Не им отваряй очите

Многократно съм получавала съвета да не отварям очите на хората, защото после ще искат да затворят моите – когато съм обяснявала на бивши колеги как могат да стартират частен бизнес или да си направят реклама, когато съм се опитвала да науча работещите при мен момичета на колкото се може повече неща и т.н.

Азбучно правило днес е, че сред най-сериозните ни предимства пред конкуренцията са оригиналните ни идеи и уникалното знание. Оттам и истерията покрай опазването на интелектуалната собственост.

Тъй като обичам празните мисли, генерирам повече идеи отколкото бих могла да осъществя. Ето защо понякога се улавям в дилемата да споделя или да не споделя идея, от чието развиване бих могла да извлека полза. Понякога ме захапва ревността, но все по-често напоследък надделява идеята, че няма значение дали някой някога ще признае авторството ми. По-важното е да се реши проблем, да се създаде радост, отколкото аз да оставя следа. Всъщност, отдавна предпочитам следата която оставям да е като оставената от птиците във въздуха. И все пак се питам да се опитам ли да спечеля от всяка идея която раждам и така да я пазя в тайна дори и ако не мога да  я осъществя или поне развия и продам – за всеки случай, понеже може пък някога да успея ИЛИ да я пусна като хляб по водите.

Ако направя второто, тя може да се върне при мен като практика, услуга или продукт разработени и осъществени от друг – платени или безплатни, но все пак налични и правещи света по-добро място.

И все пак, много от идеите ми потъват в забрава, защото не познавам хора, с които да ги споделя или пък такива които биха ги използвали.

В момента, обаче, мога да изпратя колкото си поискам идеи на Google, които ще ги оценят според това дали имат потенциала да направят света много по-добър, на колко хора ще въздействат евентуално, дали са приложими и за колко време биха могли да се осъществят и т.н.

Разработването и прилагането на печелившите идеи ще бъде възложено на организации, подбрани от Google, които ме насърчават да препоръчам изпълнители ако искам.

За целта е заделен фонд от $10 милиона.  Какво печеля аз? Добра карма 🙂 Срокът е до 20 октомври. Повече подробности тук.

2 thoughts on “Не им отваряй очите

  1. You
    have a thing
    that can be taken from You.
    You give it,
    You have given it.
    No robber can take it from You.
    It is Yours
    for ever
    when You have given it.
    It will be Yours,
    always.
    That is to give.

Коментари са забранени.