Ботев, фасулът и джамията

Соня писа: “Чета те с удоволствие, но днес е 2 юни и очаквах друго от теб.
Бих искала да напишеш за Ботев. Знам, че е трудно, знам, че е много трудно, но искам да напишеш нещо за Ботев.”

Аз й отговорих: “смятах да го направя, но може да останеш още по-разочарована”.

Не че не мога да пиша за Ботев, но обикновено го свързвам с едно описание, което ми се е набило в главата от “Христо Ботйов, опит за биография” на Захари Стоянов, което хич не е подходящо за случая днес – Ботев, препасал възглавница, за да изглежда по-внушителен, размахва сабя и брада пред огледалото и държи речи. Но ето какво се бях отказала да напиша за 2 юни:

Обикновено не знам коя дата е, но днес разбрах по сирените. Тъкмо се бях прибрала от два курса навън: единият до ресторанта, а другия до театъра и започвах да готвя.

Не зарязах готвенето на фасула, а на Стоян, който ставаше от леглото за да погледне навън и да види какво става му казах, че е Денят на Ботев, но нямам намерение да стоя права и да се чувствам като кучето на Павлов, и защо точно денят на Ботев, а не денят на Левски? Какво прави Ботев по-специален? И ако постоя права вкъщи без да мърдам с какво ще направя света по-добър? И не знам защо трябва да ме стряскат по този начин.

Живея до джамията и предпочитам да слушам мюезина, а от площада да не долита “Всички на оружие!”. Молитвата му ми връща вечността и ме издига над злободневното. Нищо против лудата глава Ботев – от лудите винаги е имало нужда.

Това, че Ботев е роден по нашите земи и споделя с някои от нас един етнически произход не ни прави по-велики, нито по-малко цинични. И какво като чуем сирените веднъж годишно? Предпочитам всяка вечер да виждам по телевизията президента (такъв, какъвто съм писала, че трябва да е един президент) или който и да е мъдър човек, който да говори всеки ден на нацията колко и защо е важно да учим и да работим и т.н.

“Национализъм” днес звучи гордо (а някога учехме, че не е хубаво). Ето защо и думата “патриотизъм” ме изпълва с отвращение. С герои като Ботев се злоупотрябява систематично; в повечето случаи напоследък резултатът е възмутени възклицания от рода “Турците ще ни превземат.” Ето защо не пиша нищо и за 3 март, за да не получа прекалено много коментари.

52 thoughts on “Ботев, фасулът и джамията

  1. Успя да ме разочароваш.
    Да не си от турски произход и мюсюлманка?
    Може би в Хасково нещата изглеждат различни, не знам как е да си там. Аз дори не съм била там. Аз живея в София, родена съм тук, и винаги на 2 юни, когато съм чувала как вият сирените съм заставала мирно и неподвижно. Днес бяхме със съпруга ми и кучката ни в парка, когато завиха сирените, а те тук вият мощно и силно, ние спряхме, както всички хора, които бяха там.
    Не знам какво е да си в Хасково наистина, аз не чувам мюезин, и не искам да го чувам – предпочитам да знам наизуст всичко , което е написал Ботев.

  2. Ще спомена само че има ден на Левски – 19 февруари. Може би в Хасково и това е неизвестно.

  3. Ако съм мюсюлманка и от турски произход, какво?
    На деня на Левски не вият сирени. Какво прави деня на Ботев по-специален и заслужаващ сирени от този на Левски?
    Някои деца учат Корана наизуст, други Ботев. Не обичам да уча наизуст.
    Уча децата, че Хасково не е център на света. Може би трябва да добавя, че и София не е.

  4. Лид, често не мога да се съглася с вижданията ти, защото ми се струват доста крайни. В случая обаче считам, че не може да ти се държи сметка за това какво харесваш и с какво се гордееш. Не си от хората, чието самочувствие се покачва от напомнянето за събития станали преди над 130 години. Всъщност разглеждайки биографията на Ботев, трябва да се отбележи, че доста от нещата в нея не са за гордост. А може би аз имам лошо отношение заради общо взето силовото му изучаване в училище.

    И все пак има хора, на които са нужни такива национални герои. Може би като някакво успокоение, че „виж на българска земя какви хора е имало“. Трябва да ти кажа, че изпитвам някакво чувство на уважение към празника, но не и сляпо и фанатично преклонение към личността на Ботев.

