актуално

познай кое е това момиче

Днес седнах по-късно на компютъра, защото подхванах друга книга на Владимир Свинтила – „От Маркс до Христа“ – за пътищата, по които различни познати на Свинтила стигат до православието по време на комунизъм. Позволих си го не защото нямах много работа, а защото се сетих, че не е задължително да проверя дали светът има нужда от спешната ми намеса. За малко да се оправдая с бременността си, но би било лъжа. Не съм вглъбена в отношенията ни с бебето и нямам ищах да чета съответната литература. В момента ме интересува друго, а вниманието ми не може да огрява безкраен брой неща, за щастие. В момента ме интересува онази пролука във времето, когато у нас е имало критичен брой любознателни и привлечени от красотата хора, която се е затворила в края на 40те. От години подозирах че е така, но от вчера имам подкрепата и на Свинтила.

Чета за трудното битие на хора като Илия Бешков, Яна Язова, Атанас Далчев и си казвам,че са имали невероятен късмет да са познали щастието и красотата преди да ги връхлети мизерията; това им помага да не потънат в нея. Изглеждат ми блажени в сравнение с хората, които се информират за това какво се случва между Слави и Бойко. Истината е, че и аз се информирах. И какво от това? Навремето не изгубих нищо, когато не се бях информирала за пурата на Клинтън. Сега ми се четат книги за онази златна пролука.

7 thoughts on “актуално

  1. Тъжна е съдбата на Яна Язова, както и на написаното от нея…
    След като е убита от ДС в жилището си в София, а трупът е оставен да се разложи, за да се заличат следите на престъплението, Николай Хайтов открадва ръкопоса на нейния роман „Левски“…

  2. Свинтила ми е безкрайно интересен. Погледът му над случващото се в България през онези години ми се вижда донякъде дистанциран, но трезв и много точен. Следващия път, когато съм в България, ще гледам да си взема нещо от него. При книгите втора ръка ли да търся или има и по-нови издания?

  3. Четейки горния постинг, се почувствах странно… Връща ме към някои разговори още преди 15-20 години. Със Свинтила сме си говорили за религия, но той бързо разбра, че съм твърдо антихристиянски настроен и избягвахме тази тема…😉
    Всъщност компанията, в която се срещахме, беше май все от хора, които не желаеха да имат нищо общо с Христа…😉

  4. Pingback: Соления залив – полетът на костенурката

Вашият коментар

