Кокошката или яйцето?

Преди много години, когато бях дете, гаджето на сестра ми ме беше снимал седнала на едно легло, прегърнала колене, по анцуг и шарени чорапи, дълбоко замислена. На снимката, която ми подари, беше написал „Дайте ни най-добрите майки, и ние ще станем най-добрите хора“ – мисъл на не-помня-кого.

Днес, седя по турски на стола до компютъра, по анцуг, със същата прическа и шарени чорапи и чета статия за организацията Room to Read, която спасява дете по дете с помощта на образованието. Лозунгът й е запазена марка: „Промяната на света започва с образовани деца.“ Това е нещо, в което вярвам от години и което предопределя по-голямата част от моите мисли и действия.

Опитвам се да образовам деца. Понякога си казвам, че е хубаво, дето не работя с възрастни. Като че децата са по-възприемчиви, а за повечето възрастни нямам надежди. Но все по-често забелязвам, че все по-трудно успявам да науча децата на каквото и да е. Заради възрастните, които създават средата им. Не само родителите. Тогава си казвам, че е важно някак да се образоват възрастните.

И кокошката, и яйцето.

3 thoughts on “Кокошката или яйцето?

  1. Аз съм се захванал с възрастните, но е много трудно. Те си мислят, че вече знаят всичко и нищо ново не искат да научат. Децата са определено по-възприемчиви.

  2. „Първичното е Яйцето, защото Кокошка може да долети отвсякъде, а Яйце не“ Пурко (Тодор Колев) от „Господин за един ден“. Всъщност, от деня в който е стартирало замерването с яйца, би трябвало да се казва, че първично е онова което долети първо!

  3. Pingback: На учителя с любов « details

Коментари са забранени.