Фейсбук: реципрочност

В момента имам 571 приятели във Фейбук. Някои от тях познавам лично (онлайн и/или офлайн), а много от тях не. На някои съм изпратила покана за приятелство, на повечето съм приела. Напоследък, опитвайки се да осмисля как използвам Фейсбук и как [не] бих искала да го използвам, започнах да ставам по-селективна при приемането на покани и задавам въпроси на „кандидатите“: „Познаваме ли се? Как попаднахте на мен? Защо искате да сме приятели?“.

Защо станах по-селективна? Защото не обичам излишните неща.

В моите списъци има хора, от чиито фийдове никак не се интересувам, както и такива, чиито профили може да не отворя никога. Но ако те се интересуват от мен или нещата които публикувам, нека имат достъп.

По същия начин има хора, които не се интересуват от мен или моите публикации, но пък аз се интересувам от тях или техните публикации, затова съм благодарна, че са ми дали достъп.

Не бих искала, обаче, да съществувам като бройка в списъка с приятели на хора, с които проявяваме нулево взаимно любопитство. Излишно е.

11 thoughts on “Фейсбук: реципрочност

  1. Точно така, самият аз премахнах над 200 „приятели“ наскоро. Смея да твърдя, че от останалите близо 350 почти всички познавам лично. С останалите сме добри онлайн приятели.

  2. *И на мен ми предстои „чистка“ :)*

    Иначе добавям някого или на принципа 10+ общи приятеля или след като попитам като теб „Познаваме ли се?“…

    Когато отговорът е „не“ се извинявам и казвам, че не ползвам ФБ като платформа за запознанства и пожелавам приятен ден🙂 Имам доста хора, които не познавам лично, но както Ивайло пише , сме добри онлайн приятели, което пак става.

  3. Леле-е-е, какво правивите бе, хора!?! Аз имам ок. 35 приятели във Фейсбука и може би само двама-трима не познавам лично… Не изпращам покани на непознати.😉

  4. аз се интересувам от твоите публикации, харесват ми и благодаря за приятелството във ФБ, много се радвам че има хора като теб и споделям много от твоите възгледи

    поздрави
    Виктор

  5. „В момента имам 571 приятели във Фейбук.“
    „Смея да твърдя, че от останалите близо 350 почти всички познавам лично.“

    Извинявайте, Вие по цял ден ли сте в Интернета, ако е така, това не е ли някакъв вид, зависимост?!? Живите контакти не са ли по- естествени. Не знам, може и да не съм прав, но си мисля, че истинско приятелство, не може да се завържи в интернет пространството🙂 !

  6. Абсолютно си права. Отдавна не ползвам мрежата поради тези причини. Имам си телефон и поща. Влизам едн път месечно да се „социализирам“.Прегледът на всичко ми отнема поне 1 час и се окоповам в безумици. Смятам, че съм последният асоциален тип, но все пак трябва да има някава хигиена.

  7. Решение е и човек да се регистрира в друга мрежа, или просто да я смени. Вътре във фейсбук има хиляди мрежи. Ако смениш мрежа България с мрежа Папуа Нова Гвинея например, гарантирано няма да получиш нито една нежелана покана, говоря от личен опит.

  8. 571 приятели? аз мислех, че с моите около 300 бия всички рекорди, изключвайки профили на политиците. И мисля, че от моите приятели във ФБ познавам почти всички лично. Но и с моята професионална сфера това не е чудно – трябва да имаш много познати, но по-малко приятели все пак…

  9. много точно казано и аз мисля така,дори някои път като видя някои идивид с повече от 200 приятеля и някоя Playboy-ска снимка на профила така ме хваща яд-тъпо е…

Вашият коментар

