разни

Благодаря за поздрава 🙂

1. Научих за убития студент с обичайното закъснение от поне седмица. Ако имах време, щях да напиша колко ми е писнало от политически коректен демонстративен траур. И за това че не споделям принципа „Око за око, зъб за зъб“ и ако се случи нещо с моето дете, няма да искам възмездие. И че не съм възхитена от безредиците в Гърция (за които Георги ми разказа снощи накратко) – за мен ТОВА е тероризъм и безотговорност. Предпочитам да подкрепя каузата всеки да си върши съвестно работата и да бъде добър приятел, родител, любовник и пр.

2. Мери ми остави този линк – за вилно селище Азарея. Благодаря! Може да ви хареса. И аз бих построила такова нещо. Бих живяла там и бих приемала гости. Моята мечта за ашрам 😀

3. Прочетох последния текст на Дядо Ники. В него той обяснява защо все още няма мобилен телефон. Съгласна съм, че съвременните технологии носят потенциала да ни превърнат в слуги на повикване без право на усамотение. Живяла съм така и сега бавничко се измъквам. Един мой приятел от години е на постоянно повикване от работодателя – дори и в почивните дни. Буквално. Ужасно. Мисля, че е необходимо волята за усамотение да бъде заявена и отстоявана без угризения. Не е лесно.

4. Всъщност в момента работя. Без почивен ден. До 23 декември включително. Надявам се да успея да свърша всичко, но ако не свърша, просто няма да го свърша. Предупредила съм отдавна, че е възможно да се случи – ако не някой друг, поне аз си спомням. Знам че ще има сърдити, но това е част от работата ми.

5. Нямам време нито за четене, нито за самотен размисъл, но знам че това е отминаваща фаза, така че изобщо не си го слагам на сърце.

А ти как я караш?

11 thoughts on “разни

  1. Лид, началото на този ти пост просто ме потриса и трудно намирам думи. Нали ти самата писа неотдавна, че за да възтържествува злото, е достатъчно добрите хора да не правят нищо? Аз не виждам нищо лошо в това студенти и преподаватели да се отдават на „политически коректен демонстративен траур“, след като един от тях е убит за нищо. Освен дето това показва отчаяната бездна, в която е изпаднала държавата ни – почтените хора са толкова убедени, че тя ще им откаже правосъдие, че от немай-къде правят шествия да покажат, че и те са силни като изродите-убийци и тя е длъжна да се съобразява с тях. Да не би да мислиш, че е добра идея да се оставят убийци и други престъпници ненаказани да ходят по улиците, както става обикновено? Не се ли замисляш, че ако някой беше наказал младите убийци, когато те само са тероризирали и пребивали по-слабите от тях, без да ги убиват (сигурна съм, че са го правели, човек не става убиец за един миг), сега Стоян можеше да е жив? И изобщо не ми харесва твърдението ти, че не би искала „възмездие“ (т.е. правосъдие) за убийците дори ако убитият Стоян беше твоят Стоян. Писала съм по-рано по въпроса:
    http://mayas-corner.blogspot.com/2006/06/parental-psychopathology.html

  2. „.. не съм възхитена от безредиците в Гърция (за които Георги ми разказа снощи накратко) – за мен ТОВА е тероризъм и безотговорност. Предпочитам да подкрепя каузата всеки да си върши съвестно работата ..“

    точно..

  3. 1.Категорично съм за принципа „Око за око, зъб за зъб“ и ако някой ми направи нещо на детето ше става страшно.
    2.А и много зависи от държавата, колкото и да си вършиш съвестно работата в Етиопия пак ще си в Етиопия.

  4. 1: Проблемът със случая с убития студент е, че той е жертва на други студенти, не на държавата. С демонстрации нещата и нравите няма да се променят. Съчувствам на родителите му, но това не променя факта, че безброй млади хора загинаха от ръката (или в случая от ритниците) на други млади хора. Не от властта.

    Спрях да вярвам в политически коректни демонстрации някъде около инициативите „Не на страха“ преди много години. Сегашната демонстрация практически нищо не променя, доколкото нещата опират до предстоящо решение на съда. Освен ако идеята е да се повлияе на съда да вземе правилното решение (което той би трябвало да направи така или иначе).

    А иначе аз също, колкото и да съм миролюбив, ако направят нещо на моето дете (което, слава богу, още нямам), няма да чакам възмездие от държавата, а ще разчитам на саморазправа. Не вярвам в опосредстваното възмездие.

    3: Мобилен телефон си взех сравнително наскоро, и не го ползвам много. Но тъй като нямам домашен, той сравнително успешно го замества. Понякога обаче го мразя – и просто го изключвам.

