни уговорки, директно му лепвам етикета „идиот“. Това да не видиш черно на бяло, написани каквито и да било условия за какъвто и да било договор могат да си те лъжат и въртят както си искат, не че не те лъжат дори и да имаш писмен договор, но е по-различно. С писмен договор можеш да си търсиш правата, а с устна уговорка…. НЕ!

  2. Мда, по подобен начин от разни банки отвреме навреме ми предлагат кредити и кредитни карти. Казвам им, че щом информацията я няма на сайта, не се интересувам. Дори не става въпрос за договор, да ти се предава информация устно е досадно, поне за мене.

  3. Е, зависи. Аз предпочитам да чета, но има хора, които предпочитат да слушат🙂 Но когато става въпрос за сключване на сделки, накъде без да прочетем?

  4. Много добре си разбрала защо се опитват да ги продават така – заменят информационните внушения с емоционална агресия. Продавачите ги учат не да разбират какво продават, а на трикове за продаване.

    Ако от ING ти бяха предоставили писмен материал, щеше да разбереш че здравна застраховка не може да се купи без да се купи застраховка „Живот“ (а и още много работи). Целта е обратната – да не разбереш. Но … в случая с ING агентът е представител на застрахователя и може да се идентифицира като такъв. За телефониста от Уникредит е сигурно, че не е от Уникредит, а от някой кол-център сключил договор с Уникредит. Направи си удоволствието да го запиташ следващия път за: а)трите имена; б) телефона; в)в каква роля представлява Уникредит и г) знае ли че има сериозни финансови санкции за него ако продава застраховки без да е регистриран в Комисията за финансов надзор. Ще увехне като препикано мушкато.

Вашият коментар

