бдение

Вчера на обед казах, че се чувствам прекрасно тези дни – светът се върти успешно без мен, а аз съм фокусирана в едно мъничко пространство. Няколко часа по-късно във Фейсбук видях, че някои мои приятели се включват в кампания против строежа на джамия. Реагирах. Може би истерично. Днес видях текста на Ким, на която й е писнало от Фейсбук национализъм, и нямаше как да не продължа да реагирам. После видях шернатия текст на Жоро Пентаграм, който смята, че ние, живеещите  в Южна България, не можем и дъвка да си купим ако не говорим турски. И пак реагирах.

Моите приятели турци не реагират на такива неща. Може би защото не е политически коректно в тяхната ситуация.

Моите приятели българи ми казват да не се впрягам много.

Пърл Бък казва, че  когато добрите хора в която и да е страна спрат да бдят и да се борят, то злото ще възтържествува (When good people in any country cease their vigilance and struggle, then evil men prevail.

Не знам дали си струва всеки ден да напомням за тези неща, но съм сигурна, че е по-добре отколкото да не правя нищо. Пък и не мога да се въздържа, откак преди последните парламентарни избори по стените на училищата се появиха свастики, а когато видя българското знаме, се сещам за Хитлер и гледам да заобиколя.

Не казвам, че няма да се уморя, но не мога да си позволя да спра.

36 thoughts on “бдение

  1. Pingback: бдение « полетът на костенурката

  2. Като видиш българското знаме се сещаш за Хитлер? Кое знаме ти асоциира с майка Тереза? Смешни са ти християнските храмове. 3500 джамии построени за 19 години смешни ли са ти? Смешно ли тие, че това е прецедент и няма дори ислямска държава с такова интензивно строителство? Това случайно ли е според теб, или пак ти е истерично смешно? Дори не искам да ми отговаряш. Това твоето е позиция на удобния сервилен електорат, които живее сякаш в будна кома.
    Welcome to the land of „nobody cares“!

  3. „Вчера на обед казах, че се чувствам прекрасно тези дни – светът се върти успешно без мен, а аз съм фокусирана в едно мъничко пространство. “

    Темата, по която пишеш, като цяло е супер безинтересна! Какви джамии?! Защо джамии?! Защо кампании?!

    Но изречението, което използваш като предоговор на това религиозно съждение е направо невероятно! Ти си влюбена! Честито! 🙂

  4. „когато видя българското знаме, се сещам за Хитлер“
    Аз, когато го видя се сещам за лозунга „турците в Турция“, (когато го видя окачено на балкони, де – по повечето институционални сгради, на които виси то обикновено е разпокъсано или има нужда да се опере).
    А относно джамиите и църквите, лично аз смятам, че е по-добре да се дадат парите за сиропиталища или болници. Но подобни дискусии ме подсещат за толерантността и привилегиите, на които съм се радвала досега.

  5. Живея в София и не искам втора джамия за нищо на света. Моля те, след като не живееш в София, а и не смяташ да го правиш не се намесвай. Не искаме тази джамия, мамка му.

  6. За Бога, хора, вземете се успокойте. И аз да не я искам тази втора джамия. Но истерии от това, че я правят, няма да направя. Не съм във възхита от много неща у нас, но в интерес на общия мир е да ги оставим на мира да си я строят. По възможност по-далечко, ако има начин, в Факултето.

    Не ме разбирайте погрешно – не съм за строежа. Просто не ми допада истеричният национализъм. Ако поднасяте тезите си по-цивилизовано и по-разумно, ще спечелите повече поддръжници, отколкото с драстични призиви. Все си мисля (като прагматик), че колкото им е по-далеч, толкова повече ще ги мързи да ходят дотам. Тъй че аз съм на принципа – щом им се строи, да си хвърлят парите.

