всичко е любов

любимата ми му песен

Преди няколко дни започнах да чета един роман на Айрис, но няколко пъти прекъсвам, за да чета нещо друго. След американската любов, ми се четеше отново нещо, което да се носи по-леко от писанията на Айрис (любима ми е, но е тромава като мен). Грабнах „Дни образци“ (Specimen Days) на Кънингам и установих, че и тя е за любовта … както и всички книги на Айрис … и не можах да се сетя за роман, който да не е. Прекъснах и тази книга, тъй като по пътя към хубавите розови домати видях новия брой на L’EUROPEO, който се казва … „ОТ ЛЮБОВ“ 🙂 Когато се върнах, открих прекрасните стихове, които Бисер е написал за Елоиза и оставил като коментар. Стана така, обаче, че се наложи спешно да излезна, а на връщане, докато продължавах да си мисля за романите, любовта и „Фрагменти на любовния дискурс“ на Барт, от които почитам по мъничко през някоя и друга година, минах през книжарницата и попаднах на „Философският Ерос: Големите текстове на платоническата любов“ и „Секс, любов и други глаголи“ на Михаела Петрова. Стори ми се, че да ги купя ще ми дойде в повече – не съм сигурна дали западната философия е стигнала до по-важни прозрения за любовта от мен самата, а Михаела Петрова сигурно има доста опит, щом води колонка “Секс в първо лице” в „Жената днес“, но пък моят като че засега ми е достатъчен и не мисля, че точно в тази книга ще открия убягващото ми напоследък вербално обяснение на секса, пък и като че не бързам да стигам до изводи 🙂

Никак не съжалявам, обаче, че си купих списанието, което е пълно с … истински истории 🙂 Фактологията в повечето случаи ми е неважна, а за някои истории знам повече от написаното, но ми хареса да ги чета и да ги пренаписвам 🙂 Получаваше се чудесно, разбира се, но все пак днес бих искала да рекламирам не себе си, а списанието 🙂 Купете го. Само 8 лева за двумесечно издание, а можете да си го запазите като книга, а присъствието на реклами е нищожно и ненатрапливо. Ако не бях разкъсала целофана, нямаше как да знаете, че в броя можете да прочетете за:

„Лунен тигър“ на Пенелъпи Лайвли – разсъжденията на Дилов не ме вдъхновиха, но си записах да видя книгата 🙂

Мадона и Шон Пен – тук пък не си подчертах нищо

Любовникът Плейбой – чудничка статия на Бегдебе, който смята, че описания тип е демоде, но я да дойде в Хасково 😀

Интервю с Иван Костов – за пръв път обърнах внимание на Костов и за свое учудване останах с хубави впечатления, сигурно защото и той като мен смята, че на българския народ винаги му е спестявана истинската трагичност на живота и че демокрацията е посадена тук като дърво, а почвата продължава да е толкова неподходяща като в 1878. Интересни прозрения за същността на политиката и за народната любов.

София Лорен и Карло Понти

Секс между ангели?!? – историята на девствения футболист Кака и годеницата му – чудя се дали е нужно да си девствен за да си ангел, и дали продължаваш да си такъв минути след като правиш секс за първи път 🙂

Любов по време на революция – поетът Маяковски и фаталната муза на руския авангард Лиля Брик – на фона на Октомврийската революция и последващия терор

Ерика Джонг за идеалния мъж – „По-рано се възхищавах от нещата, които съсипват връзките. Днес се възхищавам от това, което ги спасява“. Аз лично вече нищо не знам, но бих се радвала хората да минават колкото се може по-бързичко през първата фаза 🙂

Марлон Брандо – като ученичка и аз въздишах по бялата му тениска в „Трамвай Желание“, признавам. По-късно, обаче, гледах „Последно танго в Париж“ и сега знам по-добре 🙂 Такъв мъж не е в състояние да разбие сърцето ми.

Серия целувки на Мерилин Монро, Ив Сен Лоран и Катрин Деньов, Чарлз и Даяна, Путин и кон, Саддам и Корана, Папата и свещенически крак, Марадона и Златната Топка – снимчици с малко текст – някои хвърлят в размисъл.

