Съкровищата, вселената и всичко останало

Преди време споделих, че се чудя какво иска вселената от мен. Един от читателите ми отговори, че не е нужно да се главоболя чак толкова, понеже единственото което иска вселената от мен е едно бебе. Беше ми нужно доста време, за да се реша да имам бебе и сега съм бременна не защото смятам, че това е единственото което изисква вселената от мен, а защото накрая прецених, че бебето няма да ми попречи да търся отговор на въпроса какво иска вселената от мен, а когато го открия, да действам в съответствие. Ето защо не мога да кажа, че децата ми са най-голямото съкровище – може и да са, а пък още да не знам, но все пак навън има милиарди други същества, които ме интересуват и за които се чувствам отговорна.

Понякога се уморявам да ловя и свързвам нишките на вселената, и тогава намирам извинение във факта, че съм бременна за това, че лежа и чета разкази на Катрин Мансфийлд. За късмет, вчера дори ми беше лошо, така че бях напълно оправдана.

Днес, обаче, след като проверих няколко домашни, сготвих и поразгледах няколко блога, се сетих, че от години не намирам време за една от важните нишки – ГМО (генетично модифицирани организми), за които не съм научила кой знае какво, поради което не съм подписала ни една петиция, не съм писала в блога, не съм обсъждала темата с учениците си и пр. В момента чувствам, че е крайно време. Затова в блога добавих нова категория връзки „Зелено“ и смятам да се просвещавам. Надявам се да не е прекалено късно, предвид промените в нашето законодателство, но законите са човешка направия и винаги подлежат на промени.

Заради това ще се наложи да изоставя за малко Мария Монтесори и нейния образователен метод, както и Едоардо Таламо и неговите строителни инициативи, както и добрите намерения да възобновя образоването си по темата за човешкото развитие в различните възрасти, особено ранните и пр.

Може би по-разумно би било да се съсредоточа върху приоритетни области – учениците си, децата си, но как бих могла да  бъда добър учител и родител ако не знам достатъчно за света и ако не давам личен пример в изследването му?

Може би това, че съм жена е много, много важно, но все още не разбирам защо и не ми изглежда спешно да разбера. Единственото, което ми хрумва да напиша за карнавала, на който ме покани Бу е: радвам се, че съм жена, понеже мога да си позволя да нося шарени чорапи, иначе, поне засега, ми е все тая. Не се оплаквам от това, че съм жена, не бих се оплаквала и ако бях мъж. Мисля, че за мен е привилегия да съм човек вместо плъх или хлебарка.

А вие ми препоръчвайте връзки към важна информация за ГМО и случващото се у нас във връзка с това.

6 thoughts on “Съкровищата, вселената и всичко останало

  1. Получено по мейла:

    Здравей Лид🙂

    http://groups.google.com/group/ZakonGMO – тук можеш да видиш (и да се присъединиш и да бъдеш мнооого полезна) историята от едната страна на барикадата. Доколкото ме познаваш, мисля че няма да ти е трудно да познаеш коя точно🙂

    Малкото, което знам за ГМО ме кара да заставам на позиция твърдо срещу тях, основно поради следните факти:
    1. ГМО са патентовани – не можеш да запазиш част от реколтата си, за да я засадиш следващата година. Още по-зле – ако случайно в твоя нива се открият ГМО растения има реален шанс да бъдеш съден от компанията, която държи правата. Такива случаи има достатъчно отвъд океана. Сещаш се, че има доста начини на нивата ти да расте нещо, което не си засял.
    2. Няма независими изследвания, които да потвърждават дали ГМО са вредни или не. Отново поради патентите само изследователи към компаниите, които държат патентите имат право да изследват въпросните семена. Отделно, че ГМО има от 20-тина години насам => недостатъчно време за оценка на въздействието им върху човешкия организъм.

    Това е засега от мен, скромно, но от сърце. Поздрави и прегръдки и много хубави мисли за бебето😀

Вашият коментар