  7. Известни са данни, че по време на „голямото преселване“ Турция е искала да приложи за България КИПЪРСКИЯ МОДЕЛ. Тоест да завзеве със сила Южна България.
    Сега този модел е продължен в ИСЛЯМИЗИРАНЕТО й.
    Тези неща не са въпрос на убеждения, а на политическа кутура.

  8. В Германия(може би държава с най-голям брой турци живеещи там) джамиите се намират и се строят в индустриалните зони на градовете; в Швейцария наскоро се провеждаше референдум за строителството на първата джамия в страната; а в Ирландия това лято ми заявиха откровено „It’s not recommended to speak bulgarian in our company (CocaCola)“, тия дни в ТУ-София на избори за студенски съвет в Английския(Турски) факултет г-н Хасан демостративно скъса протокола на водещия събранието(в който беше записано че се говори предимно на турски в залата и мнозинството не разбира за какво е събранието, но дава гласа си по зададен сигнал “ калдър’) и високо заяви на чист български „Това е България, тука може всичко!“.След това последваха високи възгласи на чужд език с основа думата „секи“ и също „You will feel the turkish power“. Въпреки заканите от страна на водещите избора, доклади не бяха писани за инцидента. Англ.ф_т носи доста пари на ТУ, няма кой да си сложи главата в торбата (а и на фона на скорошни събития с една партия, която е спонсор на доста от учащите във факултета, и спекулациите за „етническия мир в страната“ – просто няма начин 🙂 ). Какво друго!? Колеги от др. факултети се бъзикат „Ааа значи от турския факултет си ти….!“ и ме поздравяват с „Мараба“ вместо „Здравей“ последвано от иронична усмивка. Университетското кафене е преименувано на „Турското“. И разни други такива…. От Хасково съм все пак и не ме $бе за подобни изказвания, имам добри приятели турци,не съм националист и не страдам от конформизъм, НО това тук ми идва вече в повече!

  9. Никъде няма толерантност по отношение на други езици или други религии. Французите са яки националисти, германците също, американците най-много, руснаците още повече, испанците, италианците всички. Чехите и те. Руснаците дигат скандал ако персоналът на хотел в Египет, Турция, Испания и където и да е не говори руски. Ако не се пускат руски песни. Пред над 80 процента от американските домове се вее американското знаме.
    Много се огорчих когато прочетох това мнение на Лидия. До там ли стигнаха някои българи, Лидия? Изказването ти за знамето е противо конституционално без да те плаша. Знамето е държавен символ и всякакви гаври с него ( вкл. нелепи сравнения) са незаконни. Това, че са недопустими, неморални също е така, но да кажем, че това е въпрос на култура, но са и незаконни. Според мен не е редно да оставяш в този вид публикацията си – този блог е публичен и фразата „когато видя българското знаме, се сещам за Хитлер и гледам да заобиколя.“ е груба обида към символ на българската държавност и както казах вече е нарушение на закона.
    Иначе бих казала, че в твърдението ти няма никаква логика – виждайки знамето на единствения народ , който спаси своите евреи през втората светована война по – нелепа, обидна, манипулативна и грозна асоциация не може да има.

  10. @Юла: Не знам някога била ли си в която и да било от споменатите държави и ако да – колко и какво си гледала там. Да слагаш знак за равенство между знамената пред всеки дом в САЩ и национализма е меко казано наивно. Да твърдиш, че там няма толератност е пък просто абсурдно. Да не говорим и че България не е единствената страна, която е спасила евреите си. Прочети малко за Дания, например.
    Колкото до смешни твърдения като в блога на Пентаграм, жалко е. Аз също съм от южната част на България, дори в Хасково съм живяла няколко години. Изумява ме как хората не познават собствената си държава. Далеч не цяла Южна България има мюсюлманско население. Даже това население е доста малко като процент там. Намира се предимно в Родопите, и на път към тях – Хасково, Кърджали, Харманли, Асеновград и пр. Ако се поинтересувате малко от история ще знаете и защо – навремето гръцкото влияние е било силно в пограничните южни райони (вижте под коя епаршия сме били, а и търговските връзки не са били маловажни) и мюсюланско население има всъщност към вътрешността на страната. Въпреки че съм живяла в Хасково, където наистина има и такова население, никога не ми е трябвал турски, за да си купя каквото и да било.
    Е, та когато неуки и безпардонни хора, които и представа си нямат какво говорят и какви са фактите в действителност, започнат да говорят глупости, няма начин Лидия да не реагира. Защото в нейната глава има мозък, за разлика от много други глави, които пък и блогове тръгнали да списват.

