за кого бие камбаната

i_ching_prosperity.png

„броят на наетите през август се увеличи със 128, 000 – точно средната стойност за последните шест месеца, но под нивото от 165,000 за 2005 г. през миналия месец безработицата бе 4.7% и остана в границите между 4.6 и 4.8 %, където се движи цяла година след устойчив спад. тези тенденции предполагат охлаждане за темповете на растеж, което ще отслаби ценовия натиск. освен това те бяха основанието на федералния резерв да не се откаже от повишаване на лихвените проценти.

дали обаче сигналите, които идвар от пазарите на труда, са толкова добри колкото изглеждат? въпреки по-малките увеличения на наетите, пазарът на труда остава затегнат достатъчно, за да запази нарастването на разходите за труд.“

Are you talking to me?!? искаш да кажеш, че напоследък съм имала по-големи шансове да си намеря работа? но пък като си намеря работа, което ще ми даде възможност да си купувам някакви неща, то тогава ще увелича разходите на работодателя за труд, което ще притисне човечеца да вдигне цените на нещата, които искам да си купя. и аз ще имам парички, ама кво по-напред да си купя с тях? ох, на това ли му викат инфлация?

ма как така без да вдига цените му растели печалбите? аааа, ами растат, я, аз нали имам сега парички да си купувам неща! а, да, и в списанието го пише:

„забележете, обаче, че въпреки увеличаването на разходите за труд, през миналото тримесечие печалбите продължиха силно да растат. корпоративните печалби за второто тримесечие бяха с 20.5? по-високи в сравнение с година по-рано, отчете търговското министерство. това е най-добрият резултат за последните две години. един от проблемите е, че при последните данни логиката се губи, например, рязкото ускоряване на разходите за единица труд, съпроводено с ускоряване на корпоративните печалби в същото време, е трудно за възприемане“

олелеее, ами сега?!? как да разбирам това? щом чичковците от businessweek се чудят, аз ли да го знам, а? те ще чакат шаманите от федералния резерв да решат какви магии да направят за да се справят с икономическите стихии.

винаги съм искала да знам как работят мозъците на шаманите, дали спят, като спят графики и индекси ли сънуват? дали владеят и друга магия освен да вдигат и свалят лихвения процент? странното е, че уж знаят много повече от мен, пък са почти толкова безпомощни пред стихиите, колкото и аз.

дали шаманите няма да се справят по-добре ако вземат да четат нови книги? да речем „и дзин“ и „дао дъ дзин“, библията … мисля, че нещо което може да се намери в последната, казва: „пусни един хляб по водите и той ще се върне един ден при тебе“ или нещо такова. простият ми мозък реши, че това може да обясни донякъде загадката с растежа на разходите и печалбите едновременно. някои го наричат win-win (аз печеля, ти печелиш) стратегия. обаче това не е лесна концепция за осмисляне от приятелите на вуте … и не само.

да взема да хвърля един онлайн и дзин оракул за инфлацията и да го пратя във федералния резерв?

2 thoughts on “за кого бие камбаната

  1. За пореден път се учудвам как може да се напише толкова много, без да се каже абсолютно нищо…Можеби затова даже и придворните се въздържат от коментари…

  2. Всъщност казва нещо интересно, задава интересни въпроси, но не съм сигурен дали отговорите се крият в Библията. Специално федералният резерв не разчита на шаманизъм, по-скоро това са хората, които се опитват да балансират икономика създадена от милиони шамани, така наречените инвеститори. Наистина икономическата наука вече е доста поовехтяла и напомня на шаманизъм. Все още се смята, че пазарните процеси имат рационални корени и са предвидими, а според мен и според бащата на фракталите Манделброт това хич не е така 🙂 Нашият свят се движи от ирационални числа и докато не го проумеем кризите ще са циклично явление, също както са циклични рационалните числа.

Коментари са забранени.