Хейтър? Завистник? Просто критик.

На тази снимка съм аз, на едно от работните си места – едно гробище. Професията ми? Гробищен критик. Защо изглеждам щастлива край гробовете? Понеже харесвам работата си – да изследвам гробищни плочи и други аксесоари, да анализирам избора на близките на покойниците и да споделям прозренията си. Понякога изпълнявам и екскурзоводски функции. В изложенията ми винаги прозират субективните ми предпочитания – не само естетически. Освен това обичам да задавам въпроси – някои доста политически некоректни и поставящи под въпрос.

Какво ми дава право да правя всичко това, при положение, че не съм нито един от покойниците, нито пък някой от техните близки? Любопитството ми, или ако предпочитате синонима му: любознателност.

Каква е мотивацията ми? Дали го правя от омраза? Не знам, може и да мразя всички тези непознати хора. Дали го правя от завист? Не знам, може и да искам да съм на тяхно място. А досега смятах, че ме мотивира същото, което ме кара да пиша ревюта за книги и филми в блога, да споделям мнения за социални и политически явления, пък и дори и за хора😛

14 thoughts on “Хейтър? Завистник? Просто критик.

  1. Честита баба Марта, преди всичко жива и здрава бъди🙂 А по темата, има ли значение защо го правиш и каква е мотивацията? Важното е че харесваш това което правиш а малко хора могат да се похвалят с това.🙂

  2. O, my Lid,
    Една снимка казва повече от 1000 думи.
    Изглеждате чудесно с Ембрионът-Плодът- Младенеца,
    на сред път до Рождеството му,
    в слънчевата прегръдка на отминаващата зима.
    Мартенски ведро и обещаващо Пролет.
    Лъчезарно и сияйно като пред Възкресение.
    Небе – копринено ярко.
    Перести облаци в самодивски напев се носят в необятната шир.
    Очите ти бляскаво командват парада
    на стотиците дефилиращи паметни плочи
    в средата на гробище.
    С ръката на кръста – критично.
    Главнокомандващо.

    Comander in Cheif of 1001’s mortal souls.
    Graveyard Critic.
    Resurectionist of spirits.
    Daytime dreamer.
    Today.

    Днес.
    Майка, могила, гръд ,
    вой, гърлен, опява,
    възпява, покой, извисява,
    описва, пита, покойно,
    любознателно, естетически,
    некоректно, субективно,
    политически , риторично,
    гробно, некро , лаконично,
    диалектично, езично,
    некро-критично,
    пищно, поетично, въгленно,
    ридаеещо, сърцато, митично,
    критично-гробовно
    тамяно ухаещо.
    Гробищно критично щастлива.
    Призвание – силна.
    Фертилна..
    В разговор с духовете ,
    боговете и сказанията,
    на опечалените преданията,
    за алегорията на страданието
    и силата на състраданието
    на тези, които осатват до края
    в интервюто с жиота –
    да измият тленното тяло,
    облекът за последно парадно
    хвърлят шепа рохкава пръст
    за сбогом
    и подържат пламъка преходен.

    Снегът покри безброй гробове
    и топли семенцата на зародиша.
    Животът продължава и след зима.
    Кокичета пробиват ледена кора
    и срещат щъркели,
    снега топи се, зазлиства се върба ,
    и идва време пак да раждаме,
    деца.

    Пак Тя.
    „Работно място“ – гробище.
    Професия – гробищен критик.
    Призвание – сбъдване на мечти.
    Мотивация -прераждане.

    П.П.-
    „Трябва много да се внимава –
    боговете невинаги спят:
    това, дето си пожелаваш,
    ти го сбъдват. От първи път.“
    Маргарита Петкова

  3. Може да си повлияна от английската култура – спомням си, че в „Трима души в една лодка“ Джеръм разглеждаше гробището като традиционен английски туристически обект🙂. Нали не ми се обиждаш? Изглеждаш страхотно!

Вашият коментар