  11. Me, тия глупости си ги говорете с Лидка, защото виждам че сте на един грамаж по отношение на акъла. Тия дето са тръгнали да списват блогове, са били в Крумовград, Джебел, Ивайловград, Кърджали,Хасково, Шумен и Свиленград още преди 20 години. Били са и в наши дни. Разликата знаеш ли каква е? Джамиите стават повече от дърветата, потурите и фереджетата, сините такета и турската реч. Не се правете на луди само защото не ви изнася.Ако не съм прав, кажи ми колко национални празника по случай 3 март помниш да са чествани по тия региони от 15 години насам, колко църкви са построени и в кое от училищата там знаят кой е Левски! Пък тогава ми обяснявай кой тръгнал блог да списва и кой не!!!!!!!

  12. В отговор на me , която се интересува къде съм била по света. Била съм всички споменати държави, като съм живяла в две от тях доста време.
    Всяка държава защитава себе си. Всяка нация се грижи за своя език. За силата на своята култура. И категорично подтиска или най-малкото не спонсорира чуждите прояви, това е съвсем нормално. Както е нормално за един амбициозен човек да култивира своето чувство за достойнство и да развива своите качества.
    Държава без развита национална гордост е все едно човек без самочувствие.Плах и сбутан.
    Нямам време да водя безкрайни дискусии.
    Но все пак искам да ми кажеш ,me, коя е другата държава спасила своите евреи по време на световната война. Искам точни данни, а не лафове от сорта на „дрън-дрън та пляс“.
    България е единствената държава, спасила своите евреи през втората световна война. Няма по-толерантен народ от българския.
    Понякога се прекалява с добротата на българите. Напоследък много често.
    Като написаното тук. Тези думи , написани за българското знаме са…ужасяващи. Лидия, не се пише по този начин. Уважавам това, че се бориш и изкарваш сама парите си, че четеш и мислиш, но си твърде отчаяна. Недей. Не мрази себе си. Ти си българка искаш или не, и всяка твоя дума срещу България е дума срещу теб самата.
    Няма нищо по-вредно от омразата. А автоомразата (тоест омразата на човек към самия него) е най-гибелния и разрушаващ вид омраза.

  13. Нация?! Държава!? Религия?! Църкви?! Джамии?! Расизъм?! Криза?! И това само последния месец!
    Мак Доналдс е държава! Майкрософт може да купи Източна Европа на квадрат! В училищата децата са тъпи! Ми те децата и след това са тъпи! Църквата се опитва да ни накара да се отнасяме със страхопочитание към Бог, а медиите си ебало майката!!!
    Интелигентните хора стоят и пазят неутралитет под предтекст, че това не е интересно и то наистина не е! Нищо ново под слънцето!
    Няма Турция! Няма и България… отдавна! Има Мтел, Вивател, Глобул и Биг Брадър!
    Всъщност аз не знам кое е по-лошо да се строи или да се руши!
    Кой ги строи тези храмове! Защо ги строи!
    Не знам кои са избили повече мисюлманите или християните! Знам само, че не е като да е нямало зверства! В името на какво?! Всичко си ***** отдавна.
    Ние не сме турци, българи, роми, евреии, повечето сме хора, живеем еднакво зле!
    И да има и по зле! Гледах документален филм за Индия на скоро по телевизията! Българска журналистка го беше направила1 Във филма се разказва как семейства продават дицата си на фирми, които им дават от 10 до 30$, вземат детето и го карат да работи по 30 дена в месеца и така в продължение на години! Работата е да шият дечицата етикети на найк примерно по 15 часа на ден! Машините не излизали все пак по евтино за тази работа! Семействата там го правят, защото там така се правило иначе цялото семейство ще умре от глад! В Китай предполагам нещата са по подобен начин! Говорим за 4 000 000 000 хора! Мрат като мравки от грип, защото лекарства няма! Няма антибьотици! Обичайте се! Всички сме заедно в това и никой не ни пита искаме ли или не! Не трябва да се допускат подобни неща да разделят обикновените хора, защото това е идеята! Доста гадни неща са ставали с цел! Ако някой се опитва да постигне разделяне на обикновените хора или пък някакъв по сериозен конфликт да кажем между България и Турция вие ще бъдете част от това, ако създавате напрежение, така че недейте! Не мисля, че е правилно да се отговаря на подобен вид провукация! Грешни въпроси се задават! Информация по темата липсва и никой не пита! Достатъчно е да се каже Турците завземат България и айде на бунт! Толкова ли лесно трябва да е?! Защо?