  5. А аз просто се чудя толкова ли е важно да се изопна като струна и да не мърдам докато вият сирените. Само това.

  6. Наистина ли трябва да споменавам, че 2 юни не е само ден на Ботев , а на всички дали живота си за да я има България?

    България

    в Хасково дали знаете, че живеете в България, питам защото не оставам с това впечетление?

    България, в която живея аз, днес е отбелязала този ден. Ето как:

    http://www.focus-news.net/?id=n968430

    Имам едно предложение за вас – щом сирените на 2 юни ви притесняват, плашат ужасно и стряскат докато готвите старателно боб, слушате мюезина и учите Корана наизуст – защо не се прехвърлите в съседната държава, няма ли там да се участвате по-комфортно?

  7. Аз мисля, че е важно да стоим 3 (три) минути прави и мълчаливи на 2 юни, така както за американските ученици е важно да пеят химна на съединените американски щати всеки ден преди да започнат училище.

  8. И защо е важно, Соня? (не че има значение как остана с впечатление, че тук учим Корана наизуст ;D) Хайде, помисли спокойно. Ако искаш, прочети и това което написах спокойно – поне опитай 🙂

  9. Ще ти отговоря защо е важно да си спомняме за Ботев , за онези 200 луди с него и за многото други, без имена

    за 180 секунди на 2 юни поне веднъж годишно.
    Това е вид ваксина.

  10. Хубав пост – би трябвало и аз да спазвам това правило, но пък точно тези теми са ми интересни 🙂

  11. Соня, знам че не е лесно да пишеш за Ботев – ето защо можеш високомерно да махнеш с опашка и да заявиш, че някои хора нямат правилните чувства. А какви са те? Ако днес е толкова важно да стоиш неподвижно три минути, може би би се опитала да обясниш защо. Или е нелепо да използваш ума си в такива случаи? Може би съвсем мъничко? Ето тук можеш да споделиш какво чувстваш на този ден – така както направих и аз 🙂

  12. Прочетох те, лонгалон, както и наивните ти размисли за българския (не)откривателски дух или по-точно за неговото (не)съществуване (според теб).
    Не мисля, че ти си злобен, прост и непатриот.
    Ти просто си неинформиран.

  13. Ех, костенурке:)Макар днес да ме разочарова , харесвам как пишеш и затова ти предложих ти да напишеш, но…

  14. Всеки може да напише как се чувства! Опитай! И накрая ще видим какво ще се получи 🙂 Може пък за нас да са важни едни и същи неща. Хайде 🙂

  15. Разбира се, че не съм патриот – в 21 век живеем и затова за мен „патриот“ това е равносилно на „леко глуповат човечец, който няма с какво друго да се гордее, освен с някакви неща, станали преди стотици години, които нямат никаква връзка с него“

    Между другото, в САЩ учениците не пеят химна преди училище и никога не са го пели. Било е традиция да казват една клетва, която я казва президента и всички държавни служители, когато встъпват в служба (която гласи „I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all.) След поредица съдебни дела, заведени от различни граждани срещу училищата обаче обаче, през деветдесетте години тая практика е прекратена и вече не ги карат да го казват.

  16. колкото до патриотщината, Лид, забелязал съм, че болните от нея са нещо като болните от религия – да спориш с тях е като да спориш с радиоточка: няма смисъл, щото тях ги крепи ВЯРАТА хехехе

  17. А едно американско разказче разказва за първокласник, който срича клетвата на първия учебен ден без да разбира сложните думички „pledge allegiance“ …

  18. Вече ти казах, лонгалон, неинформиран си. Информирай се първо и тогава обсъждай патриотизма по принцип и химна на коя държава се пее в училищата в САЩ, когато всяка сутрин се вдига знамето и на коя дръжава е то, и къде, както и чии знамена се веят пред къщите американски, можеш да проведеш и анкета коя е най-великата държава според тях,
    или пък на кой език и за доброто владеене на кой език се провежда ежегодно супер престижно състезание във Франция,
    също може да проучиш какво мислят за любовта към Германия дойчовците.
    Ако искаш прескочи и до Египет и виж дали египтяните не се гордеят с това, че са египтяни.

