Въпросът не е в това дали се излагаме

Не съм гледала цялото изслушване на Желева – само откъси. Четох отзиви в European Voice и прехвърлих няколко текста в блогове.

Антония Първанова може и да е злобарка – не знам, не я следя. Желева може и да е некадърна и английският й да не се лее свободно. Но имаме ли кой знае колко българи, които можем да предложим за евродепутати и еврокомисари, които да говорят гладко английски и да са наясно със света като цяло и в дълбочина с някои негови аспекти?

Познавам малко българи, които да отговарят на горните условия. Според моите субективни наблюдения онлайн и офлайн, повечето хора у нас не говорят гладко чужди езици, ограничени са и не са кой знае колко компетентни в областите, в които работят. На всичкото отгоре смятат, че това е нормално и не е нужно да се стараят повече.

Ако трябва да подберем от малко отговарящи на условията и същевременно желаещи да работят в структурите на ЕС хора, май не можем да предложим достатъчно голям брой кандидати за каквато и да е позиция. Ето това ме притеснява.

Българското излагане пред света не е някакъв случаен гаф, а закономерно следствие, което не може да се скрие лесно. Като голотата на царя с новите дрехи.

Мисля, че би било хубаво всеки от нас да се замисли колко добре си върши работата, с която се е захванал, преди да си запълва времето с оплаквания как някой друг го излагал. Не мисля, че някой друг, освен самата мен е в състояние да ме изложи. Не се срамувам от Желева и Първанова, но съм се срамувала от себе си и не е изключено да ми се случи пак.

11 thoughts on “Въпросът не е в това дали се излагаме

  1. Коментари много рядко пиша.
    Но това стана голям скандал и всички сме съпричастни. От България се иска САМО ЕДИН подходящ за еврокомисар. Залогът е доста голям. Отговорност, МНОГО висока заплата, скъпа квартира, скъпа кола, шофьор, екип и т.н. Логично е изискванията да са високи. Има и правила, които да се спазят при кандидатурата. В България има достатъчно хора, които изпълняват изискванията. За съжаление заради много фактори отново се получи … /за малко да напиша „простотия“, но се сдържах/ недоразумение. Не знам, лош късмет ли имаме, наистина ли не може да взимаме правилни решения, но за лошите неща винаги успяваме да се наредим в челни позиции. Извинявай за дългия коментар – просто вярвам, че в България има доста способни хора и ми е болно за тях. Иначе си права, че ако всеки си гледа работата нещата ще изглеждат много по-добре.

  2. Не важно как знае английски (можеше спокойно да говори САМО на български).
    Не е важен и въпроса за фирмата, въпреки че явно държат на него.

    Аз го прослушах онлайн.
    Важното е, че не можа да отговори на НИТО ЕДИН ВЪПРОС. Т.е. даваше абсолютно нищо незначещи отговори. При половината въпроси изглжда не зацепваше за какво аджеба я питат…😛

    Излагането е в това, че рядко сме допускали толкова некомпетентен и очевидно некасърен човек да става наш представител някъде… Всъщност се оказа, че сме имали външен министър, който не става за нищо. А представяте ли си и останалите министри в кабинета какво представляват? Е, Сергей Игнатов става, но другите?…

    Макар че колкото и да викаш „Царят е гол!“ умствено ограниченото стадо, наречено електорат продължава да гласува за най-неподходящите хора…

  3. e, Black Wolf, какво се учудваш, че не е могла да отговори на нито един въпрос?

    всеки по-умен студент ще отговори по-добре от нея, даже само от обща култура, но…

    политиците не се издигат в кариерата, защото имат знания като тия, за каквито я питаха. политиците се издигат защото са добри в играта „прееби другарче“. за да стигне до ЕП и до кандидатура за комисар, Желева е трябвало да преебе много другарчета, но едва ли й е било нужно някога да научава за бедствията и авариите…

  4. Мисля, че съм подходящ кандидат. Говоря свободно английски и няма момент в миналото и настоящето ми, от който да се срамувам или да се налага да го обяснявам. Не съм се срамувал наскоро от себе си и се надявам да не ми се случва, защото това е най-тежкото наказание, което мога да си наложа.

