angelinka

angelina-jolie.jpg

jolie-graphic.jpg

подхванах да чета businessweek и попаднах на статия за анджелина джоли. гледала съм някой и друг филм с нея (май само 2) и никога не съм я харесвала. напомня ми на една позната и ми изглежда твърде агресивна. спомням си как една приятелка й се възхищаваше – че осиновила дете и пр, а после четох ученическо есе за нея. спомням си и някаква истерия около снимката на новороденото й дете. не съм възхитена от факта, че брад пит живее с нея, а не с дженифър анистън, която ми е симпатична🙂 в тази история май заключенията ми за това кой какъв е се основават най-вече на интуицията ми и чувствата, които пораждат у мен снимките на участниците.

да, мислех, че анджелина джоли вдига твърде много шум около себе си и не съм се задълбочавала да разбера за какви каузи се бори.

но сега като прочетох „перфектният медиен манипулатор“ от джон файн, взех че нещо му се ядосах на тоя файн. да се съмняваш в мотивите на конкретната личност анджелина джоли е едно, но да се съмняваш в благородната мотивация по принцип в съвсем другп. не знам дали скоро ще се сетя да разбера нещо повече за подвизите на джоли, обаче се питам „защо не?“, откъде накъде да е невъзможно джоли да е новата майка тереза? защото е хубава, млада и богата ли? защото е светска личност? защото спи с брад пит? защото е звезда?

какво се опитва да ми пробута тоя циник, файн? че егото е единственото нещо, което движи тези, които изглеждат по-добре и имат повече пари и слава от самия него? не, май се опитва да ми пробута повече – че егоистичниоте мотиви са единственото, което стои зад алтруистичните постъпки.

какво означава това „варварката стана светица, която стана … историята на джоли постоянно ражда нови епизоди“? а защо не? нима хората не се променят? или този сценарий има един-единствен вариант – хората стават все по-големи егоисти?

файн е типичен представител на „негативно-новинарските медии“ (чети „дъ-то на прасчо“, продължение на „даото на пух“ – намират се по книжарниците все още, надявам се; ако не, мога да ги пратя на файл на английски). добре, че са такива като него да ни отварят очите, иначе току виж сме повярвали и в детските приказки и някои от нас решили да се борят с ламята и да спасят земята.

майната ти, господин файн! аз имам нужда от герои. всеки има нужда от герои, особено от такива, които са родени обикновени хора, а не богове. те всеки ден ни напомнят, че ние самите можем да бъдем такива. ето защо не мога да се смея дори на героите, които днес е модерно да се смятат за рожби на соц. пропагандата – момчето с откъснати ръце, което става художник ( воля) , момичето, което се научи да скача отвисоко в басейна (четвъртата височина), володя дубинин (най-младият син на партията ... не разбирам защо джоан роулинг да е по-добра от лев касил), и превърналия се в нарицателно митко палаузов.

господин файн, прочетете малко психология и ще разберете, че всеки има нужда от герои – точно затова народните приказки ( а и тия на андерсен)  са оцелели и до днес, а децата ни гледат супермен и батман. всеки има нужда да спаси душата си, а оттам и света. за справки – к.г. юнг, да речем, ако не вярвате на далай лама🙂

5 thoughts on “angelinka

  1. Pingback: днес не четох вечността « полетът на костенурката

  2. Aми, аз ще съм благодарна, ако когато ти се освободи малко време ми пратиш файла дъ-то на прасчо”, продължение на “даото на пух” на английски. Истината е, че точно тях не съм ги търсила в книжарниците, но от отдавна търся „Стоедин“ и не мога да го намеря. Ти от къде я прочете?
    За Анджелина, ами аз лично я харесвам, но доста по-отдавна от когато почна истерията около нея. Не харесвам хора, които говорят наизуст, че всички ‘звезди’ искат едно и също, просто защото ми звучи като ‘всички хора искат едно и също’, което глупаво лепващо етикет изказване. „Beyond Borders“ дали си го гледала?
    Всички много я плюват, защото е секси, е и какво от това? И аз и малко й завиждам, но това не ми пречи да признавам, че тя поне е направила нещо реално. Не бива да се съди за човек само по външността, тя е отражение на вътрешния му свят, но в повечето случаи не е най-чистото отражение. Отишла в Уницеф, казала им е че знае как изглежда отстрани, но наистина иска да помогне. А аз само си говоря и се оправдавам, че не знам откъде да започна. Хе, ами – не съм й краен защитник, но помня едно нейно изказване в интервю: „Ако някои иска да ми изкаже градивна критика към това, което правя; ако ми покаже защо вредя на тези хора, а не им правя добро всъщност, тогава бих го изслушала.“, но просто ей така да си говори като файн.. ами няма смисъл да бъде слушан.

  3. изпратих ти файловете🙂 нали четеш английски? Стоедин може да се намери в библиотеките – има по-старо издание, което съм чела от библиотека. Ако не намериш, свирни и ще измислим нещо😉

  4. Благодаря, благодаря, благодаря! Сега чета, ако до един месец не успя да я намеря, ще пиша.🙂 но дано да успея!

  5. Pingback: бързи мисли в тоалетната | полетът на костенурката

Вашият коментар