  19. Лонгалон, твоята болест е криворазбрана и преекспонирана съвременност. Аз съм добър диагностик. Не си пътувал много или си пътувал никак?
    Пътувай повече.Виж първо свят. Информирай се и тогава изказвай крайни мнения като има ли още по белия свят любов към род и родина.Или това чувство е отмряло точно с отмерването на последните минути на 20 век.

  20. разбира се, в много хора задънените идеологии виреят на воля – глупавите винаги са били много повече от умните, както може би си пропуснала да забележиш, след като с такава жар се позоваваш на правилността на мнозинството…

    в момента хич не ми се спори за това що е патриотизъм, щото тия спорове съм ги водил преди години и то с доста по-умни от мене хора, а изводите, до които сме стигали, чини ми се, няма да можеш да ги разбереш даже.

    нямам нищо против теб – живей в простичкия си свят на идеологии, чети Коелю, и се гордей… с каквито и там исторически илюзии да се гордееш. те хората нали затова са ги измислили, да има с какво да се гордеят тия, които няма с какво друго…

  21. Да, лонгалон, мозъкът ти е яко промит. Беден, беден ти.

  22. Ето ме и мен 🙂

    Нямало е година, в която независимо какво правя и независимо къде се намирам (стига да е в България) да не застана права, докато слушам сирените.

    Когато бях по-малка 🙂 много се ядосвах на хора, които продължаваха да си вървят, да играят или каквото и да е. Днес нямам мнение- всеки е свободен да прави каквото си иска. Нищо не се променя със стоенето прав, но за мен е вид уважение, признателност и т.н. към историята. След това се чувствам по-добре. Но нали за това е „свободната воля“- всеки има право на избор.

    Няма нужда от спорове и опити за убеждаване в обратната гледна точка. Ако на lyd не и харесва, а на Соня и харесва, то това е … няма какво да се спори. Няма смисъл.

    Не става и въпрос за идеологии. Става въпрос, че всеки има различен мироглед, различно възприема информацията, около него и т.н. Просто сме различни. Няма правилно и грешно, има мое и твое.

  23. му-ха-ха.. паяче ли те полази костенурке? 😉
    14/28..
    а скоро и в други градове..

  24. Такаааам:
    1. Ми според мен е хубаво да си патриот, но не и шувенист, защото разликата е голяма. Но пък от друга страна Лидия е права че в България думата ‘патриот’ звучи някак странно и ‘отвращаващо’, защото ние българите почти нямаме с какво да се гордеем и хвалим.
    Така че да си българин-патриот някак не ми звучи добре, за съжаление.
    От друга страна, Американците е нормално да са патриоти, защото те имат с много неща да се похвалят 😛 . В САЩ да си патриот е нормално.
    2. Ми, според мен, отделяме такова внимание(1-2 минутки правостояние) на Ботев, защото той е оставил трайна следа в Българската история и е имал много качества, с които се отличава и с които да бъде запомнен. Второто, което е, без Ботев българската литература щеше да бъде много по-опростена, и учителите нямаше толкова да ни мъчат с поезията му и да ни карат да учим стихотворенията му наизуст 😦 😀 😛

  25. Аз тези две минути ги отделям за размисъл за миналото и настоящето. Мисля си за вярата и надеждите на онези хора. Мисля си как са живели на ръба, вярвайки в нас, мисля си дали оценявам това, което имам. Мисля си, че всеки има отговорността си. Мисля си за необуздаемия стремеж за свобода, който насочваме срещу кого ли не, но рядко разбираме, че свободата е само в ума. Мисля си за тези дръзки хора – прави или не, те са били дръзки. Живели са така, както разбират нещата и са били предадени, убити, но надявам се не смачкани.
    Мисля си че трябва в ума си да кажа „благодаря“ на всички, предпочели битката пред примирението. Не само за това, което са направили или не, а заради вярата, която ми дават, че винаги има смисъл да се бориш.
    Иска ми се и аз да мога така.

    Колкото до мюезина…аз лично не харесвам исляма, или поне това в което е превърнат. В момента ислямът е платформа за разпространяване на влияние, а не религия. Но това е дълга тема.

    Все пак, мисля че е обидно да кажеш че предпочиташ да слушаш пеенето от джамията, отколкото сирените за Ботев. Замисляла ли си се, че хора като теб, които са си харесвали боба и спокойствието, са помогнали пътят на четата да е толкова кратък?

