Amica – елегантната скука

Когато бях малка, обичах да разглеждам списание „Лада“ ( а май имаше и „Божур“?), но не и „Жената днес“. Предпочитах първото, защото беше по-дебело и луксозно. Не помня да съм чела много от него, но обичах да разглеждам картинки. Когато пораснах, запазих любовта си към дебелите луксозни списания, които не изхвърлям, а запазвам като книги. Обичам позападналата си колекция от „Егоист“, която децата прелистват когато им говоря скучни неща. Не помня какво направих с броевете на „EVA“, но помня, че се разделих с нея, когато започна да дава твърде много съвети.

(Друг път ще разкажа мъжките списания и ще умувам за същността на мъжките и женските списания.)

Днес нямам любими луксозни списания.Това което купувам по-често е на тънка хартия – позачитам Newsweek, Time, Businessweek, но нередовно. Разглеждам Brava Casa, Art&Decoration и подобни.

Тъй като предпочитам мат, не си купувам българските Brava Casa и подобни, но пък наскоро си купих „Едно“ (макар че първите му броеве бяха досадни и не бях го докосвала с години) – броят за София. Останах с приятен взуален и тактилен спомен и  забелязах тук-там неща, за които бих писала в блога.

От година наблюдавам корицата на Amica. Винаги ме привличат тифецвани снимки на хора, оставени на бял фон. Най-после си купих един брой. Прочетох го на два пъти в разстояние от седмица. Вече не помня началото, но общите усещания са, че е насочено към преуспяващите жени над 30.

Теоретично попадам в тази група, но на практика не точно, така че подчертаната „динамичност“ ( в кавички, защото не е от моите думи, пък и малко ми фалшивее и не я разбирам добре) на елегантните градски работохолички ми е някак чужда. Понякога ме кара да се чудя дали плащам твърде много за привилегията да живея извън златен кафез, да си купувам гуменки за по-малко от 10лв. чифта, да си гриза ноктите и да режа с ножица тениските и крачолите на панталоните когато ми се прииска.

Разгледах внимателно света на таргет групата – не пропуснах нито картинка, нито един от множеството кратки текстове, които са и основен градивен материал, и пълнеж между рекламите:

– как да оцелеем докато мъжете гледат световното
– СПА центрове за деца
– крилати фрази за лекарите
– футуристът Курзвейл живее здравословно
– всякакви крилати фрази
– градинските партита
– стилът Кенеди
– крилати фрази за случайността
– няколко тийн ника
– 5 причини да харесваме Фатима Бхуто
– тюрбанът
– белите дрехи
– микровълновата печка
– ePayGSM
– невъзможността да се откъснеш от офиса през ваканцията
– пионерският лагер Артек
– изгряваща модна дизайнерка Илинич, родом от Белград
– кампаниите за прегръдки
– как жените да носят по-малко багаж
– червените блуза и пола на Ума Търман
– коприната в ежедневна употреба
– колекцията от пластики на Симон Шпирер
– лека литература за лятото
– някой и друг кадър / реплика от филм
– няколко романтични филма
– няколко случайни линка
– всяка жена иска да остави следа
– бележки за актуалната мода
– Порто – най-секси питието в света
– крем  Брюле
– закуска на тревата
– изненадващи за мен снимки от Истанбул

Има и няколко по-дълги материала:

– децата на руските олигарси
– гостоприемството
– богати бивши съпрузи от Италия
– българските манекени през 80те
– избрани европейци говорят за дизайна и лукса
– кратки очерци за позастарели спасители на плажа (от Миролюба Бенатова !?!)
– Виргиния Захариева се облича в секси корсет за да поздрави мъжа си за 40тия му рожден ден

Рекапитулация:

1. Стига ми да гледам корицата на Amica. Вътре няма вълнуващи картинки.

2. Срещу 7лв на 248 страници само 2 интересни неща:

– материалът за бг манекените през 80те
– мисли на Ив Сен Лоран. Ще препиша няколко, защото бих казала същото:

„Убеден съм, че жените искат да носят панталони.“

„Винаги съм вярвал, че стилът е по-важен от модата. Рядко явление сред многобройните последователи на модата са личностите, които налагат стил.“

„Често съм казвал, че ми се иска да съм създал джинсите: най-впечатляващата, най-практичната, неангажираща и безгрижна дреха. Те имат характер, скромност, сексапил и простота – неща, които се надявам моите дрехи да имат.“

„Чувствам физическа болка, когато видя жена, която изглежда като жалка жертва на модата.“

„С времето научих, че най-важното в една рокля е жената която я носи.“

„Гардеробът на една жена не трябва да се сменя на всеки шест месеца. Трябва да се научите да комбинирате нещата които притежавате, и да добавяте към тях. Така ще ги превърнете във вечна класика.“

5 thoughts on “Amica – елегантната скука

  1. Мдам… и аз се набутах няколко пъти да си го купя, точно заради корицата.

    Материала за децата на олигарсите вече го бях чела някъде другаде със съвсем леко промени… иначе и мъдрите мисли също бяха забавни.

    Ако не беше този дизайнерски подход: „текстът не е за четене, неговото предназначение е да допълва визията на страницата“ сигурно нямаше да е толкова зле – щеше да става за приспиване вечер. Ама нямам нерви да се кьоря да открия мижавото каренце статия, сбутано да запълни пространството покрай огромни безсмислени фотографии.

    (А, обичам фотографиите, не, че не искам да ги има.. в Geo и NG не ме дразнят, примерно. Може би защото не трябва да си надрусан, за да откриеш връзката:D )

Коментари са забранени.