  5. @Аспарух
    това добре,но сигурен ли си че ще успееш да се саморазправиш адекватно и какво от това ?
    според мен ако не го направиш в конкретния момент, с много малко ще се различаваш от тези които се опитват нещо да ти направят или са направили.това сещаш ли се до къде води..
    убития студент за мен е жертва не просто на държавата ,ами на това което би трябвало да се нарича общество!Просто това което обществото облъчва хлапетата се получават такива неща.
    просто последните 20 години сякаш ценностите на това племе се изместиха и принизиха така щото това да нариташ някой в главата до смърт защото ти е не-симпатичен явно е нормална реакция

    само да ти кажа какъв е смисъла на съдебната система вкратце..
    като правило е заложено че човек не се ражда зъл,лош или да речем убиец.от там нататък всичко което го изгражда е отговорно за това какъв ще стане.ролята на една съдебна система е не да отговаря на злото с зло,ами да разколебава онова което те кара за вършиш подобни неща .

  6. Прекалено строго съдиш гърците явно без да знаеш точно за какво става въпрос.
    Убийството на Александрос е поводът, а не единствената причина. Вандалските изпълнения са дело на една много малка част от протестиращите. Протестират буквално всички – ученици и студенти без бъдеще, родители и учители без настояще, хора всякакви без надежда. Платеност на образованието, правеща го само за избрани, увеличена безработица, липса на търсене на образована работна ръка, всякакви видове кредити към банки и притискане отвсякъде. Тук ще намериш накратко малка част от нещата, срещу които гърците протестират: http://baidalai.blogspot.com/2008/12/vox-populi_6344.html
    И, моля ви се, не ми казвайте, че те са мързеливи и искат пари без да работят. Че има мързеливи сред тях има, но не са всички и не можете да сложите цял един народ под шапката на едно определение. Няма само работлив или само мързелив народ.
    Лид, всъщност ти препоръчвам целия блог http://baidalai.blogspot.com/, за да разбереш по-цялостно за какво става дума. По-назад, в постовете от вчера и онзи ден има писма, свидетелства, декларации и какво ли не от протестиращи гърци или просто хора, които са там.

  7. социализъма стана капитализъм, капитализъма – демокрация и се мъчи да го обърне на социализъм; полицаите анархисти – анархистите борци за правда и свобода; народа пие като за световно, въоръжава се и гърми на поразия;войниците напускат армията и отиват в ирак да работят за частни охранителни фирми; футболистите станаха госпожици – госпожиците стават борци, футболисти и щангисти; неделния пазар в Димитровград – върха на културния и интелектуален живот в областта……..

  8. Не съм съгласна с Аспарух. Основната, изначалната функция на държавата е да пази хората от други хора, които иначе биха употребили насилие срещу тях. Иначе за какво ни е държава, по дяволите? Друг е въпросът, че ние така сме се напатили от нашата държава, че вече сме склонни да й правим евалла, ако е благоволила да не ни пребива лично (чрез свои униформени служители).
    Ако държавата си гледа работата, ще има ред и ще се случват по-малко побои и убийства. А когато се случат, съдебната система ще си каже тежката дума. Сега аз не мисля, че съдебната система действа правилно в случая със Стоян. Защо единият младеж, за който се предполага вина, е пуснат срещу 500 лв.? Защо убийството веднага се обявява за непредумишлено, все едно ритането на човек в главата може да цели друго освен смъртта му? Някой случайно да си спомня студента Мартин Борилски, убит във Франция от две „наши момчета“, които бяха оневинени въпреки доказателствата, дадени на тепсия от френската полиция?
    Сещам се също постовете на Лид за детското насилие, когато тя изрази мнение, подобно на моето тук – защо сега е толкова различно?

  9. Мерси, Селене 🙂 Аднала съм Бай Далай от миналия ден на четеца 🙂 Не винаги когато уважавам причини и поводи ми допадат средствата …

    Майя, а може би мнението ми сега не е различно. Продължавам да не одобрявам насилието, поради което не одобрявам и борбата срещу насилието чрез насилие 🙂

  10. Разбирам те и в друга обстановка бих се съгласила с теб. Имам предвид, че справедливостта е важно нещо и наличието на тълпа, викаща (примерно) „Смърт!“ под прозорците на съда, едва ли допринася за справедлив процес, на какъвто и най-големият изверг има право. Но ако съм честна, чувствам се толкова отчаяна от лавината безнаказано насилие, че бих била доволна и на не съвсем справедлив процес, само и само да се види, че не всички убийци в България се отървават с потупване по рамото. В този смисъл гледам на ответното насилие като на „доведено до отчаяние право“. (Ти писа неотдавна в подкрепа на насилствената съпротива срещу злото, но къде ли беше този ти пост? Тогава аз коментирах, че одобрявам, но съм изненадана да го прочета при теб. Лошото на често списваните блогове е, че читателят трудно се ориентира в архива.)

Коментари са забранени.