Ако синът ми е гей

Как би се почувствал ако синът ти се окаже гeй? Когато кажа на някого, че за мен лично няма никакво значение, хората недоумяват. И все пак, надявам се да не е, защото животът му би бил по-труден на много места по света. България е едно от тях.

Защо ми е все едно? Защото познавам приличен брой гей мъже, които във всички области на живота си оперират като всички останали мъже – някои учат и работят съвестно, други не; някои са пичове, други не; някои са интелигентни, други не; някои са с добри маниери, други не; някои изкарват много пари, други не; някои смятат жените за толкова ценни колкото и мъжете, други не; някои гледат мачове, други не; някои спортуват, други не, и т.н.

Единствената разлика в отношенията ми с гей и стрейт мъжете е, че с всички от първата група общувам по-спокойно отколкото с тези от втората, защото някои от представителите на втората не могат да преценят кога е подходящо и кога не да показват сексуалния си интерес към мен. Но в същото време съм наблюдавала същата сексуална невъздържаност и у гей-мъже, така че гей или стрейт, мъжете са си мъже. Може би единственатa по-съществена разлика е, че от устата на гей мъж, много по-рядко можеш да чуеш измислени разкази за сексуални подвизи с жени, но не е изключено, понеже на гей мъжa понякога му се налага да прикрива сексуалната си ориентация – чувала съм такива истории с ушите си, та дори се е случвало да повярвам.

Дааа, да не забравяме, че гей мъжът е мъж, а всеки мъж има майка, а някои майки държат да бъдат най-обичаните жени (по възможност единствените) в живота на синовете си. В същото време държат синовете да са стрейт. Айде сега да те видя ако си гей мъж с такава майка! Трябва да играеш за да й покажеш, че си истински мъж, а след това пак да играеш, за да й покажеш, че тя е дамата на сърцето ти. Шапка свалям на познатите си които успяват да го правят. И ми е много болно за тях. И бих искала да спрат и да оставят майките си да пораснат. Същите чувства имам по отношение на стрейт мъже с подобни майки. Всички познавате един от тях – Екзюпери (за мои текстове в тази връзка кликнете тук и тук). Познавате и майка му – Розата. Съжалявам, че ви разочаровах, но това капризно цвете не е жена му, а майка му, твърдят биографи и психолози, а от кореспондецията му е очевидно.

Някои гей-мъже са доста мъжествени и привлекателни за жените; някои от тях стават обект на сексуални и други желания от страна на жени. Ако някой от вас е бил обект на желание на агресивна и амбициозна жена, знае колко е трудно да се изплъзне, особено без да я остави обидена, решена да отмъсти и пр. Хайде сега си представете, че сте гей мъж, който е избрал да не демонстрира сексуалната си ориентация. На негово място бих била притеснена и изплашена, особено ако драмата се развихри на работно място, на което държа. Достатъчно притеснително е за стрейт мъж, а за гей мъжа се прибава и страха да не бъде разкрит.

Познавам и гей мъже, които не се прикриват. В отношенията си с тях колеги и познати се държат с подчертано уважение – както с всички коректни, съвестни, достолепни хора които познаваме. Това, разбира се, не означава че някои от същите тези уважителни хора не говорят зад гърба им, включително и за сексуалната им ориентация, която те нито правят усилия да прикриват, нито пък да натрапват. Просто има хора, които не ги свърта да подшушнат на колкото се може повече хора “Х е педераст, ама е много свестен и аз много си го уважавам.” Да, скъпи приятели и съседи, когато стрейт мъж се сравнява болезнено с гей мъж, решава да спечели точка като подчертае факта, че другият е гей. Наблюдавала съм го неведнъж, включително от страна на мое гадже по отношение на мой приятел. Да, да. Ако си жена, ти се случва да те ревнуват дори от гей мъже.

Ако си жена, може да се случи да ревнуваш от приятелите на мъжа си заради времето което посвещава на тях, а не на теб, но когато разбереш, че мъжът ти те напуска заради връзката си с мъж, в душата ти става доста сложно. А ако се окаже, че баща ти е гей, ама не просто гей ами се чувства жена? Алмодовар е по-красноречив от мен, така че гледай този филм.