  26. Винаги съм обичал сирените и спирането на хората, още откакто бях малко дете. Ето как ги чувствах:

    Сирените сякаш разкъсваха завесата, чупеха света на парчета и ми показваха един свят, в който е имало смърт, имало е страх, имало е и хора, които са се борили с тях. Чувствах се добре от това, че има сирена, която да ми припомня тези неща, които покрай моя „фасул“ лесно забравях.

    Сирените сякаш ми напомняха, че малкият ни животец е много крехък и неистински в сравнение с това, за което те разказват… и един ден мехурчето внезапно може да се спука и да останат само сирените.

    Явно натоварвах сирената с много повече неща, отколкото тя в действителност означаваше. Мислех си за всяко робство и всяка борба с него, не само за България. Мислех си за това, че не бива да заспивам и да забравям. Мислех си за това, че никой не познава всички тези хора, които са страдали и умирали през вековете, и сирената е един от моментите, в които гласовете им стигат до мен. А аз исках да слушам.

    Но ето, че с течение на годините опитите ми да се слея с тълпата се увенчаха с успех. Започнах да изкарвам немалко пари, да се разплувам, да живея комфортно. И забравих за сирените. Когато ги чух миналата година, бях у дома и не спрях. Защо да си развалям удобството и откъде-накъде някой ще ми казва да спирам точно сега? А тази година изобщо не ги чух в сградата, в която се намирах. Мда…

    Сирените са един символ, който не е изгоден за комфортния ни живот. Никой не е длъжен да се сьобразява с тях, но е хубаво да ги има. Те значат „нещо не е наред“ или „събуди се“ или „нещо се е случило“. Но защо да ме интересува какво се е случило? Не е ли по-важно да си купя нов GSM?

  27. Браво за поста!
    Не мога да разбера това-ако на някой му хареса мюезина,вече е турчин!? Първо,защо да е турчин точно…и какво общо имат мюсюлманите с цялата работа.Както и да е…авторката е написала нещо обективно.Честно казано в наше време тези сирени са доста лицемерни.И не смейте да го отричате!Аз бях навън и малко хора спряха,ето аз съм мюсюлманин,но пък се гордея,че живея тук- и какво….колите си вървят,хората що-годе спират…е София,голям град, но все пак-уважение уж трябва да има на този ден.Истината е,че ако трябва сирените да ни напомнят за Ботев,то сме много жалки.

  28. Сирените не са лицемерни, за мен не са лицемерни и за повечето българи .
    За мюсюлманите – не знам с какво толкова ги плашат сирените.Чудя се как някой може да се храни от една държава, а да не е благодарен на тези, които са загинали за свободата и.

  29. Мина времето в което хората, обичащи Родината си, за били затваряни в „кауши“ и тъпкани с химия, сикуетън.

  30. Аз пък не намирам мнението на Ясен за кой знае колко обратно на моето 🙂

  31. Чудя се, защо вместо сирени не вземат да пуснат някое по-приятно напомнящо парче. Тази сирена, ако не се лъжа, се използва и при въздушна атака. Някои хора имат нужда от напомнящ звук, други не. Защо обаче е толкова ужасен този звук, това не разбирам. Ботев е голям поет, без съмнение, но също така и самоубиец. Може би това трябва да помним, преди да грабнем пушките. Сигурно това е идеята, не знам. Знам само, че и химнът ни е доста подтискащ за усмихнати западняци. Угнетена нация сме си, ей. Робските вериги дрънчат в съзнанието на народа.

  32. Ботев е извършил съвсем съзнателна саможертва. И той , и всичките 200 с него са осъзнавали, че няма да съборят Османската империя с една чета. Целта е била – да се „съобщи“ на великите сили Русия,Англия, Германия, Франция, че тук, на Балканите има християнски народ, освен сръбския, поставен в изключително унизено положение и да се предизвика реакция, която да доведе до създаване на самостоятелна българска държава. Целта на своя живот Ботев е постигнал. Той е от малкото хора сбъднали напълно своите молитви. Така, че той е преди всичко един много успял човек. И той и другите ни поборници – Бенковски, Каблешков, Левски са хора постигнали главната цел в живота си.
    Както казва Божидар Димитров – Ботев и Левски , Бенковски и Каблешков са най-успешните ни политици, те са постигнали своята цел- свободна България, чиято независимост е крехка все още и младенческа тази година стават едва 100 години.И ние трябва да я пазим.
    Сирените трябва да ни напомнят и това.

