Нещата, които не ме убиха

Не знам дали нещата, които не успяха да ме убият ме направиха по-силна. Понякога си мисля, че не са ме убили просто защото съм имала късмета да се родя по-силна от средностатистическите хора – по-здрава и по-флегматична, с по-малка стръв към живота и по-малко его.  Имала съм и късмета въпросните неща да не се окажат по-големи от това, което мога да понеса. Разказвала съм истории – ако ви е интересно, върнете се назад в архивите на блога.

Не мисля, че научих кой знае какво от собствените си неприятности. Може би това, че ми е по-приятно да не ми се случват.

Надеждата, че точно на мен може да ми се размине май не се брои за научен урок.

Дали се брои за такъв увереността, че каквото и да се случи, ще се опитам да направя нещата по-добри, независимо чия е вината, че ако оцелея телом, ще го преживея духом? Но не съм сигурна дали научих това по емпиричен или теоретичен път.

Може би най-много съм научила от неприятностите, които още не са ме сполетели – научих се да приемам, че може да ми се случат. Използвам ги за упражнение – представям си какво би било ако се случат и накрая все стигам до извода от предния абзац.

Май най-много съм научила от неприятностите на другите – това, че ще продължат да страдат докато не се научат да живеят в собствената си компания, както и това, че е хубаво да спестяваме на хората неприятности, които със сигурност ще ги смажат и да не им спестяваме такива, които могат да ги направят по-силни, дори и ако боли.

Твърде вероятно е да съм доста дебелокожо арогантно същество, на което не са му се случвали кой знае какви неприятности, но така се чувствам ок.

Това е в отговор на поредната блогърска щафета, подадена ми от Димитър, на която вече е отговорил моят приятел Аспарух. Подавам я на всеки, на когото му се пише по темата.

One thought on “Нещата, които не ме убиха

Вашият коментар