С всички тези примери исках да покажа, че да си хомосексуален, означава да участваш в цялата човешка драма плюс още нещо, което е спестено на хетеросексуалните. Използвах примери с гей мъже, а не лесбийки, просто защото по стечение на обстоятелствата познавам повече гей мъже и съм натрупала повече впечатления. Пък така или иначе, когато говорим за хомосексуалност, повечето се сещат първо за гей мъже.

Не знам какво ще се случи с Гей Прайда обявен за 28 юни в София. Сигурна съм, че никой от моите познати гей мъже няма да участва, за да не си навлече лични или служебни неприятности, но и не само заради това. Не съм запозната подробно с всички юридически и пр. спънки в живота на хомосексуалните хора. Знам, че сигурно има и други групи хора, които имат не по-малки проблеми, но това не означава, че хомосексуалните хора не бива да се опитат да разрешат своите и да привлекат и други на своя страна.

Както казах вчера, не намирам гей парадите, особено в карнавалния им вариант за подходящ PR на каузата в България. Вероятно и не разбирам и недовиждам някои от целите им.

Нека този текст бъде моят скромен принос за по-добър свят. Ще напиша и още, дори и синът ми да не се окаже гей. Дали щях да го направя ако не познавах хомосексуални хора? Не знам. Може би не, защото нямаше да съм усетила колко сложен и напрегнат може да бъде животът им само заради сексуалните им предпочитания, които, както всички знаем, са само част от живота, каквото и да сме дочували че е казвал Чичко Фройд.

Ако искаш текстът да стигне до повече хора, дай връзки към него или препечатай текста. Може дори да не споменаваш името ми. Аз съм публична собственост.

23 thoughts on “Ако синът ми е гей

  1. Aз бих се изкефил, ако дъщеря ми е лесбийка – поне няма да се притеснявам с какъв идиот ходи тоя месец (да, смятам мъжете за много по-големи идиоти от жените, да знам че мисля сексистки).

  2. Не познавам нито един гей или лесбийка в България, което е странно, защото би трябвало да са 10% от хората.

    Интересна ми е и мотивацията на стрейт мъжете и жените да пишат за хомосексуализма? За последния месец чета такива теми в поне 3 попюлярни блогове на не-гейове. Дали не е заради вътрешното противоречие между желанието да ги дискриминираш и съзнанието, че не бива?

  3. Защо и учебниците на децата ни не са написани толкова интелигентно,човешки и разбрано,а,Лидия?Още веднъж горещо те поздравявам.В много отношения мисля като теб,сразликата,че не мога да се изразявам така.

  4. Веско, мога да отговоря само за себе си: нямам желание да дискриминирам и не обичам когато другите дискриминират. В конкретния случай нямам противоречие, понеже никога, дори далеч преди да се сприятеля с хомосексуални хора, дори преди да се запозная с такива, не съм имала какъвто и да е проблем с тях. В детството си не съм чувала нищо за хомосексуалността, защото възрастните около мен просто не говореха за това. Не знам как се е изградило собственото ми отнощение към хомосексуалността – може би заради усещането, че сексуалността предхожда хомо и хетеросексуалността 🙂 Но това е друга тема 🙂

  5. Защото мъжете са комплексари, не само в България. Много рядко можеш да срещнеш някой интелигентен човек, който не му пука какво мислят за него останалите и какъв той в техните очи. В повечето сличаи е по-вероятно да срещнеш някаква маймуна, която прави състезания по дълго пикане. Тъжно, но факт. Не приемем обаче, че това е само тук, в чужбина е дори по-зле, където някой нормален /извинете ме, не искам да кажа, че гейовете са ненормални/ да се доказва, а ако е и на шефска позиция съвсем.
    longarion e прав, но аз не мисля да имам деца. Не бих им причинил това зло да ги изхвърля на този свят и после да чакам някой да ги утрепе – или в собствента държава или извън нея. Всъщност някой замислял ли се е какво ще стане ако США решат, че демокрацията тук, не функционира или че сами не може да се справим с престъпността. Ей от такива работи се плаша, а не от комплексарщините и повърхностните коментари покрай гей парада, но това е друга тема.
    А да за чалгарите или мачотата – на 14 години съм и още не съм решил дали съм гей, ако ще ме обвинявате че защитавам някой и нападам друг, всъщност не ми пука. Мрете и само хеви метъл! 🙂

  6. От година на година поведението на мъжете става по женствено,а на жените по мъжкарско.Всички жени приемат мъжете гейове и всички мъже приемат жените лезбийки,но обратното странно не се получава.За да хареса другият пол детето трябва да е така възпитано или както по често се получава да е преживяло нещо,което е пречупило естественият му пол.Ако детето ми е гей ще го приема и ще се опитам да го разбера,както и да открия какво е довело до този избор.

