Броене на благословиите (без сарказъм!)

Ако бях пенсионер,

Щях да съм благодарна – за това, че не съм се оказала политически неудобна и съм оцеляла в онези времена, че по време на младостта и средната ми възраст,  не ми се е налагало всеки ден да пресмятам дали ще мога да си платя следващата сметка за тока, дали утре ще скочат курсовете на сиренето и памперсите, дали ще мога да платя лекарствата за децата или пломбата на зъба.

Щях да съм благодарна – за това, че сега живея в собствено жилище и някак успявам да му платя данъка, че мога да си позволя отоплението с дърва, че имам много канали по телевизията, та не ми остава време да се опитвам да проумея истината за онова време, че всеки месец получавам пенсията си навреме и знам на каква сума мога да разчитам.

Тъй като не съм пенсионер и може никога да не бъда,

Сега съм благодарна – за това, че онези времена приключиха малко след като навърших 18, че отгледах дете при силно променлив курс на сиренето, заплатите и памперсите, че тогава не представлявах интерес за застрахователите, а сега за онези, които отвличат роднини.

Сега съм благодарна – за това, че съм здрава и вече знам повече за здравето, че в следващите месеци сметките за тока ще започнат да намаляват, че ако не ми останат пари за книги, имам Интернет, че не мечтая за дрехите и обувките от новите колекции, а предпочитам любимите си дънки и гуменки докато издържат, че екскурзиите и курортите са нещо, за което не се сещам по принцип, че обичам работата си.

Благодарна съм, че живея с убеждението, че никой нищо не ми дължи.

3 thoughts on “Броене на благословиите (без сарказъм!)

  1. По принцип съм съгласна с изводите ти. И аз съм багодарна, че живея в собствено жилище, че успявам да поемам разходите си, но искам по често да се сещам за екскурзиите и да мога да разглеждам различни градчета от родината ни. И не само тях, а и да се запознавам с различни култури, страни… Ето с това не съм съгласна, защото за да работиш качествено трябва и да се почива…

  2. И аз не обичам екскурзиите, но обичам да си вдигна шапката и да запраша нанейде!🙂 Просто различни видове пътуване…
    Много ми беше приятно да прочета поста🙂

  3. Хубав пост. Между другото може би много малко хора могат да се похвалят със същото, а с тази посока на „развитие“ ще стават все по-малко мисля си. Да не говорим, че има няколко типа хора, които имат съвсем различни ценности, колкото и странно да звучи. Поздрави😉

Вашият коментар