    Има ДЕСЕТКИ ХИЛЯДИ Българи, които са много по-подходящи от настоящите кандидатури.

  5. Аз се питах, ако ме бяха сложили там – имам ли готовност
    През всичкото време въпросите и отговорите имаха ответна реакция в мен
    На закуска питах домашните си, ето ме на! имам амбицията, подготовката. Оказа се че ще застанат зад мен.

    Сега остава да се обадя на Бойко. Май е по-добре Бойко да ми звънне този уикенд, да спасим цялата следваща седмица
    (английския ми е ок, не е учен в бг)

    Шегата настрана, нека в бъдеще постовете навън се вземат от хора дето познават постовете навън, институциите, имат нужната мрежа контакти и езиците са само една от компетентностите им
    Желева или някой друг бг политик са просто…Желева или някои друг бг политик. За тях са постовете вътре. Навън е по-различно, за там не е достатъчно да си с бг паспорт, живял в бг, избран от бг партия и предложен от нея.

  6. Няма какво да се срамуваме, трябва да променяме държавата си и начина, по който се вземат решенията в нея.

    Съчувствам на Желева, но това тя сама си го е избрала. Дано се опомни и оттегли кандидатурата си – тази жена не е компетентна са си даде сметка колко некомпетентна е. И тя преподавала????

  7. В България има достатъчно такива хора, които обаче не могат да пробият стената на шуробаджанащината. Въпросните се усещат бързо и се изнасят в чужбина. Аз лично познавам няколко такива случая.

  8. Колективният срам, също както колективната гордост произлизат от чувството за общност, което е нормална социална проява, свързана както с човешката природа да формира групи, така и със свойствата на мозъка да класифицира информацията, като я асоциира (Желева е Българка, изложи се, Българите се свързват с излагация – фалшивата индукция на асоциативното мислене). Проблемът е, че човекът не представлява само себе си в действията си, но и общността си, поне в очите на повечето хора, затова и действията на хората не са откъснати едно от друго

  9. Лид, съгласна съм с теб, че всички трябва да се вгледаме в себе си и да видим как си вършим работата, за да не се срамуваме. Но и аз като повечето тук мисля, че у нас има много хора, които биха се справили доста по-добре. Нивото на английски у нас вече е доста високо, по моите субективни наблюдения. Нивото на компетентност се изгражда, ако имаш нужната интелигентност – има си книги, справочници, можеш да се подготвиш, като видиш, че ти предстои толкова важен пост. Не се чувствам лично изложена от кандидатурата на Желева. Не съм я избирала аз. Да се срамува този, който свали Кунева, която имаше перфектна репутация навън, само за да сложи свой човек. Както и всички, които са го избирали него.

  10. „Макар че колкото и да викаш „Царят е гол!“-
    както повечето от участниците в този блог
    „умствено ограниченото стадо, наречено електорат
    продължава да гласува за най-неподходящите хора…“

    „Българското излагане пред света не е някакъв случаен гаф,
    а закономерно следствие, което не може да се скрие лесно“

    „Да се срамува този, който свали Кунева, която имаше перфектна репутация навън, само за да сложи свой човек.
    Както и всички, които са го избирали него.“

    „…повечето хора у нас не говорят гладко чужди езици, ограничени са
    и не са кой знае колко компетентни в областите, в които работят.
    На всичкото отгоре смятат, че това е нормално
    и не е нужно да се стараят повече.“

    „Няма какво да се срамуваме, трябва да променяме държавата си
    и начина, по който се вземат решенията в нея.“

    „Колективният срам, също както колективната гордост …..“
    „не е изключено да ми се случи пак.
    !!!

  11. Впрочем най-точното определение на ситуацията с г-жа Желева прочетох в един анализ на Андрей Райчев – че това е „Кен лий“ в политиката…😛

Вашият коментар