  14. Питай ДПС защо. Това е тумора и това е отговора. Аз повече тук в този блог нямам и не искам да имам работа.

  15. Била съм и в Салем , и в Ексетър , направете си справка за какъв тип градове ви говоря – децата там учат и още как, и се гордеят със своята националност. Децата , които учат в гимназиите като в Ексетър и Салем са бъдещите господари на света. Това е казано накратко – нямам време да пиша романи за да убеждавам някои, че морето било солено – има гугъл, като не можете да опитате морето, поне проучете и прочетете.
    Димитър пише „децата били тъпи“ – хм, кои деца? тези, които не учат и не се гордеят със себе си , респективно със своята националност, това са бъдещите слуги на света. Всичко е въпрос на избор.

  16. в България си има закони!

    „Народното събрание на Република България,

    потвърждавайки правото на всяко лице на свобода на съвестта и вярата, а така също и равенството пред закона без оглед на религиозната принадлежност и убеждения,

    подчертавайки особената и традиционна роля на Българската православна църква в историята на България за формирането и развитието на нейната духовност и култура,

    като изразява уважение към християнството, исляма, юдаизма и другите религии,

    вярвайки във важността на това да подкрепя взаимното разбирателство, търпимост и уважение по въпросите, свързани със свободата на съвестта и вярата, приема този

    Закон за вероизповеданията“ – http://www.bcnl.org/doc.php?DID=338

    Това, че някой го напъвало на расизъм, защото нещо не го кефят нещата няма нищо общо с реалността! И аз не искам завод за колбаси в близост до дома ми! Какво ще кажете да се съберем и дружно да го запалим?! След това ще запалим нещатата, които не ви харесват и на вас! След това спокойно можем да започнем да не се харесваме един друг, защото трябва да мразим все пак нещо, нещо да ни тормози, да имаме някаква причина да сме агресивни и да се избием!

    В тези гимназийки за светоуправители дано нещо наистина ги учат, защото до сега явно там само се преписвали! За справка Юла напиши в google войни, болести, убийства, глад, мизерия и т.н.. и уважаеми столичани, София не е България, моля ви се! Не се дръжте с нас провинциалистите като с рая!

  17. Изтрещяли, еле ПентагЮла, и не разбрали, че се строят бъдещи китайски ресторанти и щом настоявате ще има и боб по Ексетърски и баклава по Салемски и детски пасти за господари, слуги и …

  18. От всичко, с което бих могла да окачествя Лидия „отчаяна“ не фигурира в списъка. Отчаяни са точно тези, които са се вкопчили в знамето като единствената и необходима подпора на достойнството им и които си го казват в прав текст.