Кетрин Хепбърн и Спенсър Трейси – никога не са живяли заедно – това пречи ли?

Андрей Баташов за необходимостта от целомъдрие, ухажване, загадъчност и т.н.

Маргьорит Дюрас и 38 години по-младият й любим (гей), писането като начин на оцеляване – обожавам Дюрас

Паулу Коелю – мноо умряла страничка – не щото се правя на интелектуалка – просто беше пълна досада

Фитцджералд и Зелда – ние, коленичещите им обожатели, смятаме, че е добър начин да се изкушат неизкушените 🙂 Не е ли забавно когато изчезнат границите между романа и живота? Забавно е в „Пурпурната роза от Кайро“ (любим филм; откъде ли да го намеря?), а в случая „Фитцджералд“ е трагично, но красиво и човек има желание да препрочита

Фреди Мъркюри е обичал една жена – така както не е обичал нито един от многото мъже, с които е бил – завещал й е по-голямата част от милионите си и т.н.

Художничката Фрида Кало – духът винаги е по-силен, по-страстен и по-великодушен от тялото … на Фрида почти не й е останало такова 😦 написала е повече от 26 хиляди писма до любимия

Самият Ролан Барт – откъс от „Фрагменти на любовния дискурс“ 🙂

Уди Алън смята, че единственият начин да бъдеш щастлив е да обичаш страданието – малко ми е странен – не съм чела и гледала нищо негово. Полезно четиво за жени, които не могат да различат срамежлив от необщителен мъж.

Интервю с Ървин Уелш – не е кой знае какво, но ме подсеща да ви препоръчам филма „Трейнспотинг“

Половинвековният хомосексуален шеф на ФБР – поучително четиво за тези, които смятат, че да си гей е в противоречие с това да си мъж, при това по-корав от Бат Бойко 🙂

Любовта, сексът и българските тайни служби – интервю с Цвятко Цветков – интересни отправни точки за спомени и размисъл, включително по нашумялата тема за шпионирането в Интернет. В бг си нямаме Оксфорд и Кеймбридж и се чудя откъде въпросните служби биха могли да набират качествени щатни кадри. Май трябва да наблегнат на нещатните или да внасят 🙂

Умната и силна Айн Ранд, „майката“ на обективизма, мечтае да бъде покорена и се чуди какво ли ще стане ако гениалните и талантливите се откажат да работят за обществото, което непрекъснато ги тика към посредственост

Ромен Гари – как се възпитава аристократ – впечатляващо. Досега само бях чувала името му. Сега бих искала да прочета всичко от този смел, изтънчен и свободен човек.

Салвадор Дали – оф, точно днес си мислех за мъжете, които държат в подчинение и зависимост жени, които не обичат. Пожелавам на всички такива да открият своята Гала 🙂

Блондинката от АББА – идва ми да повторя накратко световната история: „Те страдат.“  – как ли се лекуват рани като нейните?!?

Плеймейт ’72 – как е изглеждал Плейбой преди силикона и Фотошоп – може би всички жени щяха да се чувстват по-добре без тези изобретения, пък и мъжете …

Първият брак на Айнщайн – жените понякога са камъни, върху които стъпват великите мъже

Висоцки и Марина Влади – една от моите легенди

Аня Пенчева – интервю с фатална жена от по-романтично поколение

Ингмар Бергман – един от мъжете, които съсипват десетки жени – ей така, докато ги обичат

Алберто Моравия – откъс от романа „Скука“ -поривът да обезцветиш любимата – усещам как прашецът от крилата ми полепва по потни пръсти 😦

Ален Делон и Роми Шнайдер

В оранжево са тези, които бяха най-интригуващи за мен.

