Hijo de la Luna, както обещах :)

Според Уикипедия оригиналът бил на групата Mecano – нещо, което не предполагах до днес. Мислех, че единственото възможно изпълнение е на Монсерат Кабайе. Оказах се права – всички други, които открих са слаба ракия.

Това е песен, която мога да слушам без прекъсване цял ден. Проблемът е, че не мога просто да слушам … без да пея и аз.  Много добре се получава като пея с Монсерат. Когато го правя със слушалки, обаче, не знам дали акапелното ми изпълнение се харесва на пребиваващите в същата стая. Пък и испанският ми е съвсем измислен 😀

Песничката е за една циганка, която отчаяно иска да се омъжи и сключва сделка с луната, която ще й даде мъж в замяна за първородния син, когото зачене от него. Детето се ражда с бяла като хермелин кожа, и баща му, чиято кожа е с цвят на канела, решава че е опозорен и убива жена си. После отнася детето на планината и луната го прибира.

Когато детето се радва, луната е пълна. Когато плаче, се смалява, за да му направи люлка.

Исках да направя по-хубаво клипче, но не можах да открия подходящ файл с музиката. Сигурно е в ОНЕЗИ торби 😦

6 thoughts on “Hijo de la Luna, както обещах :)

  1. благодаря! интересен вариант е този на Кабайе : )
    за първи път я чух със симфоничен оркестър и глас, който се рееше някъде над него /Сара Брайтман или Loona- не си спомням вече/
    всъщност текстът и музикана са на Jose Maria Cano Andres или поне така пише на нотите, които свалих някъде от нет-а…но обикновено помним само изпълнителите…

  2. Можете да чуете от един кавър на тази песен изпълнен от металите Haggard, търсете в YouTube.

  3. Учудващо и за мен, но не ми хареса изпълнението на Монсерат, не знам защо. Очаквах да е забележително, а не е, поне за мен. Има доста по-добри и внушаващи. Даже изпълнения на мъже, които надминават това.

Коментари са забранени.