истината е …

tea milk

Досега не съм успяла да почувствам и разбера твърдението на Битълс, че “Happiness is a hot gun”. Може би защото в редките случаи, в които съм държала горещо оръжие, не съм се чувствала щастлива. Всеки ден, обаче, ям, така че езикът на храненето ми е по-близък от езика на горещата война.

Поднасянето на истината ме прави щастлива. Правя го по различни начини. Любимият ми начин е красивият.

Някои хора смятат, че красивото поднасяне на храната е безполезно и предвзето, тъй като в крайна сметка всички съставки отиват на едно и също място.

Да си представим следните продукти за закуска: хляб, масло, сирене, сладко от боровинки, чай, мляко. Бих могла да забъркам всичко в купа и да забуча лъжица в попарения купол.

Аз, обаче, предпочитам да постеля покривка, да се поколебая в избора на чиния и чаша, да препека леко филия, да я намажа тънко с масло, внимателно да отрежа парче сирене, което да поставя върху маслото, а отгоре да нарисувам боровинкова абстрактна живопис – с цели, а не смлени боровинки. Чаят наливам от чайник, а млякото от каничка. А, както знаем от Стивън Кинг, салфетките са животоспасяващи.

Bon apetit, mon cher! Ще преча ли ако Ви съзерцавам докато преглеждате сутрешния вестник?

10 thoughts on “истината е …

  1. прииска ми се аз да съм човека с вестника:)много приятно за следобед:)

  2. Красиво. Бих закусвал с теб, indeed! Сутрин обикновено пиша, без да закусвам, но ти толкова вкусно разказваш за всичко това… ммммм, и боровинки… – къде си?

  3. Няма да се впускам надълго в историята на песента „Happiness is a WARM gun“ (попретоплила си я малко :)), но е интересно да се спомене, че Джони случайно прочел заглавието на статия в списания за оръжия и то веднага му направило впечатление. „Happiness is a WARM gun“ – да убиваш за да си щастлив. Не прочел статията, а седнал и написал песен.
    Също така твърди, че тази песен описвала историята на рокендрола. Иди че го разбери.

    Иначе „Happiness is a WARM gun“ може да означава, че щастието е краткотрайно. Постигнеш някаква цел, порадваш се и после наново.

  4. „Иначе “Happiness is a WARM gun” може да означава, че щастието е краткотрайно. Постигнеш някаква цел, порадваш се и после наново.“

    Което явно показва, че щастието не е в това да си поставяш цели, за да изцедиш някакво удовлетворение и да му се радваш преди отново да паднеш в дупката. По-скоро е в това да си поставяш цели, които не винаги ти носят това краткото удовлетворение, но те приближават към по-дълготрайното.

  5. даде лъчо ама и неизменната удовлетвореност ми прилича на човек който е спрял да се развива. ето да кажем аз съм просветлен човек обаче след момента на моето просветление имаше един период в който се радвах на прозрението осветило моя ум, съзерцавах го, изпитах удовлетворение, че „духовните“ ми терзания най-после са намерили своя отговор и … след това започнах да се интересувам от други неща, т.е. фокусирах се върху по-„прозаични“ неща. трябва да призная, че никак не ме бива в прозаичните битовизми. ама никак. дет се вика това ще ми е развитието до края на живота. обаче ми е интересно. чуствам се като първолак. на моменти ставите ми стенат от удоволствие – да не кажа и по-силна дума. удоволствието е в търсенето, а не в намирането.

  6. а песента на бийтълс от друга страна е замислена и като някаква пародия на самото заглавие – ако се чуе част от припева „shoot shoot bang bang“ с какви нежни гласчета го пеят може да се усети иронията. обаче има и по-психедилични пасажи които не бих се учудил ленън като ги е писал самият той да не е знаел смисълът им. интересен ребус е този текст.

    мда понаспамих темата на добрата лид. сори! битълс са ми слабост.

  7. За мен красотата в кухнята е необходима от една страна като ‘творец’, а от друга като потребяващ. Ролята на готвач в много случаи не е приятна, особено когато е досадно безкрайно задължение, но когато от готвач се превърнеш в творец нещата определно тръгват в много по-различна посока. Едно толкова битово занимание се превръща във въможност да изразиш себе си, емоциите си, отношението си към някого по красив начин. Дори, както ни учат в университета, красотата в кухнята е едно от основните средства за естетическо възпитание.
    Колкото като потребяващ, винаги е по-приятно да нахраниш не само търбуха, но и душата си.

Коментари са забранени.