  7. Може би хората по-трудно приемат хомосексуалните от своя пол, защото може (под)съзнателно да се притесняват, че ще станат обект на желанията им. Или просто понеже усещат като нормално привличането към другия пол и защо пък и тези от другия пол да не го изпитват към същите обекти като теб. Нз, аз лично не познавам нито гейове, нито лесбийки, макар че съм чувала хиляди пъти думата „педераст“ като псувня от едни мои познати към други.
    longanlon-е, ти все казваш, че мислиш сексистки, знам те тебе. 😛
    И Сиси е права, четенето на този блог винаги ми доставя удоволствие и буди у мен възхищение.

  8. 6 май, 2008. София. Парад. Отбелязва се ден на храбростта. Армията отбелязва празник.
    Проблемът
    http://dariknews.bg/view_photo_topic.php?photo_topic_id=325&photo_id=7138&
    Има нещо дълбоко тревожно в гледката и познанието, че главнокомандващия,
    че натоварения с всички тайни в държавата бг,
    лицето дето има достъп до секретната информация кои са бг агенти по света
    сам е агент.

    Това не е политическо заявление по никой начин.
    Наивно е да се смята, че бг е приключила с шпионирането. Или че след края на студената война, бг няма врагове. И хора в посолствата, които уж са там, а ги няма.
    Уж са регистрирани и съществуват с някаква кариера, пък не можеш ги откриеш.
    Същите, в името и под символите на бг, извършват действия дето ги поставят на различно място от останалите под буквата на Закона.
    Държавният глава е информиран за всичко това.
    Дневно пред очите му са най-строго пазените тайни.

    Ако искаш един по-добър свят, най-вероятно виждаш себе си като толерантен човек. За целта, разделянето на хората по тяхната сексуалност и начини на протест/гражданско мнение е само симптоматично на по-дълбока необходимост:
    изкореняването на (натрупаната) неграмотност.

    Българинът не е нетолерантен щото е кофти човек, а щото е неграмотен. Мнозинството са идиоти не щото им липсват чувства, а щото са предубедени и посредствени.
    Как иначе е възможно два пъти да изберат човека от снимката ?

  9. Някъде (пак из блоговете) бях чел, че мъж гей е генетично предопределено, а жена лесбийка – не. Никой не спомена за това, а ми е интересно какво мислите.

  10. не е въпросът какво мислим ние, а какво казват научните изследвания 🙂 но пък темата тук не е каква е причината 🙂 ето тук има едно текстче:
    http://www.boston.com/news/globe/magazine/articles/2005/08/14/what_makes_people_gay/
    и все пак за такива изследвания не се отделят кой знае колко пари, така че не мога да ги приема като окончателната истина. може би в блога на Stalik има повече информация.
    На мен въпросът за генезиса на хомосексуалността не ми е интересен, но отговорите които имат популярност предопределят често общественото мнение по отношение на хомосексуалността.
    Доколкото разбирам, в България повечето хора смятат, че се прихваща.

  11. /*off
    @апостол
    ми то няма нужда да си жена, специално ти, то и така ти отива :mrgreen:
    Много те моля да спреш да спамиш по блогове, поне по по-посещаваните. Разбирам, че си развратен от скука, но pls stop it, dj.
    btw lyd->препоръчвам пак филм – wag the dog

  12. Май нямам какво да добавя, но искам да изкажа възхищението си от умерения тон на статията ти. Много е трудно да се запази такава обективна неутралност по въпроса…. 🙂

    Предстоящият „гей прайд“ (както и всички гей прайдове) според мен е малко циркаджииска история, по пък това е още по голям цирк:

    http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1211737

  13. @longanlon:
    Реакцията ти „да е лесбийка е ОК, да е гей не е ОК“ следва от няколко прости стереотипа.

