когато съм клиент

customer_services1.jpg

When you make me spend an eternity navigating a phone menu and then ship my call to India where I have to wait another eternity to speak to someone who’s job description involves getting me off the phone as quickly as possible, it’s obvious that neither I nor my call are important to you.

за такава ситуация съм чела в книгите и чувала от хора, които искат да си променят датата на самолетния полет. в действителност ми се е случвало да чуя такова съобщение само докато се опитвам да се свържа с „услуги“ на бтк. мда, има малко завои по менюто на mtel. но и в двата случая бързо стигаш до жив човек. виж, в бтк няма гаранция, че ще може да ти свърши работа, вероятно заради несъвършената база данни, ама се ядва.

на много места изобщо не се обаждам, не правя опит, защото или няма да ми вдигнат телефона или веднага ще се свържа с жив човек, но той така или иначе е некомпетентен, мързелив или недоброжелателен. така че почти не звъня на непознати – само в краен случай. предпочитам да поровя в нета или да питам някой познат, от когото знам какво да очаквам. не че имам много такива познати …

от една страна, това не изглежда да е добър знак, щото нали днес информацията е най-ценното, както и умението да комуникираш и пр. ок, ама ако организираш живота си така, че да не ти се налага да се занимаваш с такива неща?

възможно е:

1. може тази работа да я върши някой друг, за когото би било удоволствие … докато ти се занимаваш с по-интересни неща. нарича се секретарка обикновено.

2. ако става въпрос за личните ти ангажименти? ами пак е нещо като секретарка – може да се нарече „личен асистент“ – някой, който ще бъде щастлив да се навърта покрай велика личност като тебе и да получава заплата за нерегламентираната дейност, която постоянно върши.

3. то има ли твърде много разлика между лични и други ангажименти?!? може да направиш така, че да са някак свързани. ама това е друга тема – доколко различните аспекти на живота ти е хубаво да се смесват.

4. ако не можеш да си позволиш всичко това? това предполага, че вероятно по-малко ще ти се налага да контактуваш с други организации…освен ако ти самият не си личен асистент, ама това би означавало, че си професионалист и хич няма да те притеснява.

5. и ако все пак ти се налага да комуникираш с организации, а не си падаш по това? ами намали поводите, заради които би могло да се наложи. това може да означава да живееш малко старомодно и малко извън света, ама съвсем малко 🙂 помисли си дали наистина се нуждаеш от всички видове обществени и други услуги. ама сериозно си помисли! ако можеш да прекратиш взаимоотношенията с някои организации, това ще опрости живота ти и ще ти спести излишни емоции.

за какво говоря ли? ами някои биха решили да скъсат с данъчното, други с енергото, трети с ВиК, четвърти със здравната каса, пети с БТК, шести с кабелната телевизия, седми с пенсионните фондове … можеш сам да продължиш списъка…тръгни от тези, които най-малко понасяш

Реклами