    Съжалявам, че Юла си е изгубила времето и потрошила пари, като е живяла на всички тези места, които изброява, но със здраво затворени очи и по този начин някакси е видяла, че на 80% от американските къщи има окачени знамена. Всъщност 80% от хората в България са така – слепи и надъхани с един мит, стадно мислене и отъждедствяване с една идея, от която да черпят самоуважение. Логично е, че всяка любознателност и интерес към нещо ново и различно за тях е анатема, защото би могло да събори достойнството им, съградено върху мита. Затова Юла не знае историята за датските евреи и не я интересува (другите да й сервират данните), но като става въпрос за аргументиране на собствените си твърдения не си прави труда да ги обоснове, а праща другите в гугъл. Юла е минала през Екзетър, но не е разбрала какво и как се учи в часовете по американска история на Phillips Academy.

    Юла, националната гордост не е необходимото условие един човек да има самочувствие. Как разбра, че си българка? Как се определя това всъщност? Представи си, че в потеклото ти има влашки, турски, еврейски, арменски, цигански корен. Това е твърде възможно и реално. Ще спихне ли гордостта ти ако откриеш този факт? Анализирай фразата си: „тези, които не учат и не се гордеят със себе си , респективно със своята националност“ – допускаш ли то да бъде приложено и към едно дете, което се смята за турчин в България?

  19. размишльотини, нещо не разбрах – ти се срамуваш от себе си , така ли? Извършил/а си някакви неща от които се срамуваш?И обобщаваш като хвърляш отговорност за провала си на българската си кръв ли?
    Обясни , моля те.
    А за това което така по хамлетовски се питаш – може ли турчин в България да се мисли за турчин. Ако иска нека се мисли и за японец. Но всеки, което се смята за турчин в България е хубаво да се смята за турчин в Турция. Както всеки който се счита за японец е хубаво да се смята за такъв в Япония. Когато си гражданин в България в графата националност имаш само една националност – българска. Така е логично. В България сме българи, все едно от какъв произход, това е нацията, това е България. Аз обичам България и се считам за българка и съм за това да се говори тук само български, макар, че корените ми може и да са цигански. Щом съм се родила тук, обаче аз съм българка.И нося българско име, говоря български език и се гордея с това. Независимо от какъв етнос съм и корен – тази страна ми е дала живот и затова я обичам и уважавам. Ако не е обичах и уважавах нямаше да живея тук, и нямаше да ползвам българския език за общуване. Не е ли странно да говориш български за да плюеш България? Щом имаш нешо против България никой не те задържа. Но никак не е коректно България да храни, а храненикът да я плюе.
    България е достигнала едно ниво, което да си кажем истината, е добро. Да, има проблеми. Много. Но е много по-добре от други държави. Който мисли, че се шегувам да си вземе един билет за Египет, за Судан, Конго, Етиопия, Нигерия и прочее има гугъл, моля научете се да го ползвате както трябва.Не мога непрекъснато да влизам в ролята на уикипедия.
    В Америка китаецът Джон (защото китаецът в Америка предпочита сам името Джон, когато придобие американско гражданство, а не кръщелното си Ли Ми Фи) та този Джон слага знамето на Америка пред дома си, защото Америка му е дала много, храни го и той и е благодарен. А не използва всеки случай да плюе по Америка, защото не е успял да стане от китаец на Брад Пит.
    Ничие знаме по света не е виновно, ако някой е станал с гъза нагоре някоя сутрин, видял е знаме и е написал врели – некипели в блога си.Никое знаме не е виновно и ако ставането с гъза нагоре се е превърнало в непреодолим навик на криворазбрана нетолерантност към собствения корен, държава, националност и начин на живот,

  20. Юла, юлааааа, умна си кат’ дюла. С тоя закоравял и сополив национализъм какво постигаш? Търсиш гордост в нещо, което не зависи от теб. Ужасно е, че в България е пълно с кифли като теб и картофи като пентаграма. Национализмът е псевдо идеология на 19 век и в цивилизованите държави (не говоря за USA) бавно отмира. Тука в БГ вие сте последната му бастилия и когато гушнете букета, ще го отнесете със себе си. Амин:)))

  21. Благодаря, Размисли, толкова си права. А с Юла просто няма смисъл да се спори. Аз затова и в начолото още я попитах „какво си видяла, в случай че си била на тези места“. От всичко, което е изписала досега, е повече от ясно какво – нищо. И не, Юла, не ни служиш вместо уикипедия. И слава богу, защото тежко ни ако ти ни беше източника на информация и факти. За смислена аргументация да не говорим, при теб просто няма такава.