    Притесняваш се от това, че дъщеря ти ще бъде „ебана“ (и синът ти също), защото да си „ебан“ е „лошо“. Но ако няма мъжки полови органи в цялата работа, всичко е наред. Опитал съм се да обясня причината за този двоен аршин в блога си.

  14. Скъпа, а ако прикрит гей съсипе кариерата на колежка?
    Точно това ми се случи и едва успях да се изправя на краката си.
    Та знам какво е г*з глава затрива.
    Оттогава толерантността ми към гейовете е нулева. Към техните майки също. След като те са кучи синове, какво ме интересува на какво държат майките им. И аз държа на някои неща. Като почтеност. Мразя да ме лъжат.

  15. Ами всеки от нас е бил прецакан от поне един човек. Значи ли това, че трябва да отпишем човечеството?

  16. Лидийо, що не идеш да си лекуваш душевните диарии в специализирано лечебно заведение, ма?
    Гейовете и геиците са болни хора, психиката им е извратена- виждала ли си как се отнасят помежду си?!Гейовете и геиците трябва да се лекуват- за тяхно добро е!
    Хич не ме интересува какво ти ще правиш , ако синът ти е гей- каквото си изсрала, това ще ручаш!
    Педерастите винаги са имали в България равни права с останалите- учили са ,като останалите; успявали са, някои много- само Г.Парцалев стига за пример.Но да се опитват да наложат перверзията си като нормалност в обществото- не! Природата не е позволила да се размножават по естествен начин, значи няма да се женят , да осиновяват, да си произвеждат деца в епруветка, и да ги „възпитават“!Никой не им пречи да се „наследяват“- имат си правната възможност да си направят завещание!

    Цигани, евреи и педерасти са трепани от Хитлер в Германия- не от българи!Затова тези три категории ще си налягат парцалите, ще бъдат по-тихи от водата и по-ниски от тревата тук!
    А ти, Лидийо, спри да влачиш „горки бежанци“ в страната ни- НЕ ГИ ИСКАМЕ!Сирийците са основната част от турската армия, била се с руските войски в Освободителната война 1877- 78! Лекувай си и стокхолмския синдром, претенциозна даскаличке!

  17. Всички гейове и толерасти дали не са най-обикновени фашисти ? |

    „Lydia Staikova
    1 h ·

    Някои хора искали да се забрани гей прайда в София. Ето това е още една форма на дискриминация спрямо ЛГБТ хората в България. И още едно доказателство, че прайдът предизвиква на първо място възмущение и конфронтация. Мисля, че трябва да се търсят други, ефективни форми на публичност на ЛГБТ проблемите и каузата. Имате ли идеи? Обръщам внимание на това, че не ви каня да коментираме прайда, а други възможни форми, така че спестете ми намеците за прикритата ми хомофобия.
    ===================================================================КKукундрело, а да ти е известно, че педитата искат забрана на анти-педерастката манифестация?! Това не е дискриминация срещу хетеросексуалните и неодобряващите гейлъка , нали?
    Ти сигурна ли си, че не си..латентна гейка/геица/педерастка/лесбийка?!

  18. Успехът на хомосексуалната мечта изисква отхвърляне на реалното и премахването на онези, които настояват, че реалността съществува.

  19. Ама може ли се крокодилът Лидия да не се одрищи..; Не Може! Даскаличката има „мнение“ по всички въпроси.. Пожелавам ти синовете ти ДА СА ГЕЙОВЕ!
    Аз не познавам „прилично количество“ педали и педалки. Но няма да забравя една сцена между 2 педала в един ресторант в малък крайморски град.Такова унижение само един педал може да спретне на друг педал.
    Този педалски прайд е активно мероприятие , спуснато от Запада- същият Запад , който натири педалите в концентрационни лагери. Така че добре е да мислиш с кратуната си , а не да припяваш на всяка западна простотия- може малко по- късно припяването ти да те отведе в лагера на модерните фашисти, маскирани като либери и „доброволци“!Ай сиктир! С такава „маман“ нормално е синовете ти да се окажат гейове, независимо дали ти е все едно…

Коментари са забранени.