Безплатните вестници

Скъпи читатели, получихме истински подарък от Виолета Керемидчиева:

Тази година се дипломирах. Темата ми беше Безплатните вестници – технология на успеха. Много ми беше интересно да се разровя в историята и дори философията на този тип преса. Въпреки известната тегавост, го направих с удоволствие.

Всяка година много дипломни работи остават някъде по чекмеджетата, на хартия, прочетени повърхностно от някой рецензент. Те са стрували много усилия и съм убедена, че има какво да се научи от много от тях.

Междувременно някои хора развиват цели бизнеси с покупки и продажба на писмени работи, курсови, дипломни. Звучи ми абсурдно и неуважително и към авторите, и към усилията, които хората би трябвало да полагат в собственото си обучение.

Помолих Лид да измисли място за моята дипломна, защото мисля, че има хора, които биха я прегледали. Моето писане е далеч от академичното и е близко до популярното. Всичката информация е с източници, които също могат да са полезни. Не желая дипломната ми да гние някъде в архивите. Искам да има собствен живот и да я пуска на свобода. А Лид беше така мила да предложи собствения си блог. Благодаря за което.

Изтегли оттук

Advertisements

17 thoughts on “Безплатните вестници

  1. @ Лид: Абе, защо не става ясно коя е авторката на тази дипломна работа? Идеята да популяризира труда си чрез блога ти е добра. Изтеглих материала и го зачетох с интерес. През уикенда ще му отделя повече време. Материята ме вълнува и предполагам ще бъде интересна на още много други хора, не само на мен. Темата е доста актуална. Хвърлен е много труд, направен е професионален рисърч. Източниците изглеждат коректно цитирани, поне на пръв поглед. Дипломната е полезна и не бива да остава заключена в чекмеджето на някой незаинтересован преподавател (рецензент). Това е знание, което трябва да се споделя. Ето защо, аз лично искам да благодаря на авторката затова, че го сподели с мен. Имам и една препоръка – вземете пример от най-известния дипломант в уеб пространството – Пламен Стоев. Пичът също е решил да направи дипломния си труд достояние на човечеството, качил го е на раздели в безплатен хостинг. Въпреки дългия и неудобен домейн, сайтът е добре индексиран в търсачките и лесно откриваем за всички, които се интересуват от туризъм и туристически пътувания с обща цена. Предполагам, че е бил много полезен на много студенти, мениджъри в туристически фирми, че и на преподаватели, дори…Ако имате време и желание, ви препоръчам да направите нещо подобно на това: http://members.tripod.com/Plamen_Stoev/Diploma/

    Само ако може да не е в трипод, че анимираният поп ъп банер не само дразни, ами и стряска 🙂

  2. Безплатните вестници са адски скъп и ресурсоемък продукт.
    Прочетох идеята на авторката за намясто, навреме, лесно.. – да за клиента.
    Но !
    За редактора, издателя.. е истински ужас как да се гарантира качеството на написаното))

  3. Привет, ето ме в дискусията, която дава синали, че ще се заформи. Не мисля, че е чак такъв проблем за редактора и за издателя създаването на безплатен вестник. Първо, инициативата е дошла от тях, след като нямат икономическа полза, следователно не биха се захванали. Второ, във време, когато информация има навсякъде, до нея достъпът е бърз и лесен, а както вече съм написала в дупломната си – безплатните вестници рядко са първитен източник на информация, не мисля, че трябва да се притесняваме толкова за това. Факт е, че те съществуват и засега процъфтяват. Интересно е колко бързо се развива тази сфера – защитих дипломната юли месец, а вече има нови неща за проучване.

  4. Виолета, поздравления.
    Работата ви е сериозна и събуди интерес у мен и затова искам да задам няколко въпроса:
    Знаете ли кой е издател и собственик на безплатния вестник 19′ ? Кои са тези БАЛ МЕДИЯ АД?
    Моеже ли според вас в безплятния вестник да се избегне зависимостта от рекламодателите и ако да, то в каква степен?
    Още веднъж поздравления за работата.

  5. Здравейте, Краси, съжелявам, че отговарям чак сега, бях малко болна. Та за този безплатен вестник чувам много противоречиви неща. То се издава от групата около списание „Слава“, в чието портфолио има още подобни издания – евтини, с ниско качество, но пък явно любопитни за широка аудитория. Та кое е любопитното за мен – пише в самия вестник, че се печата в „България“ – полиграфическия комбинат, в който се печатат почти всички вестници. От няколко места обаче ми казват, че само пише, но реално се печата в печатница около София, дори за Костенец ми говориха. Склонна съм да вярвам, защото още когато Икономедиа започнаха безплатния вестник, 24 часа и Труд заплашиха, че няма да допуснат безплатен вестник до техните печатници. Склкоона съм да вярвам, че това още е така. Освен това качеството на печат на 19 мин. е потресаващо – т.е. напълно е възможно да се достигне този вид в някоя по-лоша печатница.

  6. и така, дали може да се измъкне от зависимост от рекламодателите? Ами не мога да кажа. Зависи от редакционния екип. Ако са журналисти преди да са търговци – вярвам, че ще успеят и ще намерят баланса. Истината е, че това със зависимостта от рекламодателите е малко пресилено. Останалите медии – не само печатните, всички, са също зависими от рекламодателите и са ужасно продажни, ако не се водят от най-добрите правила, качества и ценности на журналистическата професия.
    Мерси

  7. Каква широка аудитория?! Какви безплатни вестници? Какви добри журналисти? Това къде е? Те хората вестниците от кафетата, които са оставени за четене не четат, книги не четат, телевизията не четат даже. Правят си фунии от вестници и чоплят семки! Безплатни вестници с форма на фунии! Това определено би ти изкарало 6-ца на дипломната работа. Успех!