  22. Лиде, аз съм новата от Фейсбук, с тайните блогове. 🙂 На мен днес собствената ми шефка ми прати петиция да подпиша против строежа на джамията. Същата, каквато е пусната за призив към съпричастност към убития студент… Седнала съм да пиша тема за курс ми по Организационен Мениджмънт, за расизма на етническа основа в Българските учлилища. Как да променим мисленето на цял народ, като започнем от една организация – училището, в което работя. Започнах, като вчера препратих на МОН за одобение кандидатурите на девет камерунски кандидат-студента. Ще видим колко ще въстанат срещу идеята ми. Ще видим и колко от тях оцелеят през първата година на престоя си в малкия град. Статистиката за расизъм над чернокожи в България (всички с по-тъмна кожа, различно изглеждащи) плаши… Как може да се хвалим пред света като гостоприемна и толерантна нация?! Как може хора като Юла по-горе да интерпретира нещата така едностранно? Да си спомним, че Лондон, Лос Анжелис, Ню Йорк и всеки по-голям град по света има етнически градчета в града: чайна таун, Индиан куотърс, Джуиш куотърс. И дам те включват синагоги и паради със слонове, и никой не е тръгнал да ги спира.

  23. Жалко, че нямате възможност да пътувате. Иначе не бихте били застъпници на подобен провинциален деференциализъм. Никой не е против малцинствата, но в България всички са българи и толкова.Кой от какъв произход е няма никакво значение. Щом си в България значи си българин и толкова, който се чувства друг да си ходи в другландия.
    Била съм в чайна таун в Ню Йорк и той е толкова чайна, колко съм аз, така че хайде по-леко – целият проблем на такива като вас е че са пътували малко и са чели тук там за толерантност, която обаче са разбрали много криво.Нещо като :криворазбраната цивилизация, която сега е криворазбраната толеризация.

  24. „Юла, юлааааа, умна си кат’ дюла“
    От всички коментари това ми е любимия! Смях се от сърце.

    Да Юла, ние сме закътани провинциалисти, които не сме пътували никъде и сме възхитени от вашият опит в пътуването! Завиждаме ви! За това не споделяме вашето мнение! Иначе вие сте най-права от всичките прави. Добре, че поне имаме достъп до интернет иначе не знам даже как бихме могли да коментираме, комуникираме и т.н… Защото нали, виждате ли, ние в провинцията не разговаряме и не сме много умни! Има хора, които тепърва проговарят на български на старини…:)! Тъжно ми е за хората, които живеете в София, но не заради разните му строежи. Те са най-малкия проблем …

  25. Не е ли чудесно, че Юла може да се изказва необезпокоявано тук, нищо че този блог не е… държава. Хм, чие е блоговото пространство и какви ли сме там – граждани на държави, личности, блогери, блог-гррр-и, блог-ващи, блог-к’ва-щи или блогодери (или други)? 😉

  26. Съжалявам ако някой се е засегнал – от това което чета като мнения тук оставам с впечетление, че наистина не пътувате много – разсъжденията ви са много провинциални.

