„To Misery“ (тост от филма)


Лелче Пауър!

Снощи гледахме “Мизъри”, по едноименния роман на Стивън Кинг, за автор на поредица бестселъри, отвлечен след катастрофа от своя почитателка.

Също като на Шехерезада му се налага да разказва истории с надеждата да спаси живота си. Отначало идеята не му допада никак и не е в състояние да напише нито ред. Представих си се на негово място и си казах, че музата не би ме напуснала и при такива страховити обстоятелства, и бих писала с неописуемо вдъхновение.

В края на филма писателят влиза в неравен ръкопашен бой с въоръжената с револвер похитителка (онази пълничка актриса, която обожавам от “Пържени зелени домати”) и се налага да я халоса по главата с тежък предмет. Разбира се, ние викахме за него, и накрая, когато изглеждаше, че всичко е свършило, казах на Стоян, че бих я треснала още веднъж за всеки случай, на което той отговори, “А аз още много пъти.”

От четири години се каним да си сложим на вратата табелка “Семейство Адамс”. Може би е крайно време.

Това е то, силата на човешкия дух.

P.S. Имам и други вълнуващи новини, но китайската курабийка от Facebook ми каза да си държа устата затворена. Еееех!

8 thoughts on “„To Misery“ (тост от филма)

  1. „Онази пълничката актриса“ се казва Kathy Bates и получи Оскар за ролята си в този филм. А аз снощи я гледа в още една очарователна (макар и малка) роля в „Титаник“.

    Според мен (и група съветски специалисти), „Misery“ е най-добрата екранизация по роман на Стивън Кинг. Големият писател е известен с това, че повечето филми, които са снимани по негов роман, са били доста посредствени. „Мизъри“ и „Изкуплението Шоушенк“ са едни от малкото изключения.

  2. Съгласна съм. Повечето които съм гледала са бози, но тези двата са хубави 🙂

  3. Книгата също е страхотна. Бях я взела от библиотеката да я прочета и като стигнах до края се оказа, че липсва последната страница. Когато отидох да я връщам започнах да ровя за други копия, за да си дочета края на романа 🙂

    Относно филма, присъединявам се към мненията, че това е една от най-добрите екранизации по Ст.Кинг

  4. Дам, хубаво. Аз пък ще кажа, че и книгата и филма са ужасни, гнусни гадни, зли, извратени и съвсем отвратителни ;p. На мен например The Stand много повече ми харесва (като изключим малко скапания финал.)

  5. Много хора не харесват „Сиянието“ на Стенли Кубрик, но филма е НАЧАЛО за жанра в пост-Хичкок ерата на киното!

  6. „Мизъри“ беше първата книга, която прочетох преди 6 години и тя беше причината да се побъркам по творчеството на Стивън Кинг. Книгата е в пъти по-добра от филма 😉

Коментари са забранени.