21 thoughts on “всичко е любов

  1. Лид, това за Фреди има ли го в списанието? 😉

    Чудя се Дан Браун дали е на прав път по отношение на Мария Магдалена и Исус…

  2. Well Lid,
    What can I say …
    the elusiveness of the moment
    I’ll echoed Your way.

    „ПРИЗРАЧНО ВСЕ В ЕТОМ МИРЕ БУШУЮЩЕМ
    ЕСТЬ ТОЛКО МИГ, ЗА НЕГО И ДЕРЖИСЬ
    ЕСТЬ ТОЛКО МИГ МЕЖДУ ПРОШЛО И БУДУЩЕМ
    ИМЕННО ОН НАЗИВАЕТСЯ – ЖИЗНЬ.“

    ПП-извинявам се, че пиша на руски с българска азбука.Бисер

  3. Всичко изброено е от списанието. Оранжевото е препоръчаното от мен 🙂 Дан Браун … не съм го чела, но доколкото си спомням от разказите на Стоян, Исус и Магдалена били двойка и пр. Ми и така да е, като че не променя много духа на християнството 🙂 Доколкото си спомням, обаче, в „Последното изкушение“ на Казандзакис, основната идея беше, че Исус е сам и бездетен и обратното е изкушението 🙂

    Аха, Бисер, c’est la vie 🙂

  4. Казандзакис така и не прочетох – наложи се да го продам като студентка по вреем на първото си висше, защото ми трябваха пари…

    Магдалена със сигурност е била съвсем по земному влюбена в Христа… то, коя ли жена не е била? 😉

  5. Lid,
    Romain Gary / Emile Ajar – is a must.
    You will love it.
    Just like Nobokov in US English
    Gary/Ajar – en Francais.
    В поп версията на таланта му можеш да започнеш
    с….последното произведение
    „La Vie Est Devant Soi“ – „Животът е пред теб“-Емил Ажар.
    филмирано в средата на 80те,
    Симона Синьоре в главната роля.
    Ще те докосне с идеята
    и сходството на социално-етическите Ви стойности.
    Животът е пред теб.

  6. Val,
    Никос Казандзакис – similar story, mon amie.
    Дадох на заем целият си(4) Кзандзакис
    на едно момиче от Парарджик
    защото ме вдъхновяваше ,
    –джик & –дзакис звучеше еротично,
    тя пък ги подари на любимия си…
    Всичко е Любов.
    Happy end !

    „Змия и Лилия“ е шедьоварът.
    Следват балкано – християнските му истории,
    за което става въпрос по-горе.

    „…обичам си свободното време
    и затова нямам интернет у дома“
    – беше споменала някъде в Лид-блога.

    Пиша на всичките си езици едновремено
    защото нямам време да се превеждам.
    Аромата на израза звучи най-добре в оригинала.
    освен това съм езичник.

    Нямам намерение да се манифестирам
    и се радвам че ме разбирате.
    Ca va ?
    OK !

  7. Лид, за мен ‘по земному’ включва чисто сексуалното влечение, но се сещам и за друг тривиален тип: платоническото, а също и за религиозно-фанатичното… 🙂
    Нито едно от трите не е с по-малка сила от другите две…

  8. И аз така си помислих за Гари / Ажар като четох списанието 🙂

    Не знам какво е ЧИСТО сексуално / платоническо и каквото и да е влечение … при мен май нищо никога не е чисто 🙂

  9. Бисер, merci beaucoup!
    Исках да поместя тук отговор на твоето: Val+Lid = VaLid, но лаптопа ми нещо ми върти номера и коментара на английски тук не излиза… ще го поместя в моя блог.

    С Лид сме свързани… 🙂 > l’amitie eternel – more than a marriage license… She has the pearl inside that makes her glow… and so do I. 😉

  10. а, за свободното време – просто от почти два месеца то при мен е в изобилие и нета не ми е проблем – включих се заради ‘треската’ на блогването… и коментирането 😉
    Засега не позволявам да ми ограничи свободата… а ако се наложи, ще го изключа, обещавам. 🙂

  11. Pingback: На Бисер - с обич. « подковата на жабата

  12. Мерси да добросъвестния поглед върху списанието! Ако ви интересува Гари и не успявате да си намерите романите му, бих могъл да ви изпратя някои в интернет файл на български. Превеждал съм ги.
    един от авторите

Коментари са забранени.