  27. Скъпа Юла,

    Провинциалното мислене е ограничено мислене, което слага в центъра си собственото си аз и не желае да види и узнае за другите, още по-малко да разбере гледните им точки и да ги приеме. Мисля си, че това е твоето мислене според както го изложи досега. Пътувала си, но жалко, че нищо не си научила от пътуването. Проблемът, който изниква когато светът се гледа със затворени очи е че всъщност виждаш собствените си стереотипи и нагласи, отразени в клепачите от вътрешната страна. От друга страна, дори и човек да не е пътувал сам, той може да научи за света ако го потърси и ако очите му са отворени за него. Обърни внимание на следния паралел. Лидия е упътила много ученици как да кандидатстват успешно в престижни колежи в САЩ без самата да е била там и без да е кандидатствала самата тя. Ти, както личи, си била лично, но са прахосани пари на вятъра. Ето, това е провинциално.

  28. Проблемът не е в различните гледни точки, проблемът идва когато различните гледни точки водят войни за строеж на своя храм. Защо строеж, кой има нужда да му бъде натрапвана вяра? Ами ако аз реша да построя утре метален храм, ще ме подкрепите ли? Сигурно не, защото не съм мнозинство. Това ли е прехваления хуманизъм – волята на масата. Или може би на пастира на стадото? Аз лично нямам нищо против и пет джамии да има в столицата, ако това ще направи хората по-добри и усмихнати. Обичам разнообразието, джамиите могат да бъдат много красиви. За целта обаче всички хора трябва да са с широко отворени очи, а знаем че това няма как да стане. Ами ако всички ние изведнъж станем хора, за какво са ни изобщо шарени постройки с островърхи кули? Джамията е символ на власт, на влияние. Както и всяка църква. И когато отдаваме територията си за чужди храмове, тогава глупавите иноверующи ще гледат на нас с насмешка – защото сме били по-слаби от тях и сме последвали волята им, воля която не води до Бог а е израз на груба първобитна сила. Ще ни го натрапват с поведението си. Не можеш да си крайно либерален в див свят-джунгла като нашия. Т.е можеш, но само в рамките на изкуството – защото е лесно и не е нужно да понасяш отговорност за казаното и евентуално стореното. Можеш да си велик и неразбран, но това не променя законите на вселената в твоя полза. Ето затова аз не искам да се строят повече джамии. Искам първо турците да ни поискат прошка. На държавно ниво.

  29. Юла, не се безпокой за „провинциалното“ ни мислене. И не се притеснявай за нас – не само сме пътували, а и сме живели, учили и работили в чужбина. За разлика от теб, обаче, не сме седели там със затворени очи и залостени мозъци.

  30. Доколкото българската държава през Втората световна война е била съюзник на нацистка Германия, има известно основание българското знаме да напомня на Лид за Хитлер. Но тогава може би тя ще разбере, че другиму с не по-малко основание джамиите могат да напомнят за Бин Ладен :-). А иначе, както вече писах, принципите и правата не зависят от това кое на кого какво напомня и колко му харесва. Защото както не харесваме джамиите, така може да не харесваме циганите, негрите и хората с увреждания и да не искаме да се разминаваме с тях (сещам се за подписката в Русе).

  31. Лидия, случайно го открих тоя текст и тоя блог и… фен съм ти. Имаме нужда от повече мислещи хора. Радвам се, че те открих.
    Някои коментари са особено забавни:
    „Известни са данни, че по време на “голямото преселване” Турция е искала да приложи за България КИПЪРСКИЯ МОДЕЛ. Тоест да завзеве със сила Южна България.“… този например, много ме развесели.
    Юла повтаря (между останалите клишета) до втръсване изтъркания празен мит, че българите били толерантни. Юло, погледни си писанията и после имай очи пак да го повториш. Спасили СМЕ (?) си евреите. А тия от т.нар. „нови земи“? И тях ли СМЕ ги спасили? Или по-скоро тях СМЕ ги пратили на ужасна смърт, понеже не ги е имало конкретните хора, които да ги спасят? А след всичките насилия над помаците и изродителния процес – пак ли СМЕ толерантни?
    Истината е, че сме ужасно провинциални и ужасно нетолерантни. Истината е, че с повече такива като Лидия имаме някаква надежда.

Коментари са забранени.