  33. Напразно спорите. Тук става въпрос за нещо, което нито се учи, нито се налага, а точно според щампата: “поема се с майчиното мляко”. Има го в човека – не се нуждае от анализи и обяснения. Няма ли го, нямало го е в майчиното мляко. Късно е да се налива.
    За останалото – личностите Ботев, Левски и другите – разбира се, че може да се търси “човешки образ”. Особено, ако скрито в себе си човек чувства нужда да не допуска прекалено далеч пред себе си други хора…

  34. Аз харесвам работите на Ботев. Мисля, че има много актуални идеи, които са много далеч от „Всички на оръжие, да трепем турците.“ В същност, мисля, че той би избивал и българите, които нарушават свободата и правдата на другите.

    Мисля също, че героизмът на Левски и Ботев се крие не в това, че са умрели за нещо си там, а в това, че са живели за да вдъхновяват хората, които се нуждаят от това, били те българи или турци. Може би всяка епоха си има своите проблеми, и съответните оръжия срещу тях, но освен теория трябва и практика.

    Какво ли си мисли Ботев, ако ни гледа на 2 юни? Ми мисли си, може би:
    „Баси и ламерите, цяла година спят, вият кълки, работят главно за себе си, само идентифицират проблемите, лаят, хапят се по блоговете, коментират и нищо не правят, ама са щръкнали сега да ме почитат… Тея същите се сещат за децата от домовете само по коледа и на великден, щото тогава е модерно. Иначе са заети и презаети.“

    Мхм… сирените определено свирят за живота. Пък и нали на Ботев и Левски бяха идеите за равенство между всички религии и хора? Тъй че ако някои от вас си преглътнат геноцидните наклонности за малко, може и да забележат че песните от джамиите действително са интересни.

    Пък за ония бедни работници дето се жертвали за моето удобство – айде бе… Жертват си се за себе си и ближните си повече и често жертват и мене за каузата на тяхната онеправданост и лошо настроение. Все пак, евтините ми китайски маратонки се разпадат за 2 дни, а майсторите им като са толкова окаяни да се обединят и да се вдигнат на бунт. Вярно е, че е по лесно да ревеш пред CNN и да съдиш Nike, ама… Може би пък аз ще ги вдигна на бунт, защо не? Ама дали ще им стиска, а?

    Дали всички велики български патриоти, дето стърчат на 2ри ще са склонни да поживеят 20 годинки ей така, в нищета и волски труд за да се стабилизира икономиката и образованието, та техните деца да живеят по-добре?

    Все пак, разликата между теорията и практиката е по-голяма на практика, от колкото на теория. Хаха

  35. Съгласна съм с „Късче от мен“ и Жилов.
    Сещам се също за „Малкия принц“ – че ритуалът прави деня различен от другите дни. (Това впрочем е една от пречките пред отскубването от назадничава култура: загубиш ли ритуалите й, вакуумът почва да те мъчи.)
    Към предишния коментатор – ами че някои от нас вече живеят кой 15, кой 20 и повече годинки в нищета и волски труд с надежда техните деца да живеят по-добре. Нима само лепенето на маратонки е труд?
    Относно „Турците ще ни превземат“: По време на Възродителния процес се говореше, че нашите турци щели да ни превземат, защото имали по много деца. Тогава нямаше публична статистика и навярно никога няма да разбера дали наистина турските семейства са раждали повече. Но не това е въпросът.
    Тогава аз знаех малко за исляма и перспективата да бъдем изместени от турците не ми се виждаше чак толкова ужасна. Та нали ние също сме изместили траките на времето. Древните гърци и римляни също са били изместени от други народи, но нещичко от културата им е останало. Такъв е животът – едни народи западат, други идват на тяхно място. Важното е да няма връщане назад.
    Ако турците обичат разума и свободата, има ли значение дали ще ни изместят или не?