  8. Димитър, извини ме, но леко прекаляваш. Всяка сутрин се разминавам с много хора, които носят вестник 19 мин. Може да е некачествен, но се чете. Хората си го взимат. Качвам се в тролея и има поне двама-трима, които го четат. Подчертавам думата поне. Моля те, когато се изказваш неподготвен, не си мисли, че хората са задължително полуграмотни полуидиоти. А телевизия – добре, че не я гледат. От там няма да научат нещо кой знае колко ценно. Що се отнася до вестниците – не са на едно ниво с книгите. Има много хора, които четат само вестници или само книги. Не ги поставяй под общ знаменател.

  9. Момен да помисля по темата… Не отказавам да го правя и ще продължа с моята некомпетентност. По принцип прекалявам с всичко, на тази възраст е така! Това, че нещо се чете не означава, че трябва да го има! Безплатните вестници всъщност не са безплатни. Има 2,3 човека екип, които зарибяват 100, 1000 фирми да рекламират, за да изкарат някой лев. До тук всичко е наред. Проблема е, че като изключим рекламите в тези безплатни вестници в тях няма нищо друго, защото не са спечелили достатъчно от рекламата на тези фирми та да платят за печат на повечко страници, в които да има и нещо друго. Не ти разбирам идеята! Значи безплатните вестници според теб са доста поучителни и хората научават много неща от тях, но иначе телевизията е лошо нещо и от нея не се научава нищо!? Телевизията също като безплатните вестници се издържа от реклама, но там има и филми, новинарски емисии и неща, за които всъщност телевизията изразходва някой лев за заплати и т.н… Не съм чувал никога за вестник 19 мин., предполагам, че е много популярен в твоя град, но няма бъдеще за подобен вид реклама, не го приемай лично към теб, защото не е, за медия и реклама става въпрос. Вчера пропуснах да добавя, че ако дават с фуниите по едно пакетче семки със сигурност в автобуса ще видиш много щастливи хора, които да четат рекламите по фунията:)! Говорим си за евтина реклама, това е. В свят на технологии, като нашия тези неща ще изчезват! Няма тенденция за развитие! Таргет групата, която тези вестници притежават се вози по автобуси и не пазарува, освен необходимото, а необходимито няма защо да се рекламира, то така или иначе се пазарува, хората го познават, няма нужда да се представят качествата му. Ако все пак се рекламира се рекламира с много пари, защото фиримите, които произвеждат необходими неща могат да си го позволят. Лично мнение … :), извинявай, че реших да го споделя, но това не трябва да те дразни, просто обичам да се изказвам и не всеки път, когато го правя претендирам да съм подготвен, а и не мисля че трябва кой знае каква подготовка, специално в този случай. За тези вестници не е ли важно мнението и на неподготвените като мен:)! Успехи! И още веднъж нищо лично не влагам .. 🙂

  10. Всички медии се издържат от реклама. Медиите се правят, за да събират реклама. Лъскавите и луксозни списания – също. В телевизиите има ужасяваща цензура. Медиите са под непрекъснат натиск от рекламодатели. Ако не го знаеш това, значи си в сериозна заблуда. Съжалявам или не, но всички комерисиални медии се правят с цел реклама. При тази среда искаш да ми кажеш, че безплатните вестници са едва ли не най-голямото зло? Не мисля. Те попадат в среда, в която недостатъците вече съществуват. Естествено, че те не могат да предоставят сериозни анализи и коментари. Но могат да дават бърза и точна информация. Могат да са сериозна конкуренция на всекидневните вестници, които са в общия случай с потресаващо качество и които не знам защо хората още си купуват. Истината е, че хората все по-малко си купуват вестници. Това не е само в България. И недей да мислиш, че твоите наблюдения върху 19 минути са единствените наблюдения върху безплатни вестници в света. Мисля, че ще ти е полезно да видиш блога на Пит Бекер, професор по комуникация в университета в Аместердам – http://www.newspaperinnovation.com или някой от текстовете на Robert G. Picard. Тук стана малко махленска разправия в чий град кои вестници се четат и т.н. Смешно и излишно.

  11. 2 пъти се жилих от некачествени услуги рекламирани в тези издания, които затлачват пощенските ни кутии, така че ясно за кого са полезни… Авторката разсъждава теоретично, а по принцип и с добри намерения нездравословната среда няма да се промени. Сериозния бизнес трябва да поеме нещата в ръце…

  12. „Медиите се правят, за да събират реклама. Лъскавите и луксозни списания – също“
    Виолета не прекаляваш ли? аз си мислех че се правят за да ги четат хората да получават някаква информация да им помагат да си прекарват излишното време , а се издържат от реклама ,явно съм се объркал..А това че информираноста не е знание още Франк Запа го беше казал не само с музика
    поздрави за труда по дипломната най после я прочетох 🙂

  13. Уха … какъв късмет 🙂 Тъкмо сядам да пиша курсова работа за безплатните вестници и виж ти … Много ви благодаря и поздравления, че не хвърляте труда си да събира прах, а му давате „живот“. Ако повече хора правеха като вас, сега щяхме да имаме доста по-добра билиотека в интернет, но уви ..

  14. И аз тъкмо пиша курсова. Тази дипломна работа много ми помага. Благодаря много. Сега сядам да го чета и да „почерпя“ каквата информация мога.

Коментари са забранени.