  36. Обади се и представител на KLETA MAJKA BALGARIA. А дискусията болезнено напомня на видеото „Ботев е идиот“ с патриотичната даскалица. Аз обаче малко по-непатриотично да питам патриотите, знаете ли историята на Ботев? Знаете ли що за човек е бил и какви политики е преследвал? Или знаете само, че е велик войн, вдигнал сабя и сражавал се геройски? Не бъркайте героите от творчеството му с личността му.
    В американските екшън филми, когато добрия преследва лошите, по пътя си често спира случаен автомобил, хваща за яката притажателя му, хвърля го на пътя, краде му колата и продължава гонитбата. На това всички ние ръкопляскаме, защото героя в крайна сметка спасява нас, децата ни и света от злото, какво е един автомобил за каузата. Такова нещо малко се е получило и с Радецки (само дето в нашия филм героят има 0% физическа и тактическа подготовка и това му коства живота).

    „Който забравя историята, е обречен да я повтаря“. Ботев (за вас), Левски (за мен) са нашите герои. За моя няма сирени и козируване, за мен е по-важно принципите, които е изповядвал и за които е дал живота си, да мога да ги приложа сега, в моя живот, в настоящия момент. Макар привидно да са се борили двамата срещу единия враг – поробителите, те имат съвсем различни виждания за свободата. Помня Ботев, надявам се и децата ми да го помнят. И да знаят, че на война (и в 21ви век) се ходи и с усилена подготовка, не само с боен дух. И да знаят, че правата ти се простират до там, където започват правата на другите и независимо колко важна е каузата, която защитаваш, не можеш да си присвояваш власт и имущество (това противоречи на борбата за свобода).

  37. …:)
    Blagodaria Lydia za tova koeto kaza i za tova koeto ne.:)
    Hubav den na vsitchki !
    (pameten den ! )

  38. Да, Ботев наистина създава сериозно объркване, понеже никой не се е опитвал да го разбере наистина. Донякъде основателно Лид не е във възторг от честванията, нито пък аз.

    Но Ботев така или иначе остава почти несъвместим с настоящето, повечето хора никога не са се опитвали да го разберат извън многобройните клишета, и винаги е безочливо използван от всякакви пропагандни, били те и държавни.

    И Лид – Ботев е анархист, не е националис, и е твърде опростено да го разглеждаме извън неговото време и извън това, което е бил. Да не говорим, че официалните чествания с приказките на разни политици са почти обидни за личността на Ботев. Ето какво пише: „Само разумният и братският съюз между народите е в състояние да унищожи теглилата, сиромашията и паразитите на човеческият род и само тоя съюз е в състояние да въдвори истина свобода, братство, равенство и щастие на земното кълбо. Дордето народите бъдат разделени помежду си с машинациите на своите всевъзможни империи, конституции и републики и дордето тие, из сляпо едно низкопоклонничество към божиите помазаници, гледат един на други като на врагове, дотогава не ще да има щастие на земята, не ще да има бял ден за човекът. Правителството и привилегированите класове у секи един народ ще да мъчат и притесняват сиромахът, ще да поядат неговът труд ще да го държат в невежество, ще увеличават в квадрат и в куб неговите исторически глупости и в заключение на сичкото това ще да го изпровождат да бие и да изтребява брата си или да бъде бит и изтребен от него. Разбира се, че ако да би могли народите да разберат веднаж за сякога де лежат изворите на техните страдания, то тие тутакси се би убедили, че главните и единствените техни врагове са самите техни правителства и онзи клас паразити, които, за да могат да прекарват своят празен и вредителен живот, са станали душа и тяло с тираните и под покровителството на „законите“ упражняват принципите на лъжата и на кражбата.“

    На хората, политиците им е нужна легендата „Ботев“, в съвременното общество Ботев би бил изхвърлен от него. Затова и всички речи, чествания, блог постове и т.н. нанасят обида върху личността му, плъзгайки се по повърхността – без да повдигаме въпросът прав ли е бил или не. Още Георги Марков най-добре го е написал: http://liternet.bg/publish10/gmarkov/pismo_h_botev.htm

  39. Каквото и да правиш, важното е, не просто че го правиш, а какво чувстваш докато го правиш!
    Да седиш прав 2 минути не значи нищо… Ако чакаш 2-ри юни, за да отделиш няколко мисли за Ботев.. това не значи нищо 🙂
    Аз също днес седях права 2 минути в офиса и се смеех ( предварително се бях разхилила за нещо друго) и разни хора с псевдоморал ме гледаха лошо… :))))))
    Извинете, мисля си за Ботев, но не точно в 12 на 2 юни 🙂

Коментари са забранени.